Studiu: Vehiculele electrice nu sunt atat de ecologice pe cat par
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Filiala germana a organizatiei World Wildlife Foundation a facut un studiu impreuna cu un institut german pentru viitoare sisteme de energie ce a relevat faptul ca vehiculele electrice pot sa polueze chiar mai mult decat autoturismele traditionale. Studiul a avut ca scop observarea impactului ecologic pe care il vor avea vehiculele electrice in Germania.
Germania si Statele Unite ale Americii au planuri ambitioase privind vehiculele electrice. Germanii ar dori sa aiba un milion de automobile electice pe sosele pana la inceputul anului 2020, pe cand americanii doresc sa aiba un milion de vehicule electrice pe sosele pana in 2015. Daca aceste teluri s-ar adeveri in conditiile actuale, vehiculele electrice ar polua mai mult decat automobilele conventionale.
Cercetatorii germani au evaluat impactul ecologic al unui parc auto de un milion de vehicule electrice, care ar circula in Germania timp de un an. Apoi au calculat emisiile de carbon si diferenta dintre vehiculele electrice si vehiculele propulsate de un motor cu ardere interna.
Principalul dezavantaj al vehiculelor electrice este autonomia scazuta. Acest lucru apare din cauza faptului ca nu exista inca acumulatori suficient de avansati incat sa poata stoca energia electrica necesara unei autonomii de circa 300-400 kilometri.
Pe langa asta, modul in care functioneaza acumulatorii moderni nu permite incarcarea rapida a acestora.Studiul a aratat faptul ca autonomia vehiculelor electrice actuale poate fi folosita pentru a strabate doar jumatate din totalul de kilometri parcursi in fiecare an pe sosele. Daca vehiculele electrice mentionate mai sus ar fi exploatate la capacitate maxima si ar functiona doar pe energie obtinuta din surse regenerabile, acestea ar avea micsora emisiile de carbon din transporturile germane cu doar un procent, pe cand amprenta nationala de carbon a germanilor ar fi micsorata cu 0.1 procente.
Statele care vor implementa vehicule electrice la scara larga vor trebui sa aleaga cu atentie sursa de energie pe care o vor folosi pentru a incarca bateriile acestor autoturisme. Mai exact, consumatorii care isi vor incarca vehiculele electrice seara vor crea o cerere enorma de curent electric in relelele de distributie ale energiei electrice. Daca acest fenomen apare la scara larga, regia electrica va folosi centralele electrice pe baza de carbuni pentru a oferi energia electrica suplimentara, necesara incarcarii vehiculelor electrice.
In momentul in care vehiculele electrice se vor incarca de la centralele pe baza de carbuni, acestea vor avea emisii de carbon mai ridicate decat autoturismele conventionale. In Europa, un vehicul electric incarcat de la o centrala alimentata cu carbuni emite echivalentul a 200 grame de dioxid de carbon per kilometru, pe cand un automobil conventional emite 160 de grame de carbon per kilometru.
Pentru a evita aceasta situatie, cercetatorii recomanda crearea unei retele electrice inteligente, care va imparti dinamic sarcina la care este supusa. Pe langa asta, inginerii in energetica trebuie sa gaseasca o cale de a stoca energia obtinuta din surse renegerabile si de a distribui aceasta energie atunci cand trebuie incarcate vehiculele electrice.
Concluzia trasa de studiul german este ca vehiculele electrice sunt fezabile in viitor doar daca sunt oferite alaturi de o retea electrica dinamica, care va furniza energie electrica din surse ecologice atunci cand necesarul de energie va creste spontan. Totodata, aceste vehicule vor putea micsora amprenta de carbon asupra globului doar daca vor putea fi reciclate in mod eficient la sfarsitul ciclului de viata si daca vor fi alimentate doar din surse de energie regenerabile.
Via | Cnet
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Mercedes a lasat-o balta de ani de zile pentru ca si-au dat seama demult ca dieselul e cea mai buna solutie. Acum, pentru ca oile merg molcome la tocatoarea japoneza, de ce sa nu profite si ei? Vreti hibride dominsoarelor? Luati din fata, nu stati la coada.
Cand or sa reduca emisiile vapoarelor cargo, de croaziera, ale avioanelor cu reactie si centralelor termoelectrice, atunci mai vorbim. Pana una alta, masinile polueaza mult mai putin decat ni se baga pe gat.
Anual in America de Nord si Europa se vand in jur de 15 milioane de motocositoare pe benzina. 33 de motocositoare produc emisiile unui automobil care parcurge in medie 18 000 de km pe an. Ei, asta cum s-o mai intelegi? Asta intre multe alte surse de poluare. Dar la momentul actual toata magareata cade pe automobil. De ce? Pentru ca cineva are niste interese enorme sa-si vanda marfa made in asia.
Pai da! Vine toyota si-ti spune ca melcul ei emite x grame de CO2/Km. Reactia? Instant ti se umple gura de wow si miau. Vai de mine ce ecologisti suntem. Dar aceeasi toyota nu-ti spune ca pe la spate impute pamantul de trei ori mai rau sa produca rahatul pe care cu atata mandrie iti cheltuiesti banii.
Dati-i bataie flacai! Latura feminina a cumparatorului de masina japoneza, si-a gasit in sfarsit o mare zona de refulare: toyota, honda, mazda, etc. Daca sunt hibride, si mai bine.
Intr-adevar, poluarea nu a inceput si nici nu se termina cu automobilele, ele reprezintand doar 2% din poluarea provocata de om.
