Studiu: Tesla Model 3 își păstrează 90% din valoare după 3 ani, în timp ce media pentru mașinile electrice este de 41%

de Daniel Popescu, Foto: Tesla
Duminica, 19.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 își păstrează aproape 90% din valoare în primii trei ani de la achiziție, în timp ce media pentru mașini electrice este de 41%, potrivit unui studiu american.

În mod tradițional, mașinile electrice își pierd mai rapid valoarea după achiziție din cauza degradării autonomiei bateriei în timp, dar și ca urmare a faptului că prețul de cumpărare al mașinii noi este subvenționat de stat în numeroase țări.

Cu toate acestea, o analiză realizată de portalul american iSeeCars a scos în evidență că Tesla Model 3 își păstrează 89.8% din valoare după o perioadă de utilizare de trei ani.

În schimb, Tesla Model X își păstrează 66.1% din valoare, iar Model S circa 63.7% din valoare în același interval de timp.

Datele obținute pentru modelele Tesla sunt semnificativ mai bune decât cele înregistrate de alte modele electrice. De exemplu, același studiu menționează că Hyundai Ioniq Electric își păstrează 52.3% din valoare, în timp ce Kia Soul EV se menține la 41.3%.

Două dintre cele mai populare modele electrice din Europa se numără printre cele care își pierd cel mai mult din valoare în trei ani: Nissan Leaf păstrează doar 39.8% din valoare, în timp ce BMW i3 este în coada clasamentului cu 39.6% din valoare.

În medie, o mașină electrică își păstrează 40.8% din valoare în primii trei ani.

"Model 3 este vehiculul cu cea mai mică depreciere și se depreciază de peste 5 ori mai puțin decât media segmentului.

Model 3 este încă la mare căutare de la startul producției din 2017 și, chiar dacă nu reprezintă un chilipir comparativ cu un model nou, oferă clienților o opțiune mai accesibilă de a deține o Teslă", afirmă autorii studiului.

Via Electrek, iSeeCars

Comentarii (24)

  • Valoarea si-o pastreaza, dar bara spate nu prea, daca mergi pe ploaie puternica, deja sunt doua cazuri.
    16 4
  • ACE - Craiova
    Pana una-alta sa vedem cand ne baga si pe noi TESLA in seama - cu reprezentanta, service si statii Supercharger.
    14 5
  • @dan_grec. Se intampla si la case mai mari,la vw si bmw,alea noi,au fost cazuri cand s-au desprins din mers trapele panoramice,alea pe tot plafonul,era prost cica adezivul,sa zboare 30kile de sticle spre tine nu cred ca e ok. Nu imi aduc aminte acum la ce masina nemteasca i se putea desprinde parbrizul la franari puternice :). Ce vreau eu sa zic,nu numai Tesla are probleme de calitate,e plin netul de posesori de mertane noi care se plang ca scartaie si li se desprind plasticele de pe bord,cauta niste filmulete.Acum toate masinile sunt scumpe dar slabe calitativ.
    18 4
  • Asa o fi, dar doar Tesla valoreaza cat toate marcile la un loc.
    16 0
  • @dan_grec. Nu chiar,am vazut a6 care a costat o caruta de bani la care s-au dezlipit pe rand si cazut in mers oglinzile retrovizoare,sticla de pe ele si a costat dublu cat o tesla 3. Nu ii iau Teslei apararea doar ca acum toate masinile sufera la reduceri de costuri si la probleme asemanatoare.
    11 3
  • ACE - Craiova
    @Tatraurs

    Despre MERCEDES BENZ era vorba - cu plafonul panoramic...
    10 1
  • @ace-craiova. Si la Tiguan ultimul model a fost aceeasi problema cu trapa.Nici japonezii n-au scapat,la Subaru se spargeau parbrizele singure :)
    7 3
  • Sapiens
    Numai un om exagerat de prost ar putea cumpăra o mașină de veche de 3 ani la un preț egal cu 90% din costul uneia noi.
    21 6
  • @sapien Asa era si cu Dacia Berlina prin 2000,se vindeau vechi de 15 ani cu 40 de milioane cand ea noua costa echivalentul a 3000 de dolari.Nici Ferrari nu isi pastra atat de bine pretul:)). Amuzant ca era bataie pe ele .
    10 4
  • @Sapiens, foarte bine punctat :), sincer nu stiu de ce ai primit manute rosii, cand concluzia ta e logica.
    11 2
  • Auzi ma oltene ...sa intelegem ca tu ai o Tesla și nu ai un superincarcator unde S-o încarci?... ori vrei doar să-ți faci o poza cu superincarcatoru?
    6 0
  • Cu unele mici excepții, majoritatea mașinilor mărcilor de volum se devalorizează 50% in primii 2 - 3 ani. La mașinile clasice mă refer, benzinare și diesel. Asta ca o medie... mașinile mai puțin folosite, întreținute bine se devalorizează mai puțin, și... la polul opus cele utilizate excesiv se devalorizează mai mult. Dacă vă uitați pe mobile.de/Ro sau autoscout24.ro o sa vedeți mașini de un an sau mai puțin vechime la mai puțin de jumătate din prețul inițial. Adevărat, de la 300mii km, sau mai mult. Este "asul" din mâneca samsarilor, aduc aceste mașini aproape noi și le oferă la un preț wow, cum poți refuza o asemenea ofertă? Mai ales că Nr ăla de km din Germania s-a pierdut pe drum până a ajuns in România...
    La mașinile hybride devalorizarea e cam la fel cu a celor ne-hybride in primii 4 ani, apoi devalorizarea se accentuează foarte mult odată ce se apropie de opt ani. Dacă pică acumulatorul mașină ajunge la preț de nimic.
    La cele electrice cred că tendința de devalorizare e mai acută ca la cele hybride... Asta ar fi un hop cam mare la noi. In Germania sistemul de predare a mașinii vechi ca avans pentru cea nouă e practicat de mult timp și funcționează foarte bine. La noi deocamdată daca va uitați pe OLX tot ce e electrică la vânzare, sunt fie noi, fie de un an sau maxim doi vechime, iar preturile sunt sus, devalorizare minima. Sunt curios peste doi, trei, patru ani la cât pe să se vândă electricele care ar împlini 6 ani să zicem. Cumpărătorii nu o să ofere mare lucru pe o mașină care teoretic mai are termen de funcționare doi ani, după care dacă mai vrea să o folosească va trebui să investească substanțial într-un nou pachet de baterii... Vom trăi și vom vedea... (‘◉⌓◉’)
    13 3
  • andrei
    texte, nu ia nimeni 90% din pretul initial dupa 3 ani. adica de ce as lua cu 90% o masina deja uzata zdravan si imbatranita moral?
    14 1
  • Sapiens
    @horea1979
    Mânuțele roșii sunt de la cei care ar cumpăra o mașină veche de 3 ani cu 90% din prețul uneia noi. :))
    11 1
  • @Tatraurs
    bre eu inteleg la tine obsesia si ura viscerala fata de masinile germane (te poti consola cu gandul ca nu esti singurul, cel mai frecvent provine din lipsa posibilitatilor de a detine una, ca nemtoiacele nu-s pe ieftineala), dar sa minti in asemenea hal pe oriunde e vorba de masini germane, eu chiar n-am pomenit.... la tine la fiecare trei vorbe, doua-s minciuni si un adevar scos din context - asa nu convingi, iti pierzi si timpul de pomana, in caz ca ai avea ceva mai bun de facut cu timpul tau, dar ma indoiesc si nici nu castigi nimic din asta.

    PS: cielo ala al tau ce face, mai merge? asa-i ca cielo si lada sunt mai valabile decat orice s-klasse, vai steaua lor de masini negalvanizate
    4 18
  • @Tatraurs
    degeaba dai minus, te-am citit si tu stii asta.
    si te macina, dar nu-mi pasa
    1 15
  • @Tatraurs
    reflecteaza asupra ta.
    cu ura si minciuna NICIODATA nu vei izbandi.
    2 15
  • Scrooge
    In 2020 Audi e-Tron e cea mai vanduta masina electrica in Norvegia detronand Tesla. In 10 ani Tesla va avea mari probleme cu venirea din urma a marilor producatori. Studiul e facut de Americani ce sa mai zici.
    15 2
  • @dan_grc
    Valoarea Tesla a fost crescuta de VW, BMW si Mercedes.
    Cei de la Tesla nu au mintit cu softuri mincinoase si ilegale.
    Deci e normal ca sa le creasca valoarea cand restul mint.
    Daca la Tesla pica bara si multe altele, la Audi, BMW, ramai in drum cu totul, deci lasati gargara baieti.
    Vrei ceva linkuri cu baieti care isi distrug BMW-ul in fata salonului auto de la Frankfurt ca sa isi arate multumirea fata de brand?
    Sau ala de isi plimba Audi de 100000 euro pe platforma cu stickere pe ea ca e cea mai proasta masina?
    Deci vedeti-va de troacele voastre Diesel.
    8 11
  • Tesla este o mașina fără pedigree ... nu peste mult timp oamenii vor uita de ea...nu și unii fanatici ce doar balesc la o asemenea mașina dar se comporta ca și cum ei ar fi proiectat-o...
    6 2
  • @ cel de la 13:38
    ca sa vezi....eu nu am dat pana acum de niciun audi sau bmw ramase in drum si slava cerului, am bantuit prin lume nu putin.

    aaaa, ca asa ti-ai dori tu sa se intample, asta e alta poveste
    9 8
  • @ cei cu troace
    https://www.autoblog.com/amp/2013/09/17/watch-man-destroy-his-m6-lemon-with-a-sledgehammer-and-ax/
    https://mercedesblog.com/car-smasher-man-burns-bmw-2-years-mercedes-owner-destroyed-s-class/
    https://autoblog.md/foto-am-cea-mai-proasta-masina-un-roman-sta-mai-mereu-in-service-cu-al-sau-audi-a7/
    http://www.mercedesmedic.com/mercedes-benz-common-problems/
    https://ftw.usatoday.com/2015/09/man-destroys-his-170000-car-with-a-golf-club/amp
    Aveti nevoie de ciocane, crose de golf, topoare sau sfaturi, vedeti ca sunt cativa care au stiut ce sa le faca la masinile lor :)))
    Nu instigam la ura, oamenii si-au distrus propriile masini, sa ne intelegem foarte bine :)
    7 10
  • @dan_grc
    Cand ti-au vazut comentariul de geniu, a crescut azi iarasi cu vreo 120$ actiunea la Tesla.
    Ce sa zic, n-i rau deloc pentru o companie asa de mica la care masinile se descompun si sunt pline de defecte :)
    BMW a mai scazut putintel, pe la 59 de dolari :)
    Diferenta intre BMW si Tesla e cam ca de la 59 cu 1627 :)
    Lasa, nu pune la inima, ca au declarat cei de la BMW la inceputul anului ca ei vor mai face masini cu motorizari diesel inca vreo 20 de ani si cu motoare pe benzina inca vreo 30 :)) ce tari sunt astia de la BMW :))
    Partea si mai tare ca sunt si multi care i-au crezut :))
    Ma tavalesc de ras cand vad nivelul romanilor importatori de tigai germane.
    Hai sa revenim la subiectul electric si sa spunem ca Germania sustine evolutia:
    https://electrek.co/2020/06/04/germany-boost-ev-incentives-9000-euros-helping-tesla-model-3-vw-id-3/
    In acelasi timp Germania scapa de jafuri (in special diesel) si le vinde la preturi bunicele in tarile mai putin evoluate si acolo unde nivelul de cultura automobilistica e la pragul de sub nivelul marii.
    1 11
  • Io zic ca tocmai "studiile" de genul asta sunt o masluire grosiera a adevarului si arata ca de fapt situatia e "groasa". Eu nu mi-as cumpara o asemenea masina in momentul de fata pentru ca pur si simplu tehnologia "nu e acolo inca".

    Masinutzele cu baterii sunt in momentul asta un produs de nisa, nicidecum ceva care va ajunge de larg consum cu tehnologia actuala. Deci cand iei asa ceva, daca ai ceva in cap, stii ca o sa "se bucure" de obsolescentza urgenta. Si totusi, faci pasul asta, din exaltare, din lipsa de rabdare, din curiozitatea cu care cumperi un nou gadget, pentru ca asa cum spuneam alte dati, astea nu mai sunt masini, ci gadgeturi.

    Bateriile jucariilor actuale sunt cele care isi vor pierde eficienta si vor face tot angrenaju' inutilizabil practic dupa vreo 6+ ani maximum. NIMENI nu va cumpara asa ceva SH, decat cu bateria schimbata recent. Ceea ce te va duce intr-o cheltuiala de peste 10.000 de Eur la o masina gen Renault electric. Pur si simplu toate argumentele rationale si logice sunt impotriva lor.
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru