STUDIU: Vânzările de mașini termice nu se mai întorc la nivelurile de dinaintea pandemiei

de Alexandru Monenciu
Duminica, 12.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unei analize, realizate de Bloomberg, vânzările de mașini termice au atins un vârf istoric în 2017. Totodată, studiul mai arată că vânzările de termice se vor mai întoarce niciodată la nivelurile de dinaintea pandemiei.

Pandemia de coronavirus și-a lăsat amprenta pe industria auto, fiind o perioadă în care producătorii de automobile au întâmpinat tot felul de obstacole. Tot în această perioadă, gusturile clienților, în materie de mașini, s-au schimbat.

O analiză realizată de Bloomberg arată că vânzările de mașini termice au atins un vârf istoric în 2017. Atunci au fost comercializate 86 de milioane de mașini cu motoare cu combustie internă, la nivel global. Aici sunt incluse și mașinile cu sistem de propulsie hibrid.

Tot în 2017 au fost comercializate puțin peste 1 milion de mașini plug-in hybrid și pur electrice.

Potrivit aceluiași studiu, vânzările de mașini termice nu se vor mai întoarce niciodată la nivelurile de dinaintea pandemiei.

Spre exemplu, în 2022, vânzările de mașini termice au scăzut cu circa 20%, la 69 de milioane de unități. În același timp, vânzările de mașini plug-in hybrid au crescut la 2.9 milioane de unități, iar vânzările de mașini electrice la 7.5 milioane de unități.

Trendul descendent este același în majoritatea piețelor mari precum Europa, America de Nord și China.

Cei de la Bloomberg estimează ca și celelalte piețe să se alăture, încet, încet.

În Asia de Sud-Est, în următorii ani vor fi comercializate tot mai multe mașini cu zero emisii. Totodată, numărul de mașini electrice comercializate în India va continua să crească (în 2021 erau 15.000 de unități, iar în 2022 a urcat la 50.000 de unități).

Africa este singurul continent unde vânzările de mașini termice vor crește în 2023, comparativ cu nivelul din 2022.

Specialiștii sunt de părere că vânzările de mașini termice vor rămâne relativ constante în următorii 3 ani. Din 2026, vom asista din nou la o scădere.

via Bloomberg

Comentarii (36)

  • Manuel
    Vanzarile scad pentru ca preturile cresc constant. Eu urmaresc de 2 ani sa imi schimb masina care are 12 ani, dar pe cand am reusit sa adun 1000 E, masina vizata s-a scumpit intre timp cu 2500 E. La reprezentanta noastra aceesi masina pusa pe Autovit in 3 luni s-a scumpit 2000 E, crestere artificiala fara nici un rost doar spre profitul dealerilor. Daca am incercat sa negociez pretul, nici nu vor sa auda sa lase ceva la pret.
    33 3
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Stai asa ca fac eu doua înmulțiri și o impartire și iese ca toți sunt prosti și eu deștept.
    P.S. Noaptea nu bate vântul
    11 34
  • Chiar nu vede redactia ce comentarii de mahala transforma acest site intr-o latrina. Exemplu specimenul de mai sus. Se impune cenzurarea lui.
    30 8
  • Referitor la articol. Vanzarea nu va mai atinge aceleasi cote pentru ca si oferta e de toata jena acum. Ca sa-ti iei o termica cat de cat ok trebuie sa decartezi multi bani. N-ar fi nimic deranjant in afara de faptul ca si alternativele sunt la fel de scumpe.

    Ca fapt divers pentru sfarsit de weekend iata un articol de descretit fruntile:

    https://www.wall-street.ro/articol/Auto/294905/oamenii-de-stiinta-au-gasit-legatura-dintre-masina-condusa-si-nivelul-de-inteligenta-al-soferului.html
    23 4
  • OK, nu cred ca trebuie sa ajungem la "prostule" si "retardat"...
    Dar totusi, de unde a scos @Dutz ineptia ca nu bate vantul noaptea?? Si mai si insista, ne zice noua "prosti" ca il contrazicem???

    Am putea totusi sa revenim la un ton civilizat,
    Da, vantul bate si noaptea, evident, si da, mai tare decat ziua, in general.

