STUDIU: Timpul de încărcare al unei mașini electrice va scădea la 10 minute până în 2027

de Tiberiu Safta
Marti, 30.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu arată că timpul de încărcare complet al mașinilor electrice va scădea în următorii 5 ani. Bateriile vehiculelor electrice vor putea fi alimentate în doar 10 minute până în 2027.

Unul dintre motivele pentru care foarte mulți posesori de mașini nu vor să-și cumpere un vehicul electric este timpul de încărcare al acumulatorului. În prezent, alimentarea unei mașini electrice la o priză normală durează câteva ore, iar timpul de încărcare la o priză rapidă este, în medie, de 25-30 de minute.

Cu toate acestea, din ce în ce mai mulți producători reușesc să obțină timpi de încărcare mai mici. Asta mulțumită tehnologiei bateriilor, dar și a stațiilor de încărcare. Acum, un studiu realizat în Statele Unite arată faptul că timpul total de încărcare al unei mașini electrice ar putea scădea la doar 10 minute până în 2027.

Motivul pentru care încărcarea unei mașini electrice nu este la fel de rapidă precum alimentarea cu combustibil se datorează acumulatorilor din litiu-ion. O încărcare prea rapidă poate deteriora acumulatorul, de unde rezultă o durată de viață mai scurtă și costuri mai mari de înlocuire.

Studiul, publicat în jurnalul The Washington Post, a luat în calcul și modul de îmbătrânire al acumulatorilor atunci când sunt încărcate la o stație rapidă.

Cu ajutorul a 30.000 de puncte de date, cercetătorii din spatele studiului au reușit să creeze un protocol de încărcare care permite alimentarea foarte rapidă a bateriilor fără ca acestea să fie deteriorate.

„Încărcarea rapidă este cheia de a crește încrederea clienților și a adoptării generale a vehiculelor electrice”, a declarat Eric Dufek, unul dintre cercetătorii studiului. „Asta ar permite un timp de încărcare aproape la fel de rapid ca timpul de alimentare cu combustibil”.

Acumulatorii care se încarcă mai rapid vor reduce durata călătoriilor pentru cei care se deplasează pe distanțe mari. De asemenea, mașinile electrice vor deveni mai ieftine și mai eficiente. Singurul dezavantaj, așa cum precizează The Washington Post, este faptul că o asemenea tehnologie se află la 5 ani distanță.

via The Washington Post

Comentarii (17)

  • ce fumeaza astia? sau zic asa sa creada lumea ca o sa fie bine... Desi nu e prea bine, ca citind astfel de stiri ma gandesc ca mai bine strang bani inca 5 ani si merg tot cu troaca veche, sa nu cumpar acum masina electrica, ci pe aia de peste 5 ani care se va incarca in 10 min.
    Poate ca o sa faca si alte cateva sute de centrale nucleare prin Europa sa fie curent pt noile masini, altfel de unde o sa alerge electronii aia spre bateria ta?
    19 9
  • Bă oaie
    În realitate ăștia îi așteaptă să crape pe cei înțepați, cică sads
    8 10
  • adrian
    nu ati inteles
    peste 5 ani, din cauza pretului energiei electrice, ne vom mai permite doar o alimentare de 10 minute
    26 7
  • Preţul energiei electrice mare sau gazului metan mare este doar de conjuctură...

