Un studiu realizat de compania Deloitte în 25 de țări din lume, inclusiv România, arată că aproape jumătate dintre români, mai exact 46% dintre aceștia, doresc să-și cumpere mașini electrice. Principalele motive pentru o astfel de achiziție sunt costurile mai mici la alimentarea cu energie electrică și o mai bună protecție a mediului înconjurător.
Astfel, 63% dintre aceștia își doresc o mașină electrică pentru a beneficia de costuri reduse la alimentare, iar 49% își doresc o asemenea mașină pentru protecția mediului. Mai mult, 47% doresc mașini electrice din motive de sănătate personală, iar 40% doresc să beneficieze de subvențiile acordate de stat.
Ceea ce este interesant este faptul că cei mai mulți doritori de mașini electrice ar prefera să-și cumpere o mașină hibridă. Potrivit studiului, doar 7% dintre români și-ar cumpăra o mașină pur electrică. Vânzările mașinilor cu propulsoare hibride au crescut cu 45% în primul trimestru din 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creșterea a fost și mai mare la vehiculele cu baterii, mai exact, cu 400% în aceeași perioadă.Pe de altă parte, cei mai mulți dintre cei care își doresc vehicule cu zero emisii sunt reticenți din cauza lipsei unei infrastructuri de încărcare. Motivul este susținut de 23% dintre români, în timp ce 16% remarcă autonomia limitată și doar 15% remarcă prețurile mai mari de achiziție. În alte țări europene, în schimb, cel mai mare motiv de reticență este autonomia limitată.
La final, 49% dintre români și-ar dori să-și încarce mașinile electrice acasă, în timp ce 45% doresc să le încarce și la stații publice de încărcare. În țări precum Marea Britanie, Austria și Germania, procentul celor care doresc să-și încarce mașinile electrice acasă depășește 80%, respectiv 70%.
via Agerpres
Iata o intrebare din "studiu":
Q27. Where do you expect to charge your electrified vehicle most often?
Si iata numarul de raspunsuri primite: Sample size: Austria = 169; Belgium = 166; Czech Republic = 70; France = 155; Germany = 307; Italy = 233; Poland = 105; Romania = 137; South Africa = 57; Spain = 229; UK = 248
Studiul considera ca 150 - 300 de respondenti sunt reprezentativi pentru o intreaga tara.
Iar acum o intrebare preluata si de AM, dar care nu are baza statistica corecta/suficienta:
Q26. Please rank the following factors in terms of their impact on your decision to acquire an electrified vehicle (highest to lowest).
Sample size: Austria = 282; Belgium = 344; Czech Republic = 142; France = 330; Germany = 513; Italy = 512; Poland = 288; Romania = 335; South Africa = 143; Spain = 497; UK = 605
Ei bine, pe baza unor astfel de "studii", se iau si multe decizii politice care ne afecteaza apoi vietile. Sunt de rasul curcilor. Nu se specifica cati dintre respondenti vin din zona rurala sau urbana, nu se specifica nici daca locuiesc la casa sau la bloc (EXTREM DE RELEVANT!). Nu sunt un statistician, dar unele norme sunt de bun simt atunci cand se fac astfel de "studii".
Totul este doar de propaganda, pentru ca multi dintre cei care citesc astfel de stiri nu vor investiga sa vada cat de corecte sunt rezultatele studiilor promovate in mass-media. Propaganda pura, iar jurnalistii inghit pe nemestecate orice comunicat de presa, fara a mai face nici cel mai mic efort de a analiza intr-un mod critic informatiile primite de la agentiile de presa.
''Potrivit studiului, doar 7% dintre români și-ar cumpăra o mașină pur electrică''
Masinile hibrid nu sunt electrice.
Sigur că s-a scumpit curentul, nici nu luam în considerare că e gratis. Dar la drumul de 400 km pe care îl fac eu des, cu o electrică m-ar costa 120 lei la stațiile publice de încărcare, pe când acum cu al meu diesel mă costă cam 225 lei. Mă costa 120 lei în pandemie când era sub 5 lei motorina, ba chiar 4 lei și ceva, acum e aproape dublu, iar salariul meu e același, la fel ca al multora dintre noi pentru că inflația a crescut, dar salariile au rămas la fel. Și vor mai scădea prețurile combustibililor? Mi-aș dori mult, dar mă îndoiesc... doar populația să scadă consumul atât de drastic încât petrolierii să nu aibă de ales și să micșoreze prețurile. Dar dorește populația să facă asta? Unii au făcut-o, dar mulți alții nu.
Crezi ca ce se aplica la tine e valabil universal
Chiar ma gandeam cand o sa scapam de diesel-uri in oras, probabil peste 15+ ani.
Oricâte studii s-ar face, cumpărătorul de electrică BEV plătește dezvoltarea industriei auto și se alege cu o tehnologie uzată moral. Lipsa infrastructurii de încărcare, riscul de incendiu, autonomia care te determină să folosești mașina doar atunci când ai minim 90% din baterie, timpul pierdut și aventurile fără număr nu pot fi înțelese decât după ce îți îndeplinești visul.
PS. Voi aştepta mult şi bine iniţierea unei asemenea cercetări, păi nu?
PPS. Nu fi maliţios, @ion. Se cheamă deontologie jurnalistică.
Vremile e grele, de! Fiecare tre’ să supravieţuiască într-un fel sau altul.
Noroc ca nu am apucat sa vindem vechile Logan-uri, care pe GPL sunt mai rentabile iarna.
Stiti bancu' cu iepusarasul si cu painiciile alea mici, mici mici...ei acum sa vedem cine le cumpara.