STUDIU: SUV-urile au spoilerele prea înalte în comparaţie cu maşinile mici
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu realizat de o Institutul de Asigurare pentru Siguranţa Autostrăzilor din SUA (IIHS) arată că spoilerele SUV-urilor de pe piaţă sunt amplasate prea sus în raport cu cele ale turismelor, foarte multe accidente între cele două tipuri de automobile având implicaţii financiare mari pentru asiguratori şi, la viteze mari, finalitate tragică pentru cei aflaţi în maşinile mici.
"În loc ca spoilerele să se lovească reciproc la viteze mici pentru a limita daunele, diferenţele de poziţionare dintre acestea duc la accidente foarte costisitoare", spune John Nolan, directorul administrativ al IIHS.
Pentru a analiza exact aceste diferenţe, americanii au cauzat artifical o serie de accidente între SUV-uri şi un autoturisme care fac parte din portofoliul aceleiaşi mărci, cu precizarea că SUV-urile sunt cele mai mici din gama oferită de respectivii producători. Astfel, un Honda CR-V care a lovit un Honda Civic i-a provocat acestuia din urmă daune de 2995 de dolari, în timp ce un Toyota Corolla care a lovit din spate un RAV4 a avut nevoie de reparaţii de 9876 de dolari.
"Ar trebui ca producătorii de maşini să fie atenţi măcar la compatibilitatea dintre modelele proprii, pentru că rezultatul testelor noastre ne arată că foarte mulţi nu fac asta", a încheiat John Nolan
via | Automotive News
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Dahhh, it's a SUV, it's suppose to be bigger....:|
Sau astia vor sa faca spoileru care isi schimba pozitia? Cand sus, cand jos!
Dar cu Ariel Atom ce ne facem, ca nu are spoiler....
Si pana la urma acesta este marele atu pe piata al SUV-rilor,SIGURANTA OFERITA,ca sa nu mai vorbim de capabilitatile unor masini in off-road,si nu stiu daca X6 paote fii considerat un SUV si tot in arde la gingii mai rau pe un seria 1,sunt inevitabile astfel de lucruri in cazul unui accident.
Dar cum am mai zis, eu cred ca americanii au inventat spoileru care isi schimba pozitia si nu stiu cum sa faca public acest lucru! Traim intr-o lume nebuna!
O zi buna!