    Puteti sa argumentati si sa va contraziceti fara injurii.
    10 31
  • Banditos
    @Ady

    "Ca sa-ti iei o termica cat de cat ok trebuie sa decartezi multi bani. N-ar fi nimic deranjant in afara de faptul ca si alternativele sunt la fel de scumpe."

    Deci in afara ca sunt scumpe sunt mai bune. Adica hibrizii si electricele.
    7 23
  • Le cam amesteci Matei… poți citi din nou ce am spus. Repet… eolienele produc mult mai puțin noaptea, vântul bate mult mai putini. In general nu atac fără sa fiu atacat, si in general spun ca cineva spune inepții nu ca este inept, probabil la asta te-ai referit.
    Un citat…
    Energia eolianã este o energie curatã si regenerabila, dar si intermitentã, având variatii în timpul zilei (24 h) si al anotimpului, însă si de la un an la altul. Turbinele eoliene operează aproximativ 60% din an în regiunile cu vânt.
    Adică in altele si mai puțin… de 60%.
    https://sgp.undp.org/publications-188/783-moldova-green-energy-for-everybody/file.html

    Are winds stronger during day or night?
    You are correct: Daytime winds tend to blow with more force than nighttime winds. It is the result of diurnal surface heating causing air in the lower atmosphere to mix or overturn. Sunlight warms the Earth's surface unevenly and that imparts uneven warmth to the overlying air.

    What time is wind the strongest?
    In general, winds are strongest during the afternoon when the earth's surface warms and the lower atmosphere mixes making it more turbulent. Winds tend to be lightest at night as the ground, and the air above it cools thereby stabilizing the atmosphere. These are averages.

    Is it more likely to be windy at night?
    The wind speed tends to decrease after sunset because at night the surface of the Earth cools much more rapidly than does the air above the surface.


    Chiar dacă am o părerea greșita din punctul unora de vedere, mi-o mențin. Nu văd care este faza cu convinsul si insistatul pana la a se folosii cuvintele care s-au folosit de ambele părți, motiv pentru care îmi fac mea culpa si scuze pentru engleză, dar asta am găsit…
    21 7
  • Pentru cine îşi face griji de energia electrică produsă...

    Hidro 6641.94
    Carbune 3422.2
    Eolian 3014.91
    Hidrocarburi 2762.42
    Nuclear 1413
    Solar 1412.43

    Eolianul a bătut gazul în România iar solarul la virgulă era să bată nuclearul.
    Oricum anul acesta solarul o să bată pe departe nuclearul iar în doar 3 ani eolianul o să bată şi hidro, o să fie pe primul loc.

    Că 18.000 MW sunt puţini...
    Deja azi
    "Conform preşedintelui ANRE, există interes pentru investiţii în energie regenerabilă, la Transelectrica fiind cereri pentru 18.000 de MW"

    "Ministerul Energiei a reuşit în parteneriat cu Transelectrica şi operatorii de distribuţie să finanţeze proiecte de peste 1,5 miliarde de euro. Dacă mai adăugăm şi contribuţiile operatorilor probabil ajungem la peste 2 miliarde de euro"

    Să mai spun că sunt 15.000 de prosumatori şi acest număr va fi dublat în doar 1 an ?

    Problema electricelor este lipsa crasă de seriozitate a dinozaurilor auto, care prin lipsa de ofertă serioasă de maşini electrice serioase... lasă Tesla să aibă preţurile sus, deşi le-ar putea vinde şi cu 30% mai ieftin şi ar face ceva profit.

    Preţul maşinilor electrice este singura problemă.

    Dar acest lucru este 100% vina dinozaurilor auto.
    7 22
  • Când să încarci ?
    Este extrem de simplu:
    - pentru cei care lucrează "la birou" o încarci la parcarea firmei, instituţiei unde lucrezi, ziua
    - pentru cei care lucrează de acasă o încarcă la casă sau în parcarea blocurilor, ziua
    - restul care lucrează ca transportatori încarcă noaptea la parcarea firmei şi la staţiile publice
    4 22
  • Pentru cei care merg cu transportul în comun, există tramvaie, troleibuze, metrou,
    autobuze electrice ;)

    Au vreo problemă zecile de autobuze electrice din ţară în a se încarca ?

