STUDIU: Utilizarea butoanelor este mai sigură decât funcțiile tactile, în mașină

de Alexandru Monenciu
Vineri, 19.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Utilizarea butoanelor este mai sigură decât funcțiile tactile, în timpul condusului, arată un studiu realizat de o publicație auto din Suedia.

Mașinile moderne au renunțat la butoane, iar în locul lor au apărut o serie de ecrane și suprafețe tactile cu ajutorul cărora cel de la volan controlează diverse sisteme ale mașinii. Inclusiv comenzile sistemului de climatizare.

Numai că această simplificare a bordului nu este și cea mai eficientă.

Un studiu realizat de o publicație auto din Suedia arată că utilizarea butoanelor este mai sigură decât funcțiile tactile, în timpul condusului.

Pentru a demonstra acest lucru, publicația a luat 11 mașini moderne și un Volvo din 2005. Cei de la volan au rulat pe o pistă goală cu viteza de 110 km/h, iar în acest timp au trebuit să realizeze 4 sarcini simple prin intermediul sistemului multimedia. Spre exemplu, au trebuit să modifice temperatura ambientală sau volumul radioului.

În cazul mașinii Volvo (deci de la butoane), șoferul a îndeplinit sarcinile în 10 secunde, iar distanța acoperită a fost de 305 metri. De partea cealaltă, cel mai bun timp a fost de 14 secunde.

Majoritatea, însă, au avut nevoie de peste 20 de secunde, iar distanța a fost cel puțin dublă.

via Futurism

Comentarii (7)

  • Seriff
    Au descoperit si ei apa calda, eu cand ziceam ca bordul compus doar din volan si 2 televizoare e o mizerie ma injura lumea ca ce vrei sa aibe ceasuri din anii 50? Uite ca in 2005 nu iti lua 20 de secunde sa dai pe mai cald sau mai rece, pai ce evolutie e asta?
    28 2
  • Subscriu la ce au constatat in studiu.
    Desi Volvo a facut pasi importanti, cu eliminarea multor butoane eu consider ca au involuat. Reglarea temperaturii, recircularea si modurile de condus, ar trebui sa fie separate si usor de actionat.
    Ei au facut test pe drum liber, eu zic ca daca faceau pe drum circulat constatau ca e si foarte periculos.
    Le-as propune celor de la Volvo sa readuca setarea temperaturii si recircularea ca butoane.
    In prezent au comenzile audio, ceea ce e ok, dar si temperatura si recircularea ar trebui predat fie separate.
    11 0
  • Ar trebui un studiu sa ne spună cu care mana e mai bine sa tragem apa
    3 8
  • Aruncați o privire și apoi discutam despre butoane fizice vs. butoane virtuale

    https://www.facebook.com/reel/747319936477401?s=yWDuG2&fs=e
    1 0
  • Am vazut ca si la BMW semnalizarea e pe ecran, intr-un submeniu ascuns, dupa incalzirea in scaune, ca nu se mai oboseste nimeni sa semnalizeze. Poate e contra cost, cu abonament lunar, ca si incalzirea in scaune.
    6 0
  • Asta e ceea ce numesc eu "tampirea colectiva".

    Asta e ceea ce se cheama uciderea simtului-realitatii: e nevoie de un studiu ca sa iti dovedeasca o banalitate comuna, pe care o intelege chiar si un copil de clasa a 5-a.

    Carevasazica noi nu ne dam seama cu capul nostru ca e mai simplu sa apesi pe UN buton care are O functie decat sa intri in nu stiu ce meniu cu 10 pasi, nefiind atent la drum, ca sa faci ce facea butonul fizic. Nu fratelmeu! Nu! Avem nevoie de studii, EXPERTI, SPECIALISTI, studii cu N subiecti, X tipuri de masini, Y ecrane. Ca noi, cu capul nostru, nu putem gandi fara experti, mantzelegitupămine?

    Gradul de tampire de masă ajunge la cote inimaginabile.
    5 0
  • E ca navigatul pe face book nesanctionat de legi!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru