Bucureștiul este, potrivit unui studiu realizat de specialiștii în navigație, TomTom, cel mai aglomerat oraș din Uniunea Europeană. Datele au fost măsurate pentru întreg anul 2021, iar acestea relevă faptul că șoferii pierd, în medie, 115 ore pe an în traficul din capitală.
Mai mult, București este al optulea cel mai aglomerat oraș din lume. În 2021, gradul de congestionare a fost estimat la 50%, cu 8% mai mult față de nivelul din 2020 și cu 2% mai puțin față de nivelul din 2019. TomTom a mai observat că timpul de călătorie a devenit mai lung chiar și în condiții de trafic liber. Astfel, un drum care durează, în regim de trafic liber, 30 de minute devine cu 15 minute mai lung din cauza gradului de congestionare.
Cea mai aglomerată zi înregistrată anul trecut a fost în 20 mai, iar cele mai mari valori au putut fi văzute între orele 17 și 18.
Potrivit studiului, cel mai aglomerat oraș din lume este Istanbul, unde se pierd 142 de ore pe an, în medie.
Moscova, capitala Rusiei, se află pe locul doi, iar podiumul este completat de Kiev, capitala Ucrainei.via Profit
Sau cocalari si iau orice coaja germana la 1000 euro doar ca sa o parcheze in fata blocului sa zica si inexorabil ca are masina.
De altfel masinile se scumpesc foarte mult si nu are lumea bani/ nu isi permite.
Nu stiu cum functioneaza logica la unii, dar cand le zici ca sunt limitati se supara.
Hai, baga aia cu zi de zi diesel deasupra tuturor, mai ales in aglomeratie!
sa vezi cum pleaca de exemplu austriacul sau francezul de la semafor daca este primul sau chiar si al doilea, al treilea, pune la asfalt cam toata puterea masinii, ca nu e un bou ignorant, stie ca trebuie sa mai treaca si altii de intersectie, nu doar el.
la noi e exact invers, se pleaca greu la verde si se infig in rosu ca berbecii, cu frana la podea, in loc sa o lase sa moara in frana de motor, timp in care poate se face verde si pe langa consumul zero la frana de motor, scapa si de lupta cu inertia de la plecarea de pe loc...ncsf, e greu fara creier.
Si astea toate trebuie reglemetate cu niste planuri de urbanism bine puse la punct, nu cu atrocitati precum Militari Residence, Popesti Leordeni si mai nou ce se "dezvolta" in zona Pallady.
Deci e usor sa ne vaitam si sa dam vina pe multe. Dar in curand sa vedem cine va curata plamanii dupa DPF si EGR anulate. Ca efectele nu se vad imediat, dureaza putintel.
Sunt prea mulți români care au variante de a face naveta dar aleg mașina personală.
Și fix frenezia de a recomanda electricele ca fiind mașini de oraș nu face altceva decât să sufoce orașele cu și mai mulți comozi care ignoră transportul public sau alternativ și congestionează traficul și mai rău.
Sunt recomandate în orașe, pentru că la drum lung electricele își arată rapid inutilitatea.
Și-atunci nu e o mare ipocrizie să ni se recomande doct să călărim inconștient mașini cu ”emisii zero” prin oraș? Iar prin sutele de electroace personale să se aglomereze și mai mult orașele, în acest fel ținând și mai mult pornite atâtea motoare de autobuze, camioane, dube sau mașini de livrat? Asta nemaivorbind de poluare fonică (mai mică dar existentă), poluare prin particulele antrenate sau spațiul de parcare suplimentar ocupat (pentru că în afara câtorva pasionați, nu cred că are nimeni electrică altfel decât ca mașină secundară).
Să vă conştientizez eu cine poartă vina principală: DNA!!! S-a ocupat şi încă se ocupă (la ordin extern) cu totul felul de tâmpenii (răfuieli politice, înscenări, cruzimi, frivolităţi precum medicul sau prof. univ. care ia 1000 de lei mită), numai cu ceea ce ar fi normal nu! Dacă mai are importanţă, nu uitaţi că PSD a înfiinţat tumoarea asta bugetivoră.
De pildă, primul lucru major care s-ar cere investigat ar fi: UNDE a dispărut rezerva valutară lăsată ţării de nea Nicu?...În jur de 18 miliarde USD, dragii mei. În vremurile de atunci, însemnau o grămadă de bani, în condiţiile unei datorii externe ZERO. De pildă, s-a reflectat aceasta în refacerea infrastructurii rutiere? Da’ de unde. Bun, veţi riposta că eu dezgrop potcoave de cai morţi. Dar ce NU mai face DNA? De regulă, multinaţionalele “fentează” Fiscul român (cu complicitatea cozilor de topor din Puterea locală, aia de “Dreapta”). An de an, în jur de 50 de miliarde de euro (strânse din sudoarea fraierilor incurabili) părăsesc ţara prin “externalizare”, bugetul de stat fiind serios afectat. Logic, miliarde de euro nu se regăsesc (re¬ţineţi: anual!) acolo unde nişte autorităţi fireşti (a se citi: patriotice!) s-ar fi îngrijit, başca în mod prioritar, să intre.
În loc de epilog: nu, fraţilor, nu suntem neputincioşi din fire. În primul rând, aşa se opinteşte Propaganda să ne convingă şi, la urma urmei, în această stare am fost aduşi…Adică să nu putem să realizăm nimic important (cu atât mai puţin strategic) şi durabil pentru noi înşine.
PS. Mă rog, şi “melcii” de pe şosele (care, ca un făcut, se înmulţesc), başca tot mai mulţi aventuraţi pe benzile de viteză, constituie o problemă (şi încă destul de agasantă) în traficul tipic al zilelor noastre. Corect, @Tatraurs, dar ar fi o eroare să ne fixăm atenţia doar asupra lor.
Unde sunt toți elevații care susțineau că asta e soluția pentru fluidizarea traficului?
Cum lel stiti voi pe toate: daca folosesti masina electrica pentru naveta, cam cat de inutila o vezi tu? Faci naveta de obicei cate 200 km pe zi si ai problema cu autonomia? Decat sa iti puta a diesel prin orase, nu ar fi mai ok sa inspiri si tu aer mai curat cat de cat? Naveta se poate face si cu mijloace de transport in comun: exista si autobuze electrice. Distributia produselor prin orase se poate face cu utilitare electrice: nu trebuie sa vina curierul cu ditamai camionul diesel la tine pe strada sau in fata blocului.
Hai ca solutii sunt multe, numai deschisi la minte sa fim.
Dar cand romanii se bucura ca germanii vand VAG imputit si neresoftat, ce sa-i faci. Suntem tara cu cea mai mica rata de update la software pentru fumigenele VAG, iar Germania are cea mai mare rata. Oare or fi germanii fraieri sau romanii?
Domnule…Hellvig, cum de-aţi rămas inert faţă de-o astfel de hibă? Păi diletanţii vor continua să vă coste fonduri, nu glumă. Pe care nu le scoateţi din propriul dvs.buzunar.
Într-adevăr, “Opriţi planeta, vreau să cobor!”…Şi voi coborî UNDE? Şi DE CE? Măcar încetiniţi! De ameţeală oricum nu voi scăpa, pe orice scaun m-aş aşeza. Nu m-am urcat de bună voie în acest “vehicul”, ci am deschis ochii în el.
Imagineaza-ti ca scrii de pe un telefon smart cu motor diesel :))
Cam asa e si cu masinile, au ramas tare in urma. Esti la nivel de telefon fix cu disc, altii sunt la mobile. Tu esti limitat si stai legat cu fir, altii au pe telefon un mini calculator cu 3 camere foto, octa core processor si multe altele. Crezi ca poti intelege asta? Se numeste evolutie si nu se datoreaza diesel engine.
Cam asa am fi, cu inteligenti ca tine:
https://youtu.be/wNmpuUN0ZYQ
Esti varza!
asta e si ideea limitarii la 30, sa existe cat mai putin nevoia de a frana si accelera, adica roata sa stea cat mai putin timp pe loc si sa fie cat mai mult timp in miscare, obtinand o viteza medie superioara celei de acum. ideea e sa se obtina un mers constant cu 30 la ora in trepta 3, unde consumul e redus.
deci mai bine sa curga si limita sa fie la 30, decat cum e acum, cu limita la 50-60 dar sacadat ca dracu si cu media de viteza de 21 km/h (in decembrie, sau pe ploaie / ploicica media de viteza scade la 14-15 km/h)
satisfactia ca ai dat o talpa si ai prins 60-70 km/h (ba chiar si 80-90 la unii) pe o portiune de 200-300 metri iar apoi trebuie sa franezi tare si stai pe loc in coloana minute in sir e egala cu zero in economia totala a traseului. timp pierdut si carburant irosit degeaba.
nu mai suntem in '93 cand datorita numarului redus de masini, aveam fluiditate si la 60 la ora, azi nu se mai poate, numarul de masini din buc. este de peste 10x mai mare acum.
daca ajungi cumva prin sua, canada sau europa de vest, ia aminte acolo cum se fluidizeaza traficul de la sine, toti reduc viteza, lasa spatii tampon mai mari intre vehicule si nu au nesimtirea sa "se bage" in acele spatii si astfel, totul curge, traficul e fluid chiar si la viteze mici.
la noi nu se poate, din cauza lipsei de educatie rutiera si de civilizatie, de aceea trebuie impusa prin lege aceasta limita la 30 dar si urmarit ca se respecta.
poate asa deprind si romanasii civilizatia... poate scapa de spiritul de turma, ca tare le place sa stea ingramaditi, nu doar in trafic, fara spatii intre masini, dar si la coada la supermarket, iti sufla efectiv in ceafa, si la locuinte, cumpara ca oile din tarc apartamente inghesuite in blocuri aproape lipite unele de altele (ceausescu era mic copil fata de actualii "dezvoltatori") in ghetouri care au "residence" in denumire, fara spatii verzi, fara parcari, fara trotuare, fara iluminat public, fara nimic-nimic, doar camp in jur si sunt fericiti. traiasca marketingul. limitati, dar fericiti, in spirit de turma. e clar ca lumina zilei ca miorita traieste.