STUDIU: Un sfert dintre şoferii tineri din România au condus beţi
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Conform studiilor efectuate de Ursus Breweries, 30% din tinerii şoferi români de sex masculin au afirmat că au condus cel puţin o dată sub influenţa băuturilor alcoolice. Experţii sociologi consideră că numărul acestora ar fi mai mare, dar că mulţi au minţit atunci când au răspuns la sondaj. Tinerii recunosc că au făcut acest act de o iresponsabilitate crasă la plecarea dintr-un club sau un bar, dimineaţa, atunci când considerau că probabilitatea de a prinşi de poliţişti este mai mică şi că efectele alcoolului s-au disipat, iar traficul este mai redus. Un amănunt şocant în această poveste este faptul că puţini şoferi ştiu că alcoolemia permisă în sânge şi în aerul expirat este ZERO, aceştia având impresia că pot conduce dacă au consumat, spre exemplu, un pahar de bere.
ALCOOLUL DIN SÂNGE NU DISPARE DACĂ MĂNÂNCI SAU BEI CAFEA
Percepţia greşită a efectului băuturilor alcoolice asupra condusului este o problemă majoră în România, o serie de mituri urbane cauzând numeroase probleme atât pentru şoferi, cât şi pentru cei din jurul lor. După cum a specificat şi Prof. Univ. Dr. Dan Dermengiu, Directorul General al Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici", nicio soluţie nu reduce cantitatea de alcool din sânge sau din aerul expirat.
Singura diferenţă între un adult care a consumat alcool la masă şi unul care a consumat alcool pe stomacul gol este timpul de absorbţie al alcoolului în sânge, acesta fiind mai mare cu câteva minute în cazul adultului care a băut în timpul mesei, dar amănuntul esenţial este că alcoolul va intra în sânge indiferent de ce va consuma adultul respectiv. Bomboanele cu alcool pot afecta rezultatul testării cu aparatul etilotest, dar un adult trebuie să consume, după estimările Prof. Dr. Dan Dermengiu, aproximativ un kilogram de asemenea bomboane pentru a-şi schimba alcoolemia sangvină (ne referim aici la o schimbare de la 0.00 grame la mie).Categoria cea mai predispusă acestui tip de accident este cea a tinerilor cu o vârstă cuprinsă între 18 şi 23 de ani, aceştia fiind cei mai mult influenţaţi de anturaj. Cu toate acestea, oficialii prezenţi la evenimentul de astăzi ne-au reamintit că oricine poate fi victima unui accident cauzat de un şofer beat, fie că este pieton sau se află la volan. Mai mult decât atât, pietonii în stare de ebrietate pot cauza şi ei accidente, urmările acestora fiind, în general, ceva mai restrânse decât ale accidentelor cauzate de şoferii beţi.
ŞOFERII TINERI REPREZINTĂ CEA MAI MARE CATEGORIE DE RISC
Există şi o veste bună. Ce-i drept, nu excelentă, dar bună. Numărul deceselor cauzate de accidente rutiere soldate în urma consumului de băuturi alcoolice a scăzut în ultimii doi ani, iar numărul accidentelor cauzate de aceeaşi problemă este şi el în scădere.
Din păcate, în cursul anului 2010, accidentele de circulaţie în care alcoolul a fost cauza concurentă au reprezentat 7% din totalul accidentelor grave de circulaţie, acestea fiind în număr de 645, dar acele accidente s-au soldat cu 128 de morţi şi câteva sute de oameni răniţi grav. Cei de la INML au prezentat o altă statistică şocantă: în 2010 au fost testaţi aproximativ 30.000 de cetăţeni la cererea Poliţiei Rutiere, iar 60% dintre aceştia aveau alcool în sânge. În unele cazuri, concentraţia alcoolică în sânge depăşea valoarea de 0.8 grame la mie şi a ajuns chiar şi la două grame de alcool la un litru de sânge!Pericolul cel mai mare este reprezentat de şoferii care nu sesizează diferenţa dintre sub influenţa băuturilor alcoolice şi zero grame de alcool la mie. Mai precis, cele două noţiuni nu se împacă, un şofer putând fi ori sub influenţa băuturilor alcoolice, ori cu zero grame de alcool la mia de mililitri de sânge, indiferent de cât de rezistent la alcool sau lucid/treaz se consideră acesta.
Via | Ursus
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
OMV Petrom a anunțat că vrea să aibă 5000 de puncte de încărcare în România până la începutul deceniului următor. În prezent, rețeaua companiei are circa 900 de puncte de încărcare în țara noastră. (19.02)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, producția națională de automobile a avut parte de o scădere în prima lună din 2025. (17.02)
-
În prima lună din 2025, uzina Ford Otosan de la Craiova a produs cu 5.6% mai multe vehicule, comparativ cu aceeași lună din 2024. Uzina din Bănie are o capacitate maximă, anuală, de 272.000 de unități. (12.02)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
si daca te mai si votezi... e clar...
( prin "animalic" ma refer la pornirile de teribilism ce se nasc din radacinile speciei . . . pana la urma suntem programati genetic sa perpetuam specia, iar metodele de atragere a partenerei/partenerului sunt dintre cele mai "animalice" trasaturi de comportament uman )
Totusi nu pot sa ii inteleg insa pe cei care fac din combinarea alcoolului cu condusul un stil de viata.
Am baut 2 beri si am condus ... care e problema ... am ajuns acasa , sunt intreg , beau incontinuare ... si mai incolo ma duc pana la real sa imi mai iau niste bautura ... sa va fie tarana usoara , ipocritilor
Iar barosanilor nu le face nimeni nimic, fiind ca ii spune la domnu politist: Maine daca vrei sa mai ai servici ma lasi in pace ... (sau ceva in genu) . Am auzit si am vazut o faza de genu .
Conduc de peste 4 ani si in general in provincie. De fiecare data vad cel putin 10 care incalca regulile de circulatie! Si se pare ca mai nou, tineri soferi nu stiu nici ce inseamna triunghiul :)), adica semnul de cedeaza trecerea !
nu cred ca-ti va mai merge de multe ori chestia asta...hai sa zicem te prind gaborii asta este da-ti pui in pericol nu numai viata ta ci si a celorlalti conducatori