STUDIU: Vehiculele cu rezultate bune la impactul lateral îţi pot salva viaţa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O analiză atentă a institutului IIHS din SUA a relevat faptul că şoferii care circulă în automobile care oferă un nivel de protecţie slab la impactul lateral au de trei ori mai multe şanse să moară într-un accident real în comparaţie cu şoferii care conduc automobile care au primit calificativul "bun". Analiza a fost făcută de americanii de la Insurrance Institute of Highway Safety, organism independent de testare a autovehiculelor în vederea reducerii numărului de victime pe şosele, finanţat de asiguratorii americani. Există patru calificative – Good, Acceptabile, Marginal şi Poor. Diferenţa despre care se vorbeşte mai sus apare între un model cu calificativul Good şi un model cu calificativul Poor.
Potrivit studiului respectiv, dacă un şofer conduce o maşină care a primit calificativul Good la testul de siguranţă la impactul lateral, are cu 70% mai multe şanse de supravieţuire decât şoferul care conduce o maşină cu calificativul Poor.
Diferenţa dintre Good şi Acceptable este de numai 6%, în timp ce un şofer care conduce un automobil care a obţinut calificativul Marginal pentru protecţie la impactul lateral are 50% şanse de supravieţuire în caz de impact.La fel ca în cazul oricărui accident, supravieţuirea la impactul lateral este strâns legată de mai mulţi factori. Printre acestea intră şi airbag-urile laterale, dar respectivele airbag-uri nu fac diferenţa între viaţă şi moarte, ci între un accident grav şi unul mai puţin grav, din moment ce toate vehiculele posedau airbag-uri laterale şi au existat modele care au obţinut calificativul Marginal sau Poor la impactul lateral la 50 km/h. Explicaţia este simplă – nici măcar 10 airbag-uri laterale nu ar putea să controleze cât de mult va pătrunde un autovehicul în habitaclul unui alt automobil dacă acesta are o structură laterală slabă.
Adevăratul factor decisiv în cazul unui impact lateral este rezistenţa flancurilor automobilului şi cantitatea de material pe care o posedă acestea pentru absorbţia energiei impactului.
Este deja un fapt binecunoscut că un automobil cu portierele şi montanţii B subţiri va avea o rezistenţă la impact lateral net inferioară unui automobil cu portierele şi montanţii B mai groşi. Din păcate, o structură laterală rezistentă nu-i suficientă pentru protecţia capului şoferului în caz de accident, dar aici intervin airbag-urile laterale.Via | NYTimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
Cu astfel de studii, teste clientii pot clasifica singuri masinile in "asta e sigura", "asta mai putin", etc. Ca urmare producatorii, la randul lor, influentati de imaginea ce si-o formeaza "boborul" despre oferta auto vor lua masurile in consecinta. Adica vor construi masini mai sigure SUB PRESIUNEA PIETEI
dar na, unii crescuti mai la marginea civilizatiei, intr-o tara de mana a 2 a in care tot romanu' stie fotbal, politica, e poet si pilot de F1 chestiile astea "auto" sunt "par la ceas"