Pandemia de coronavirus și-a lăsat amprenta pe industria auto, fiind o perioadă în care producătorii de automobile au întâmpinat tot felul de obstacole. Tot în această perioadă, gusturile clienților, în materie de mașini, s-au schimbat.
O analiză realizată de Bloomberg arată că vânzările de mașini termice au atins un vârf istoric în 2017. Atunci au fost comercializate 86 de milioane de mașini cu motoare cu combustie internă, la nivel global. Aici sunt incluse și mașinile cu sistem de propulsie hibrid.
Tot în 2017 au fost comercializate puțin peste 1 milion de mașini plug-in hybrid și pur electrice.
Potrivit aceluiași studiu, vânzările de mașini termice nu se vor mai întoarce niciodată la nivelurile de dinaintea pandemiei.
Spre exemplu, în 2022, vânzările de mașini termice au scăzut cu circa 20%, la 69 de milioane de unități. În același timp, vânzările de mașini plug-in hybrid au crescut la 2.9 milioane de unități, iar vânzările de mașini electrice la 7.5 milioane de unități.
Trendul descendent este același în majoritatea piețelor mari precum Europa, America de Nord și China.
Cei de la Bloomberg estimează ca și celelalte piețe să se alăture, încet, încet.În Asia de Sud-Est, în următorii ani vor fi comercializate tot mai multe mașini cu zero emisii. Totodată, numărul de mașini electrice comercializate în India va continua să crească (în 2021 erau 15.000 de unități, iar în 2022 a urcat la 50.000 de unități).
Africa este singurul continent unde vânzările de mașini termice vor crește în 2023, comparativ cu nivelul din 2022.
Specialiștii sunt de părere că vânzările de mașini termice vor rămâne relativ constante în următorii 3 ani. Din 2026, vom asista din nou la o scădere.
via Bloomberg
P.S. Noaptea nu bate vântul
Ca fapt divers pentru sfarsit de weekend iata un articol de descretit fruntile:
https://www.wall-street.ro/articol/Auto/294905/oamenii-de-stiinta-au-gasit-legatura-dintre-masina-condusa-si-nivelul-de-inteligenta-al-soferului.html
Dar totusi, de unde a scos @Dutz ineptia ca nu bate vantul noaptea?? Si mai si insista, ne zice noua "prosti" ca il contrazicem???
Am putea totusi sa revenim la un ton civilizat,
Da, vantul bate si noaptea, evident, si da, mai tare decat ziua, in general.
Puteti sa argumentati si sa va contraziceti fara injurii.
"Ca sa-ti iei o termica cat de cat ok trebuie sa decartezi multi bani. N-ar fi nimic deranjant in afara de faptul ca si alternativele sunt la fel de scumpe."
Deci in afara ca sunt scumpe sunt mai bune. Adica hibrizii si electricele.
Un citat…
Energia eolianã este o energie curatã si regenerabila, dar si intermitentã, având variatii în timpul zilei (24 h) si al anotimpului, însă si de la un an la altul. Turbinele eoliene operează aproximativ 60% din an în regiunile cu vânt.
Adică in altele si mai puțin… de 60%.
https://sgp.undp.org/publications-188/783-moldova-green-energy-for-everybody/file.html
Are winds stronger during day or night?
You are correct: Daytime winds tend to blow with more force than nighttime winds. It is the result of diurnal surface heating causing air in the lower atmosphere to mix or overturn. Sunlight warms the Earth's surface unevenly and that imparts uneven warmth to the overlying air.
What time is wind the strongest?
In general, winds are strongest during the afternoon when the earth's surface warms and the lower atmosphere mixes making it more turbulent. Winds tend to be lightest at night as the ground, and the air above it cools thereby stabilizing the atmosphere. These are averages.
Is it more likely to be windy at night?
The wind speed tends to decrease after sunset because at night the surface of the Earth cools much more rapidly than does the air above the surface.
Chiar dacă am o părerea greșita din punctul unora de vedere, mi-o mențin. Nu văd care este faza cu convinsul si insistatul pana la a se folosii cuvintele care s-au folosit de ambele părți, motiv pentru care îmi fac mea culpa si scuze pentru engleză, dar asta am găsit…
Hidro 6641.94
Carbune 3422.2
Eolian 3014.91
Hidrocarburi 2762.42
Nuclear 1413
Solar 1412.43
Eolianul a bătut gazul în România iar solarul la virgulă era să bată nuclearul.
Oricum anul acesta solarul o să bată pe departe nuclearul iar în doar 3 ani eolianul o să bată şi hidro, o să fie pe primul loc.
Că 18.000 MW sunt puţini...
Deja azi
"Conform preşedintelui ANRE, există interes pentru investiţii în energie regenerabilă, la Transelectrica fiind cereri pentru 18.000 de MW"
"Ministerul Energiei a reuşit în parteneriat cu Transelectrica şi operatorii de distribuţie să finanţeze proiecte de peste 1,5 miliarde de euro. Dacă mai adăugăm şi contribuţiile operatorilor probabil ajungem la peste 2 miliarde de euro"
Să mai spun că sunt 15.000 de prosumatori şi acest număr va fi dublat în doar 1 an ?
Problema electricelor este lipsa crasă de seriozitate a dinozaurilor auto, care prin lipsa de ofertă serioasă de maşini electrice serioase... lasă Tesla să aibă preţurile sus, deşi le-ar putea vinde şi cu 30% mai ieftin şi ar face ceva profit.
Preţul maşinilor electrice este singura problemă.
Dar acest lucru este 100% vina dinozaurilor auto.
Este extrem de simplu:
- pentru cei care lucrează "la birou" o încarci la parcarea firmei, instituţiei unde lucrezi, ziua
- pentru cei care lucrează de acasă o încarcă la casă sau în parcarea blocurilor, ziua
- restul care lucrează ca transportatori încarcă noaptea la parcarea firmei şi la staţiile publice
autobuze electrice ;)
Au vreo problemă zecile de autobuze electrice din ţară în a se încarca ?
Nu.
Vezi când îţi cumperi garaj să NU FACI acelaşi lucru.
Balanța intre cat putem producem si cat consumam, in timp real in Romania, este o problema grea si astăzi (si pentru Europa). Potențialul energiei solare/eoliene in Romania este foarte mare, dar nu rezolva problema, pentru ca nu exista in momentul de fata un sistem eficient de stocare a energiei. Putem gândii un sistem cum există acum in Elveția, 2 bazine/baraje foarte mari (imense) de apa cu diferență de nivel de 150m, cand se produce mai mult decât se consuma se pompează apa in bazinul de sus, cand ai nevoie dai, drumul la hidrocentrala. Dar costa mult, ar fi o soluție „paliativă” ca sa nu arunci la „gunoi” curentul produs sau/si sa oprești/repornești unități de producere curent (si asta costa mult) Mai mult, 90% din barajele noastre sunt colmatate si randamentul lor a scăzut mult
Ești prosumator, ai surplus, dar îți ia curentul numai in cazul cand este nevoie in sistem. Paradoxal prosumatorul are nevoie de mașini electrice, astfel ar deveni un sistem benefic pentru toata lumea, cu amendamentul ca trebuie băgați bani in infrastructura necesara.
Eu nu cred in viitorul electricelor cu autonomie mai mare de 300km, vor fi extrem de scumpe si cu timp enorm de încărcare. Trebuie făcută o baterie reciclabila in proporție de 98% cu timp de încărcare de 10min pentru 250km cu un preț maxim de 0,5lei/kWh la „pompa”
în Germania s-au vândut sute de mii de maşini electrice.
Ai auzit tu vreodată să se plângă că stau cu ele în parcare nefolosite, că nu au energie să le încarce ??
Ce dreaq dom'le
din mixul de energie produsă se foloseşte prima dată solarul, eolianul, nuclearul.... apoi se echilibrează cu hidro şi gaz / cărbune.
Asta fără să ai hidrocentrale de pompaj, baterii, etc
Doar din mix, joci.
Prosumatorii consumă mai tot pentru ei, doar în vârf de vară să mai dea ceva în sistem, dar ce dau ei în sistem sunt mult sub 8% ăia de zicea guvernul.
"Example #2: Model S & X can now automatically, predictively, raise the suspension for ride comfort before the car hits a patch of rough road based on data collected by the entire Tesla fleet"
dinozaurii auto sunt depăşiţi de situaţie...
Și după ce și-a dat cu reveneală, cererea e cu 6 milioane sub anul 2017. La ce criză vine acum, cu băncuțe pleoștite și împreunate, cererea se dă pe scări.
Clientul erou, neîmpușcat în fund, va căuta prețuri competitive, de planetă se va ocupa mai încolo, cu siguranță mult după 2035.
cheiz cloz :)
UE, ți-am spus, politrucii au primit câteva rigle cu kuntul în cap.
Mda
"Vânzările de mașini nu se mai întorc prea curand la nivelurile de dinaintea pandemiei"
Vanzarile vor mai creste doar la brandurile percepute ca fiind bune la capitolul "bang for buck" gen Dacia, Kia, Hyundai, Toyota.
Stai calm, baiatu' n-are nici masina si nici permis. Viseaza si el cu ochii deschisi.
Tu ne povestești de hârbul pe care-l avea în 1986 amantul mă-tii!
o fabrica vs un talamb care sta pe loc cu motorul pornit e o comparatie cel putin cretina, fara niciun fel de termen ce s-ar putea compara. dar ma rog, venind din partea ta, nu mai e nicio surpriza, ai dat tu altele si mai nasoale.
Ca tot esti atat de destept si expert in protectia mediului.
Ia zi mai porti masca anti covid?
fabrica aia produce ceva, tu doar consumi si poluezi...si nu masina se incalzeste in 5 minute, nici macar o benzinara nu se incalzeste asa repede, dar b-esinile tale probabil te incing pe scaun...
Oricum urmatoarea mea masina va fi tot diesel, o sa mai merg cu diesel inca 30 de ani de acum incolo doar ca sa oftic toti hipsterii eco-pensati.
Rezultand si mai mult profit.
ps: Doamne cati pupincuristi pe aici ai mentalitatii forumului montial, vezi ''M''
Cred ca voi eco-pensatii ati fi fericiti in Coreea de Nord.