    Nu.
    4 24
  • https://youtu.be/OMeIWGTIXsg
    2 22
  • @inexorabil
    ursula e doar una, tu esti mai multi...
    5 19
  • Seriff
    @09:24, pentru Mike, sau Edikk am pornit diesel-ul azi dimineata, era frig afara, am stat vreo 10 minute pe loc pana sa plec, urmatoarea masina va fi tot diesel, cea mai buna tehnologie pusa vreodata pe o masina.
    5 22
  • @Sheriff

    Vezi când îţi cumperi garaj să NU FACI acelaşi lucru.
    6 19
  • https://youtu.be/GP2xab8cMMQ
    2 18
  • @Mike
    Balanța intre cat putem producem si cat consumam, in timp real in Romania, este o problema grea si astăzi (si pentru Europa). Potențialul energiei solare/eoliene in Romania este foarte mare, dar nu rezolva problema, pentru ca nu exista in momentul de fata un sistem eficient de stocare a energiei. Putem gândii un sistem cum există acum in Elveția, 2 bazine/baraje foarte mari (imense) de apa cu diferență de nivel de 150m, cand se produce mai mult decât se consuma se pompează apa in bazinul de sus, cand ai nevoie dai, drumul la hidrocentrala. Dar costa mult, ar fi o soluție „paliativă” ca sa nu arunci la „gunoi” curentul produs sau/si sa oprești/repornești unități de producere curent (si asta costa mult) Mai mult, 90% din barajele noastre sunt colmatate si randamentul lor a scăzut mult
    Ești prosumator, ai surplus, dar îți ia curentul numai in cazul cand este nevoie in sistem. Paradoxal prosumatorul are nevoie de mașini electrice, astfel ar deveni un sistem benefic pentru toata lumea, cu amendamentul ca trebuie băgați bani in infrastructura necesara.
    Eu nu cred in viitorul electricelor cu autonomie mai mare de 300km, vor fi extrem de scumpe si cu timp enorm de încărcare. Trebuie făcută o baterie reciclabila in proporție de 98% cu timp de încărcare de 10min pentru 250km cu un preț maxim de 0,5lei/kWh la „pompa”
    11 3
  • Seriff
    @Mike, comparatia ta cu garajul este stupida, tu iti bagi degetele in priza ca tot esti fan electrice.
    16 5
  • meai xxx

    în Germania s-au vândut sute de mii de maşini electrice.

    Ai auzit tu vreodată să se plângă că stau cu ele în parcare nefolosite, că nu au energie să le încarce ??

    Ce dreaq dom'le

    din mixul de energie produsă se foloseşte prima dată solarul, eolianul, nuclearul.... apoi se echilibrează cu hidro şi gaz / cărbune.

    Asta fără să ai hidrocentrale de pompaj, baterii, etc

    Doar din mix, joci.

    Prosumatorii consumă mai tot pentru ei, doar în vârf de vară să mai dea ceva în sistem, dar ce dau ei în sistem sunt mult sub 8% ăia de zicea guvernul.
    4 23
  • Cu ce se ocupă Tesla

    "Example #2: Model S & X can now automatically, predictively, raise the suspension for ride comfort before the car hits a patch of rough road based on data collected by the entire Tesla fleet"

    dinozaurii auto sunt depăşiţi de situaţie...
    4 22
  • Studiul omite subiectul, piața auto a intrat la apă.

    Și după ce și-a dat cu reveneală, cererea e cu 6 milioane sub anul 2017. La ce criză vine acum, cu băncuțe pleoștite și împreunate, cererea se dă pe scări.

