STUDIU: SUV-urile au spoilerele prea înalte în comparaţie cu maşinile mici
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu realizat de o Institutul de Asigurare pentru Siguranţa Autostrăzilor din SUA (IIHS) arată că spoilerele SUV-urilor de pe piaţă sunt amplasate prea sus în raport cu cele ale turismelor, foarte multe accidente între cele două tipuri de automobile având implicaţii financiare mari pentru asiguratori şi, la viteze mari, finalitate tragică pentru cei aflaţi în maşinile mici.
"În loc ca spoilerele să se lovească reciproc la viteze mici pentru a limita daunele, diferenţele de poziţionare dintre acestea duc la accidente foarte costisitoare", spune John Nolan, directorul administrativ al IIHS.
Pentru a analiza exact aceste diferenţe, americanii au cauzat artifical o serie de accidente între SUV-uri şi un autoturisme care fac parte din portofoliul aceleiaşi mărci, cu precizarea că SUV-urile sunt cele mai mici din gama oferită de respectivii producători. Astfel, un Honda CR-V care a lovit un Honda Civic i-a provocat acestuia din urmă daune de 2995 de dolari, în timp ce un Toyota Corolla care a lovit din spate un RAV4 a avut nevoie de reparaţii de 9876 de dolari.
"Ar trebui ca producătorii de maşini să fie atenţi măcar la compatibilitatea dintre modelele proprii, pentru că rezultatul testelor noastre ne arată că foarte mulţi nu fac asta", a încheiat John Nolan
via | Automotive News
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
Dahhh, it's a SUV, it's suppose to be bigger....:|
Sau astia vor sa faca spoileru care isi schimba pozitia? Cand sus, cand jos!
Dar cu Ariel Atom ce ne facem, ca nu are spoiler....
Si pana la urma acesta este marele atu pe piata al SUV-rilor,SIGURANTA OFERITA,ca sa nu mai vorbim de capabilitatile unor masini in off-road,si nu stiu daca X6 paote fii considerat un SUV si tot in arde la gingii mai rau pe un seria 1,sunt inevitabile astfel de lucruri in cazul unui accident.
Dar cum am mai zis, eu cred ca americanii au inventat spoileru care isi schimba pozitia si nu stiu cum sa faca public acest lucru! Traim intr-o lume nebuna!
O zi buna!