STUDIU: Tinerii conduc mai puţin eficient decât şoferii cu experienţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu britanic arată că şoferii tineri (18-24 de ani) au cel mai puţin eficient stil de condus dintre toate categoriile de participanţi la trafic, chiar dacă grija pentru mediu este egală între şoferi la nivel declarativ, indiferent de vârsta acestora.
Analiza a fost realizată de energyrethinking.org şi Shell asupra a 3000 de şoferi împărţiţi în trei grupe de vârstă: începătorii (18-24 de ani), avansaţii (25-44 de ani) şi experţii (peste 45 de ani). Conform studiului, şoferii tineri îşi doresc să economisească combustibil, însă nu ştiu cum să facă asta. În sprijinul acestei afirmaţii vine atât faptul că Începătorii sunt cei care folosesc foarte des maşina la drumuri foarte scurte (sub 1.5 kilometri), cât şi faptul că doar 50% dintre cei care alcătuiesc această categorie de şoferi ştiu care este consumul maşinii pe care o conduc. Spre deosebire de aceştia, 70% dintre Experţi cunosc fără probleme cifrele consumului maşinii lor.
E foarte interesant de urmărit această diferenţă de atitudine.
Şoferii mai tineri ştiu teoria condusului eficient, însă acesta nu e nici pe departe primul lucru la care se gândesc atunci când trec la volan. E nevoie de o educaţie mult mai bună pentru ca şoferii să conştientizeze faptul că pot să economisească bani dacă îşi schimbă comportamentul la volan, spune Natalia Gameson, editor al portalului care a realizat acest studiu.6 sfaturi pentru a atinge un consum de carburant mai scăzut:
1. Nu brusca pedala de acceleraţie! Încearcă să o apeşi gradual şi cât mai uşor.
2. Încearcă să te menţii în limitele de viteză ale şoselei pe care te afli.
3. Porneşte aerul condiţionat doar atunci când ai nevoie neapărată de căldură sau de răcoare.
4. Evită staţionarea cu motorul pornit. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui kilometru şi jumătate în regim normal.
5. Anticipează condiţiile şoselei şi ale traficului înainte să pleci la un drum lung.
6.
via | Energyrethinking
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Gigant
Scuzati`mi puerilismul, dar chiar nu percutez fraza.Ceva lamuriri daca se poate?
Afirmatia asta nu poate fi adevarata. la un consum de 10 litrii urban ar rezulta 4 litrii si ceva pe ora stationand. Un motor obijnuit nu are cum sa consume mai mult de 1.5 litrii pe ora de stationare la relantii fara consumatori. Deci intre 1- si 1.5 litrii pe ora de stationare la relantii. nu are logica afirmatia voastra : "4. Evită staţionarea cu motorul pornit. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui kilometru şi jumătate în regim normal"
Corect e rationamentul. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui sfert de kilometru ... Lucru verificat de mine. Daca e dupa voi 4 litrii pe ora mi se par mul.. Eu zic 1 litru si ceva pe ora de relantii.. In rest regulile 1 3 si 5 nu prea au cum sa fie respectate la noi IAR REGULA 4 E TOTAL ERONATA..
2."Conform studiului, şoferii tineri îşi doresc să economisească combustibil, însă nu ştiu cum să facă asta."
3."Şoferii mai tineri ştiu teoria condusului eficient, însă acesta nu e nici pe departe primul lucru la care se gândesc atunci când trec la volan."
Hello! 1 si 2 se cam ciocnesc cu 3. Why?
@.marius.
Articolul este cules de pe un sait din SUA, ceea ce înseamnă că ălora nu le poți spune despre ventilație. Ei știu de "air conditioning" că e chestia aia care o pornești să-ți fie cald sau rece.
Tot de aceea se spune și de staționarea la relanti că ți-ar consuma tot atât combustibil cât ai merge 1,5 km (de fapt, 1,6 km = 1 milă) pentru că mașinuțele lor papă mai mult carburant.
Referitor la aceleratia graduala, depinde cat de gradual, ca am vazut o demonstratie a unui pilot care arata ca trebuie sa acelerezi rapid ca sa ajungi in treptele superioare si sa-ti consume cat mai putin apoi (adica una e sa consumi 20% timp de 3-4 sec si alta 10% in 20 sec).