    Clientul erou, neîmpușcat în fund, va căuta prețuri competitive, de planetă se va ocupa mai încolo, cu siguranță mult după 2035.
    20 3
  • Șoric
    Comisia Europeană propune autorizarea vânzărilor de autovehicule noi cu motoare termice care funcționează cu carburanți sintetici, nepoluanți, și după 2035

    cheiz cloz :)

    UE, ți-am spus, politrucii au primit câteva rigle cu kuntul în cap.
    17 3
  • a venit cireada de votaci negativi sau omul cireadă

    Mda
    3 19
  • Cred ca mai corect ar fi titlul asta:
    "Vânzările de mașini nu se mai întorc prea curand la nivelurile de dinaintea pandemiei"
    Vanzarile vor mai creste doar la brandurile percepute ca fiind bune la capitolul "bang for buck" gen Dacia, Kia, Hyundai, Toyota.
    12 1
  • @sheriff
    nici pana acum n-ai remarcat ca afumatura dizal nu se incalzeste pe loc? doar impute cartierul..cred ca ai frigiderul plin zilnic...si cred ca iti place, nebunule..:
    4 15
  • Banditos
    @22:51

    Stai calm, baiatu' n-are nici masina si nici permis. Viseaza si el cu ochii deschisi.
    2 11
  • @papagal electric
    Nu ai avut niciodată mașină. :) Habar n-ai, băiatule!!! :))

    Tu ne povestești de hârbul pe care-l avea în 1986 amantul mă-tii!
    11 3
  • Seriff
    @22:51 ba se incalzeste, acum ca tu ai vreun junghi care are probleme e partea a doua, a mea dupa 5 minute deja baga caldura, plus de asta imi place sa stau pe loc si sa emit cat mai multe noxe, cam ce fac si fabricile si uzinele, stau pe loc si polueaza 24 din 24, dar de alea nu vorbeste nimeni, sunt irelevante, doar masinile polueaza.
    10 3
  • @Seriff
    stiam ca esti afon, dar iti place nevoie mare sa te dai in stamba. daca iti baga caldura dupa 5 minute tu gata crezi ca ti s-a incalzit dizalu. ramai asa, ca e nevoie si de afoni in societate.

    o fabrica vs un talamb care sta pe loc cu motorul pornit e o comparatie cel putin cretina, fara niciun fel de termen ce s-ar putea compara. dar ma rog, venind din partea ta, nu mai e nicio surpriza, ai dat tu altele si mai nasoale.
    4 14
  • Seriff
    @10:39, pai ia zi geniule, cat polueaza o fabrica care merge 24 din 24 si cat polueaza o amarata de masina care are EGR, Catalizator si DPF active in 5 minute?
    Ca tot esti atat de destept si expert in protectia mediului.
    Ia zi mai porti masca anti covid?
    12 2
  • @sheriff
    deci esti ca o branza de stana..stai si puti(emiti noxe).
    fabrica aia produce ceva, tu doar consumi si poluezi...si nu masina se incalzeste in 5 minute, nici macar o benzinara nu se incalzeste asa repede, dar b-esinile tale probabil te incing pe scaun...
    3 13
  • Seriff
    @14:18, aa, deci daca produce ceva e ok sa polueze nu? Da, poate fabrica e termocentrala care produce curentul pentru papagalii electrici care au pus botul si au dat banii pe o masina electrica, adica aia care consuma si polueaza.

    Oricum urmatoarea mea masina va fi tot diesel, o sa mai merg cu diesel inca 30 de ani de acum incolo doar ca sa oftic toti hipsterii eco-pensati.
    9 3
  • @papagal electric
    Pentru mizerii ca tine voi trage de diesel pana implineste 40 de ani. :)
    9 2
  • @Seriff
    Aici mă despărțăsc :) de tine, tra. de diesel până când va fi interzis de tot. În 2065 s-ar putea să fie cam prăfuit euro 6.
    5 1
  • Aproape pare ceva intentionat: daca nu au putut cobora preturile electricelor pt a fi cumparate in masa atunci au crescut pretul termicele la nivelul lor(Ev-urilor).
    Rezultand si mai mult profit.

    ps: Doamne cati pupincuristi pe aici ai mentalitatii forumului montial, vezi ''M''
    3 1
  • Banditos
    Fanatizatii diesel parca sunt din hitlerjugend, putini, rai si imprastie mizerie peste tot.
    0 4
  • Seriff
    @Banditos mai bine din Hitlerjugend decat comunisti ca voi, aveti exact aceeasi mentalitate precum comunistii gen: '' Sa nu aibe tot omul de rand masina, sa se interzica aia, sa se interzica cealalta''
    Cred ca voi eco-pensatii ati fi fericiti in Coreea de Nord.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru