STUDIU: Vehiculele cu rezultate bune la impactul lateral îţi pot salva viaţa
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
O analiză atentă a institutului IIHS din SUA a relevat faptul că şoferii care circulă în automobile care oferă un nivel de protecţie slab la impactul lateral au de trei ori mai multe şanse să moară într-un accident real în comparaţie cu şoferii care conduc automobile care au primit calificativul "bun". Analiza a fost făcută de americanii de la Insurrance Institute of Highway Safety, organism independent de testare a autovehiculelor în vederea reducerii numărului de victime pe şosele, finanţat de asiguratorii americani. Există patru calificative – Good, Acceptabile, Marginal şi Poor. Diferenţa despre care se vorbeşte mai sus apare între un model cu calificativul Good şi un model cu calificativul Poor.
Potrivit studiului respectiv, dacă un şofer conduce o maşină care a primit calificativul Good la testul de siguranţă la impactul lateral, are cu 70% mai multe şanse de supravieţuire decât şoferul care conduce o maşină cu calificativul Poor.
Diferenţa dintre Good şi Acceptable este de numai 6%, în timp ce un şofer care conduce un automobil care a obţinut calificativul Marginal pentru protecţie la impactul lateral are 50% şanse de supravieţuire în caz de impact.La fel ca în cazul oricărui accident, supravieţuirea la impactul lateral este strâns legată de mai mulţi factori. Printre acestea intră şi airbag-urile laterale, dar respectivele airbag-uri nu fac diferenţa între viaţă şi moarte, ci între un accident grav şi unul mai puţin grav, din moment ce toate vehiculele posedau airbag-uri laterale şi au existat modele care au obţinut calificativul Marginal sau Poor la impactul lateral la 50 km/h. Explicaţia este simplă – nici măcar 10 airbag-uri laterale nu ar putea să controleze cât de mult va pătrunde un autovehicul în habitaclul unui alt automobil dacă acesta are o structură laterală slabă.
Adevăratul factor decisiv în cazul unui impact lateral este rezistenţa flancurilor automobilului şi cantitatea de material pe care o posedă acestea pentru absorbţia energiei impactului.
Este deja un fapt binecunoscut că un automobil cu portierele şi montanţii B subţiri va avea o rezistenţă la impact lateral net inferioară unui automobil cu portierele şi montanţii B mai groşi. Din păcate, o structură laterală rezistentă nu-i suficientă pentru protecţia capului şoferului în caz de accident, dar aici intervin airbag-urile laterale.Via | NYTimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla anunță o rechemare în service care afectează toate exemplarele Cybertruck comercializate până acum. Din cauza unui adeziv problematic, un element de caroserie, de la nivelul plafonului, se poate desprinde în timpul condusului. (21.03)
-
Conform noilor date apărute la nivelul Uniunii Europene, România a fost țara cu cele mai multe decese rezultate din accidente rutiere în 2024. Țara noastră a înregistrat, în schimb, o scădere a numărului de accidente fatale față de anii precedenți. (19.03)
-
Ineos a inițiat o campanie de rechemare pe piața din Statele Unite pentru unicul său model, Grenadier. Potrivit campaniei de recall, sunt vizate peste 7000 de exemplare ale căror uși se pot deschide în mers. (15.03)
-
Stellantis ar putea relua producția legendarului motor HEMI
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Audi Q9, un viitor rival pentru BMW X7 și Range Rover
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Primele imagini cu noul Nissan Leaf: crossover electric cu 600 km autonomie
-
Deschizător de drumuri
Cu astfel de studii, teste clientii pot clasifica singuri masinile in "asta e sigura", "asta mai putin", etc. Ca urmare producatorii, la randul lor, influentati de imaginea ce si-o formeaza "boborul" despre oferta auto vor lua masurile in consecinta. Adica vor construi masini mai sigure SUB PRESIUNEA PIETEI
dar na, unii crescuti mai la marginea civilizatiei, intr-o tara de mana a 2 a in care tot romanu' stie fotbal, politica, e poet si pilot de F1 chestiile astea "auto" sunt "par la ceas"