Problema lor e insa alta. Poluarea degajata de masini este concentrata pe o suprafata redusa cu o densitate a populatiei foarte ridicata. Un efect are o fabrica care emite CO2 in mijlocul pustietatii, si alt efect il au milioane de masini pe cativa km2. Si aici ma refer la impactul asupra populatiei ca sanatate, nu ca impact global asupra atmosferei.
De aceea, eu cred, si parerea mea poate fi combatuta, ca orice idee de a reduce gradul de emisii poluante (nu doar CO2, nu el reprezinta marele pericol in aglomerarile urbane) este binevenita. Mai ales cand solutia aleasa este de a folosi energia pierduta a motoarelor si nu de a depinde de o sursa externa energetica.
De aceea, hibridele (in special cele care nu se pot reincarca de la priza) reprezinta singura solutie de compromis care ii impaca si pe magnatii petrolului, care nu vor renunta atat de usor la castigurile din aurul negru, si pe ecologistii dornici sa traiasca in orase mai curate.
Iar treaba cu dieselul este cat se poate de gresita: desi nivelul de emisii CO2 este intr-adevar redus, particulele rezultate din arderea dieselului sunt principalele responsabile de bolile cancerigene. Deci, nu reprezinta o alternativa sanatoasa sub nici o forma.
Chestia cu diesel-ul despre care povestesti tu este istorie in cazul masinilor Euro 5 si peste. Cu filtru de particule destept si Nox trap, un diesel e mai curat decat un benzinar. Ca dovada: http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-a-lansat-un-site-pentru-combaterea-miturilor-despre-tdi-20739.html
Getuta aia de acolo e Green Car of the Year IN AMERICA, patria hibridelor si tara cu cele mai crancene norme antipoluare...Si poate fi cumparata chiar azi, nu e vreun prototip sau vreun experiment...
Eu ma refer la o solutie decenta, durabila, de viitor. Si in plus, da, este o solutie eficienta de marketing pentru ca, nu-i asa, totul in lumea asta tine de imagine. Si daca imaginea se combina armonios cu eficienta, nu iese un lucru bun pentru toata lumea?
Este adevarat ca, in mod normal, un hibrid sau o masina electrica ar trebui sa coste mult mai putin si sa fie si mai eficient. Nasol este ca traim intr-o lume imperfecta unde asa ceva nu se poate schimba brusc. Ce-ar insemna pentru multa lume, nu numai pentru magnati, ca de maine toata lumea ar lasa petrolul si ar trece pe electrice, care ar costa in sfarsit de 5 ori mai putin decat sunt acum?
Pasii marunti, dar siguri, sunt o solutie mai buna pentru eradicarea "cancerului". Parerea mea.
1. Actualele masini hybrid de pe piata (Toyota is Honda) folosesc si acumularea de energie din frana, sistem similar sistemului KERS din F1, energie altfel nevalorificata, aruncata pe geam. Mainile enumerate mai sus nu folosesc sursa de alimentare externa.
2."Mercedes a lasat-o balta de ani de zile pentru ca si-au dat seama demult ca dieselul e cea mai buna solutie."
BMW si Daimler mai colaboreaza si pentru dezvoltarea unei tehnologii hibride suficient de competitive pentru a rivaliza cu cea regasita pe Toyota Prius.
3."Cand or sa reduca emisiile vapoarelor cargo, de croaziera, ale avioanelor cu reactie si centralelor termoelectrice, atunci mai vorbim. Pana una alta, masinile polueaza mult mai putin decat ni se baga pe gat."
acesta este un lucru perfect adevarat, dar nu trebuie denigrata o tehnologie care nu foloseste surse de energie externa.
4."Pai da! Vine toyota si-ti spune ca melcul ei emite x grame de CO2/Km. Reactia? Instant ti se umple gura de wow si miau. Vai de mine ce ecologisti suntem. Dar aceeasi toyota nu-ti spune ca pe la spate impute pamantul de trei ori mai rau sa produca rahatul pe care cu atata mandrie iti cheltuiesti banii."
explica-ne tu cum umple pamantul ????
5"Dati-i bataie flacai! Latura feminina a cumparatorului de masina japoneza, si-a gasit in sfarsit o mare zona de refulare: toyota, honda, mazda, etc. Daca sunt hibride, si mai bine."
frustrarea ta, fixismul tau, complexele tale pa mine ma lasa rece.
Apropo, am un Porsche Cayenne S 2003, 80 mii de km pe care-l vand, daca tot esti anti japoneze cumpara-l tu, ca eu sunt mai prost si vreau sa-mi cumpar Subaru si Lexus.
Getuta de care vorbesc eu aici este dotata cu Nox trap. Care, cum necum, a facut-o cea mai verde masina a anului. Peste Prius, Insight si alte avioane de acest fel. Ceea ce inseamna ca este cu adevarat o tehnologie eficienta (ma gandesc ca baietii aia care au acordat titlul nu au evaluat-o ochiometric...or fi folosit si ei vreun senzor ceva).
Pe la inceputuri, solutia cu aditiv era intr-adevar mult mai buna decat Nox trap. Intre timp insa, Nox trap s-a dezvoltat suficient de mult incat sa fie folosita pe masini de serie. Probabil ca va avea niste sughituri (am inteles ca sulful din motorina ii produce greturi mari) dar deocamdata nu s-a plans nimeni foarte tare...