În ciuda încercărilor statului de a încuraja cumpărarea unei mașini noi, în special prin intermediul programelor Rabla și Rabla Plus (în contextul în care vârsta medie a parcului auto național este una ridicată), foarte mulți români încă preferă să achiziționeze o mașină second hand.
Alegerea mașinii potrivite nu este deloc ușoară, mai ales că piața este plină de vânzători de rea credință. Cei de la carVertical au realizat acum un top 5 al celor mai comune escrocherii pe care să le eviți atunci când achiziționezi o mașină la mâna a doua.
Studiul a fost realizat în perioada aprilie 2020 - aprilie 2021 și au fost analizate peste un milion de rapoarte ale istoricului mașinilor. Datele au venit din tări precum Croația, Republica Cehă, Bulgaria, Ungaria, Estonia, Finlanda, Franța, Belgia, Belarus, Germania, Italia, Letonia, Lituania, Polonia, România, Rusia, Ucraina, Serbia, Slovacia, Slovenia și Suedia.
MAȘINI AVARIATE
Pe prima poziție în top se plasează mașinile avariate. Potrivit studiului, 31% din mașinile verificate au suferit daune.
Cel mai simplu lucru pe care poți să îl faci pentru a nu te afla în această situație este să verifici lufturile dintre panourile de caroserie.
Dacă unele goluri sunt mai largi decât altele, acest lucru poate indica deteriorarea unor piese structurale sau reparații necorespunzătoare.KILOMETRAJ DAT ÎNAPOI
Același studiu a scos la iveală că fiecare al șaselea vehicul (16.7%) a avut kilometrajul dat înapoi. Mașinile diesel sunt cele mai suscetibile în a avea mai mulți kilometri decât indică odometrul.
Cum derularea kilometrajului este relativ ieftină pe piața neagră, foarte mulți vânzători apelează la această activitate. Mai ales că un odometru care arată mai puțini kilometri poate spori valoarea unei mașini cu 25% sau chiar mai mult.
Nivelul de uzură al unor elemente de interior precum scaunele, volanul sau schimbătorul de viteze, îți poate indica dacă mașina are într-adevăr kilometrii arătați în bord sau nu.
MAȘINĂ FURATĂ
Pare greu de crezut, dar mai sunt și situații în care un client de bună credință poate achiziționa o mașină furată. În acest caz, mașina este confiscată, iar clientul rămâne și fără mașină și fără bani.
Recuperarea sumei plătite pe automobil este aproape imposibilă.MAȘINA A FOST FOLOSITĂ ÎN REGIM DE TAXI SAU DE ÎNCHIRIAT
În perioada amintită mai sus, aproximativ 2.000 de mașini au fost identificate ca fiind folosite anterior în regim de taxi sau au fost mașini de închiriat. Unii clienți nu știu acest detaliu și se trezesc că achiziționează o mașină cu mulți kilometri, majoritatea parcurși în regim urban (uzură mai mare), și care a fost prost întreținută anterior.
PREȚUL DE ACHIZIȚIE ESTE PREA MIC
Deși mulți clienți sunt atrași de o asemenea ocazie, de cele mai multe ori aceste mașini mult prea ieftine ascund defecte precum kilometraj dai înapoi sau diverse avarii.
Cel mai simplu este să investighezi atent mașina și să o compari cu altele similare de pe piață.
via carVertical
Ne place sau nu, Tesla (si Musca) a schimbat macazul.
Prostia aia de site e o gluma proastă, bazându-se pe faptul ca cere o suma de bani atât de mica încât sa "nu iti para rău" după bani dacă nu ți-a oferit nici o informație relevanta.
In cazul meu (nu locuiesc în Ro):
Masina din ex-flota de închiriat, achiziționată din reprezentanța unde aveau un lot de 30 de astfel de mașini cu istoric și toată documentația pe masa, vechime 2 ani și 25k km, vestitul Car Stupizal o vedea cu accidente și 80k km la bord. La o inspecție amănunțită masina avea toată vopseaua originala, nimic lovit, schimbat etc.
Masina soției, achiziționată second din reprezentanța cu aprox 80k km, 3 ani vechime, avusese un incident zona fata dreapta. Car Stupizal o vedea cu 130k km și nu vedea absolutely nici un service sau incidentul despre care vorbesc.
Masina 3, a fiului, masina de 4 ani cu 120k km avusese schimbat complet ansamblul oglinda retrovizoare stânga pt defect de fabricație. Car Stupizal o vedea cu dauna de 3-5k eur.
In concluzie bani aruncați pe geam cu acest CarVertical. Cumpărați un tester de vopsea, verificați istoricul mașinii, faceți o inspecție profi înainte de a da banii. Suna mai old school dar Chiar există experți care îți pot face un raport complet al unei mașini astfel încât sa cumperi în cunoștință de cauza.
Un mare BRAVO pentru articol !
Sfat: Nu cumpăraţi niciodată de la un om sărac. E probabil să nu fi avut bani să întreţină maşina bine sau la timp.
2 masini am verificat pe site-uri de astea si 0 informatii utile am primit.
Apropo pentru cei interesati, vedeti ca sunt servicii (autoDNA de ex.) care va dau fara a plati un raport cu cate informatii au in fiecare categorie.
Daca va intereseaza intrarile in service, poze sau kilometrajul si vedeti ca in raportul preliminar (gratuit) aveti 0 informatii in categoriile ce va intereseaza, nu are rost sa mai scoateti raportul platit ca nu va e prea util.
Am avut la vanzare o masina din 2017 luata de noua din RO, cu 17.000 km la bord, revizii doar la reprezentanta,cand sa o vand clientul mi-a aratat raportul car car veritcal, unde masina aparea ca avea in 2018 cu 100.000 km si ca fusese lovita grav, masina avand o intrare in service si anume o reparatie pe casco pentru ca cineva a lovit bara spate in parcare, ee, atunci masina aparea lovita rau si cu 100.000 km.
M-a mai si injurat potentialul client.
De-aia zic ca nu am si nu o sa am vreodata in Carvertical, ei isi iau niste informatii bazate pe intrarile masinilor in service, dar gresesc km si gresesc dauna, daca masina e usor zgariata si tu o revopsesti apare ca a avut dauna de 5000 euro.