    Vor scade mult preţurile la energie, la valorile iniţiale pre război Ukraina
    4 18
  • profu_lu_edikkk
    Vor SCĂDEA, nu vor scade, deși clar că se vor tot umfla.
    Oricum tot loază ai rămas văd.
    14 4
  • Nu se poate. Chiar si asa, tot mai rapid vei alimenta un dizal si tot mai multa autonomie vei avea. Se stie ca soferii de masini diesel fac in medie cam 1000 km pe zi si nu opresc pentru pauze pentru ca masinile diesel sunt si foarte confortabila.
    De obicei dupa ce alimenteaza un BMW si le arata ca au motorina ca sa parcurga 1200 km, ei pleaca la drum si traverseaza tara de la est la vest si se opresc prin Austria doar 2 minute ca sa alimenteze, apoi continua drumul ca sa ajunga in Germania.
    Glumim si noi. Se stie ca ei reusesc sa alimenteze cu bidonul de 2 litri, ca de atat mai au bani dupa ce au dat 1000 euro pe un BMW, VAG sau Mercedes sh facut din bucati.
    Insa ei sunt meseriasii care isi dau cu parerea despre masinile electrice.
    3 20
  • Când mai exact? Nu de alta, dar vreau sa-mi pun in calendar data sa nu uit si sa nu fiu surprins ca plătesc mai puțin la factura… acuma serios, chiar nu vrei sa te lași de scris? Nici la cei mai obsedați cu COVID-ul nu am văzut atâta ignoranta, tu chiar crezi ca spui ceva relevant si ne interesează?
    10 3
  • Mircea Badea
    era evident, chiar mai devreme. si azi in marile orase(unde vietuim 99% din timp) incarci repede pana la 80%). la casa iar n-ai treaba toata noaptea si ieftin..
    singura chestie ma astept si la o invazie de panouri solare ieftine, asta mai lipseste.
    4 11
  • @pupinbăsău
    Numai avantaje.
    O electrică subvenționată de stat cu până la 11 k Euro.
    O electrică mai scumpă cu minim 50% față de echivalenta termică.
    O instalație fotovoltaică de vreo 10 k, eventual subvenționată de stat.
    Sau un picuț de curent plafonat și subvenționat de stat ori Kaufland.
    Scump și stat, ingredientele perfecte.
    Dezavantajos și risipitor, dar face bine la mediu. Mai multe termocentrale, mai mult CO2 natural cu fructe.
    10 3
  • @inexorabil
    dar tu ce masina conduci? dizal euro 4 presimt..
    1 5
  • @inexorabil
    cuvantul e mai important decat proprietatea.

    dar de ce pleci? e interesant sa-ti vedem reactiile..

    si ce planifici sa faci? o ataci pe kodruta cu cerneala?
    1 3
  • Probabil ți se trage de la vaccin. Prețurile la energie au crescut cu 3 luni înainea războiului cazaco-cazac. Eu am plătit la gazul consumat în decembrie și ianuarie 1000 euro. Așa că prețuri mici la energie vor mai fi când vom capta toate fâsurile vacilor și boilor (dacă mă înțelegi).
    6 2
  • Off Topic: Nu sunt politician, dar cand mă uit la războiul inutil din Ucraina, am impresia ca rușii si americanii au declanșat special acest lucru, ca sa câștige bani!
    Cu cat războiul va dura mai mult, cu atât mai mult electrica se va implementa mai rapid.
    In momentul de fata, mașina de care o fi ea (termica, electrica) devine un lux pentru muritorul de rând . Va reamintesc ca avem conducătorii pe care-i meritam (este valabil peste tot in lume), nu știu cat contează ce ne dorim, pentru ei.
    4 2
  • Seriff
    @Mihai, am fost in vara asta pe Transalpina, plecat vineri seara, ajuns la 12 noaptea, cazat, somn, intors duminica, timp alimentare 2 minute si mi-a ramas si motorina pentru restul saptamanii.
    La fel si cand am fost la mare.
    Fara cautat de statii, fara griji, fara stres.
    Am programat un drum dus intors de Oradea, iarasi, alimentez cand plec in 2 minute, talpa si aia e, nu stau sa caut statii, asa ca mai lasa-ma ca romanii prefera diesel, daca tu te duci cu masina doar pana la paine si inapoi sa fii sanatos, altii chiar merg si au timpul limitat, nu sunt someri ca tine. Si cine esti tu sa ii spui lui X sau lui Y ce sa isi cumpere cu banii lui munciti de el? Doar comunistii aveau idei de genul.
    8 1
  • inexorabil
    @xxx, eu am subliniat încă din martie lucrurile pe care le afirmi şi tu, drept pentru care mi s-a aplicat prompt ştampila-standard clocită de ansamblul bicefal USDOS-EC: “putinist”.
    4 0
  • macar de ar folosi rachete electrice..
    2 0
  • Gresit. Nu rusii si americanii au declasat razboiul. Doar rusii, ei singuri au declansat razboiul prin trecerea granitelor cu trupe si invazia unei tari straine. Punct. Nu-mi veni cu teorii gen bagarea batului prin gard de catre americani ca nu tine. Nimic nu justifica declansarea unui razboi. Daca chiar aveau ceva cu americanii trebuiau sa ii atace direct pe ei, in Alaska de exemplu unde au granita comuna prin stramtoarea Bering.

    Deci repetem inca o data.
    Numai rusii singuri sunt raspunzatori de acest razboi.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru