STUDIU: Şoferii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei ai modelelor clasice în caz de accident
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu efectuat de americanii de la HLDI a relevat faptul că pasagerii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei care călătoresc cu un automobil convenţional. Americanii au testat 25 de modele hibride alături de versiunile lor cu propulsie convenţională şi au descoperit că pasagerii hibridelor sunt cu 27% mai protejaţi decât ocupanţii vehiculelor echivalente. Secretul hibrizilor stă în masa suplimentară adusă de acumulatori şi de motorul electric. Nivelul ridicat de siguranţă al hibrizilor le este favorabil şi în faţa asiguratorilor, care le oferă poliţe cu până la 25% mai ieftine, graţie nivelului de siguranţă sporit faţă de echivalentul lor cu propulsie convenţională. Toyota Prius şi Honda Insight nu au fost incluse în acest studiu deoarece nu au un echivalent oferit fără propulsie hibridă.
"Masa este un factor foarte important. În medie, hibrizii sunt cu 10% mai grei decât echivalentul lor cu propulsie convenţională. Masa suplimentară le oferă un avantaj în accidente, avantaj pe care echivalenţii lor fără sistem hibrid nu îl posedă.", a declarat Matt Moore, vicepreşedinte HLDI.
Totodată, factori precum şoferul, modul în care este condus un hibrid şi când este condus acesta contribuie la riscul de accident, cu toate că aceşti factori au fost eliminaţi, pe cât posibil, din studiul HLDI.Studiul americanilor vine ca o briză de aer proaspăt pentru cei care apelau la SUV-uri pentru siguranţă deşi doreau să deţină un vehicul economic. Cu ani în urmă, clienţii de automobile noi trebuiau să aleagă între siguranţa unui vehicul de dimensiuni mari şi economia de carburant a unui vehicul mic. Între timp, consumatorii au mai multe opţiuni şi pot opta şi pentru vehicule mici şi sigure, care consumă puţin. Aşadar, economiile de la pompă ale hibrizilor nu sunt traduse prin riscuri suplimentare în caz de accident.
Din păcate, hibrizii, la fel ca modelele de dimensiuni mari, sunt mai periculoase pentru pietoni. Cercetările HLDI au arătat că vehiculele hibride sunt cu 20% mai predispuse la accidente care implică pietoni, iar masa suplimentară a acestora nu ajută prea mult la manevrabilitate sau la reducerea distanţei de frânare. Pe lângă asta, multe accidente au loc din cauza faptului că hibrizii nu sunt auziţi de pietoni.
HLDI reprezintă acronimul pentru Highway Loss Data Institute şi este un organism afiliat IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), destinat descoperirii cauzelor accidentelor rutiere în SUA şi prevenirii deceselor pe şosele.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Subaru WRX STI revine după 3 ani de pauză. Disponibil exclusiv cu o cutie CVT
Incepi sa nu mai ai incredere in multe studii facute corect de cand apar rezultatele pentru atatea studii facute in scopul de marketing global si cultivarea maselor.
- Atunci cand asiguratorul trebuie sa emita online asigurarea RCA pt un autoturism electric, in campul aferent capacitatii cilindrice, va tasta cifra 0 sau 1. In acest fel, softul de emitere online ii va calcula un tarif corespunzator autoturismelor cu cele mai mici categorii de cilindree (< 1200 cmc sau sub 1000 cmc, depinde de societatea de asigurari). Pt cine are autoturism electric sau hibrid si vrea un RCA ieftin si emis fara probleme, ca broker, ii recomand Astra Asigurari.
- In cazul autoturismelor hibride, tariful se va calcula in functie de cilindreea motorului clasic; care capacitate cilindrica, nu prea are cum sa fie mare, de ex peste 2000cmc...
- Referitor la CASCO, tin sa mentionez ca nu toate societatile acorda reduceri sau cotatii preferentiale pt hibride sau electrice. Din contra, o parte din asiguratori considera ca un hibrid ar avea o rata a daunei mai mare (vezi chiar exemplul articolului de mai sus - accident cu pietonii). Cu toate astea, m-as bucura sa stiu ca macar 2% din autovehiculele care circula in Romania sunt electrice sau hibride! Dar pana atunci...mai e mult pana departe...