STUDIU: SUV-urile au spoilerele prea înalte în comparaţie cu maşinile mici

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 03.12.2010
Accidentele dintre SUV-uri şi maşinile mici duc la daune foarte mari din cauza faptului că modelele de teren urcă efectiv peste cele mici la impact. "Lucrurile trebuie să se schimbe", spun americanii.

Un studiu realizat de o Institutul de Asigurare pentru Siguranţa Autostrăzilor din SUA (IIHS) arată că spoilerele SUV-urilor de pe piaţă sunt amplasate prea sus în raport cu cele ale turismelor, foarte multe accidente între cele două tipuri de automobile având implicaţii financiare mari pentru asiguratori şi, la viteze mari, finalitate tragică pentru cei aflaţi în maşinile mici.

"În loc ca spoilerele să se lovească reciproc la viteze mici pentru a limita daunele, diferenţele de poziţionare dintre acestea duc la accidente foarte costisitoare", spune John Nolan, directorul administrativ al IIHS.

Pentru a analiza exact aceste diferenţe, americanii au cauzat artifical o serie de accidente între SUV-uri şi un autoturisme care fac parte din portofoliul aceleiaşi mărci, cu precizarea că SUV-urile sunt cele mai mici din gama oferită de respectivii producători. Astfel, un Honda CR-V care a lovit un Honda Civic i-a provocat acestuia din urmă daune de 2995 de dolari, în timp ce un Toyota Corolla care a lovit din spate un RAV4 a avut nevoie de reparaţii de 9876 de dolari.

"Ar trebui ca producătorii de maşini să fie atenţi măcar la compatibilitatea dintre modelele proprii, pentru că rezultatul testelor noastre ne arată că foarte mulţi nu fac asta", a încheiat John Nolan

via | Automotive News

Comentarii (17)

  • masinile sport au spoilerele prea joase in comparatie cu masinile mici. Suntem diferiti.... si asta e bine. Stiu ca americanii viseaza la o lume unde totul e tras la xerox, se asambleaza usor, se controleaza/manipuleaza la fel de usor, da na, inca nu ne-au implantat cipul de control in creier asa ca inca mai exista lucruri diferite pe pamant:)
    14 4
  • p.s. asa probabil ca vine de la firmele de asigurari care se plang ca nu au avut profituri decat de 32.000.000.000 de dolari anul trecut si nu stiu ce sa se mai faca ca sa nu mai existe nici un fel de accident, dar noi sa platim in continuare asigurari :)
    8 3
  • ...
    Si trebuia un studiu pentru asta. Nu era evident.... Idiotenie!!

    Dahhh, it's a SUV, it's suppose to be bigger....:|
    11 4
  • Claudiu
    suv
    Si uite asa se pierde si ultima urma de vehicul off-road din SUV-urile de pe strazi...
    6 3
  • dupa ce ca-s prosti, mai si semnalizeaza....
    Pai daca un SUV ar avea spoileru la acelasi nivel cu cel al unei masini de oras (berlina etc.) cum ar mai indeplinii obligatile unui SUV?
    Sau astia vor sa faca spoileru care isi schimba pozitia? Cand sus, cand jos!
    7 3
  • Hai sa facem toate SUV-urile cat Dusterul! ..
    3 1
  • Asta da studiu
    Ce ar fi sa aiba Land Cruiserul, spoilerul la nivelul unui Gumpert Apollo?

    Dar cu Ariel Atom ce ne facem, ca nu are spoiler....
    7 1
  • Fizeau
    Asta
    Mai bine ar fi limitarea SUV-urilor in orase, ca scopul lor nu e de masina de oras, ci cu totul alta.
    5 7
  • ba , dar aia-s prosti rau
    the american citizen worst drivers !!!, astia nu prea stiu sa faca o parcare dk nu-l ating pe ala din fata/spate, ce viteza < mica > avea ciumpaliticul/a ala/aia de s-a urcat pe Beetle-ul ala??, totusi...
    2 4
  • Victor
    Pei si in cazul unui camion Mercedes de un Smart rezultatul va fii acelasi,Smart-ul va fii demolat iar camionul decat putine indoituri,asta este,diferenta de gabarit isi spune cuvantul,sa faca un crash-test intre un Rolls-Royce si un Mini Couper,so or sa observe ca rezultatul este acelasi,Mini iese mult mai sifonat decat Rolls-ul.
    Si pana la urma acesta este marele atu pe piata al SUV-rilor,SIGURANTA OFERITA,ca sa nu mai vorbim de capabilitatile unor masini in off-road,si nu stiu daca X6 paote fii considerat un SUV si tot in arde la gingii mai rau pe un seria 1,sunt inevitabile astfel de lucruri in cazul unui accident.
    1 4
  • @Victor
    Siguranta nu este marele atu pe piata SUV-urilor. Sunt SUV-uri care au doar 3 stele la crash-test. Asta depinde de modele. Insa nu poti cere capabilitati off-road de la un SUV care are spoileru la acelasi nivel cu spoileru unui sedan!
    Dar cum am mai zis, eu cred ca americanii au inventat spoileru care isi schimba pozitia si nu stiu cum sa faca public acest lucru! Traim intr-o lume nebuna!
    2 1
  • @lexion
    Cu Ariel Atom e usor. Ii vor cere producatorului sa-i puna spoiler:)) si vor da o lege prin care spoilerul unei masini trebuie sa fie la o anumita distanta fata de pamant:))
    2 0
  • LauCalin
    se poate face totusi ceva
    Stirea asta nu e o noutate pentru nimeni. Volvo inca de acum cativa ani a incercat ca structura de siguranta a sedanurilor sa fie ridicata cativa zeci de centimetri pana la cea a nivelului unui SUV. Primul Volvo care a beneficiat de chestia asta a fost penultima versiunie S60, din 2005 (adica cea cu facelift). Suedezii spun ca a fost un succes, acu' nu stiu daca au imbunatatit sau nu siguranta masinii.
    2 0
  • Victor
    @tinel4lend
    In sprijinul celor spuse de tine te invit oricand sa faci un crash-test intre un Mistubishi Pajero care are 4 stele si un Renault Megane care are 5 stele si apoi sa compari cam ce vatmari au aia din Pajero si aia din Renault.
    2 1
  • @Victor
    Mai inteles gresit! Este clar ca un SUV ofera mai multa siguranta in cazul unui accident cu un turism! Uite un exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=JXeKSDpFjlg Insa nu siguranta este marele atu al SUV-urilor! Daca un SUV are 3 stele la crash test, mai te crezi in siguranta in el in cazul unui impact frontal cu un zid la 60km/h? Este si siguranta un atu al SUV-urilor dar nu cel mai mare!
    O zi buna!
    1 0
  • pt victor
    fhfhf
    victor daca intri cu amandoua spre exemplu in zid asa cum e facut testul... rezulta ca iesi mai sifonat tu din jeep cu 4 stele decat ala din cea cu 5 stele pentru simplul motiv ca din cauza greutatii mai mari a jeepului ai de suportat forte mai ridicate la impact. Daca impactul se petrece intre cele 2 masini e evident ca cea mai afectata va fi cea mai usoara pentru ca cea grea va lovi cu o putere mai mare masina mai mica. e simplu
    1 0
  • Victor
    @ala de mai sus
    Da in teorie asa este cum spui tu numai ca in realitate nu este deloc asa,ia in calcul si spatiul interior si distantele mai mare pe care corpul le poate parcurge in habitaclu inainte de a se lovii de ceva,ca si lungimea botului si deci a zonelor de deformare controlata si sa nu mai vorbim ca Pajero are sasiu spre deosebire de Megane(sau orice alt turism),care sunt autoportante deci masina de teren(nu Jeep ca taranoii),iese din nou mai bine decat orice masina mica cu 6-7 stele,ia un alt studiu de caz Hummer H1 care cred ca nici 3 stele nu are dar care calca in picioare si un GL cu 5 stele cu tot,ca si orice zid,clasificarile astea cu EuroNCAP is pt prostit lumea,siguranta unei masini deriva in primul rand din dimensiunile tale,poti sa sustii cat oi vrea ca un Polo este mai sigur decat un Navigator sau un Mercedes G pt ca polo are airbag-uri de nush ce fel,dar astea sunt povesti..masina mare este mai sigura indiferent de ce s-ar lovii.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru