Britanicii de la Zap-Map au realizat un studiu pe un eșantion de 4.300 de proprietari de mașini electrice.
Studiul a arătat că circa 1.300 dintre aceștia au, de asemenea, în garaj și o mașină echipată cu motor termic, dar o preferă pe cea cu zero emisii pentru majoritatea drumurilor pe care le au de făcut cu mașina.
Mai exact, 85% utilizează mașina electrică pentru a merge la cumpărături, la restaurant sau pentru a-și duce copiii la școală. Totodată, 71% folosesc mașina cu zero emisii pentru naveta zilnică, iar 67% o aleg chiar și pentru călătorii mai lungi (de peste 160 de kilometri).
În același timp, 55% dintre britanicii care au în garaj o mașină electrică și una termică, o preferă pe cea cu zero emisii atunci când vine vorba de o călătorie "de-a lungul țării", chiar dacă sunt nevoiți să utilizeze rețeaua publică de încărcare.
Același studiu mai arată că mai puțin de 2% dintre proprietarii de mașini electrice ar reveni la o mașină termică.
"Studiul nostru arată de câțiva ani încoace că odată ce ai trecut la o mașină electrică, nu revii la una termică.
Anul acesta am mers mai departe și am demonstrat că șoferii care încă nu au renunțat de tot la mașina termică, tot aleg să conducă mașina electrică în majoritatea timpului," susține Melanie Shufflebotham, co-fondator Zap-Map.via Zap-Map
ha ha ha ha
Propaganda ecoextremista nu mai are simtul masurii!
Hai idi utili, sariti cu gura. Ca doar aveti destul timp la pauza de 10 cafele din timpul incarcarii.
ha ha ha
67% preferă maşina electrică pentru drumuri LUNGI !
2% s-ar întoarce la maşini termice !
(ăia cu Toyota EV cred, HA HA HA, vezi range ridicol de mic şi viteza ruşinoasă de mică la încărcare a Toyota EV bz4e!!!)
Şah mat pentru dieseliști şi manelişti (de la manuală, manetă) !
Atat am avut de zis!
Nu trebuie să fie ceva personal. Nu este o învinovăţire a celor care nu au şi încă nu îşi permit !
Este o critică puternică împotriva maşinilor termice extrem de poluante în general şi a celor care, deşi sunt un dezastru chiar şi pentru ei, le admiră !!!
Da, oamenii sunt.... umani, emoţionali şi mereu se leagă de maşina care o au. Eu nu combat asta.
Ce critic eu este
- cei bogaţi care îşi permit electrice dar cumpără termice
- cei care admiră termicele deşi produc cancer (este dovedit) şi poluare
Hai să lăsăm aşa personalul şi să ne bucurăm că vin vremuri bune pentru lumea auto
PS poate nu noi, dar cum am luat noi diesel SH cu 300k km, nu ne stă în gât nici EV SH.
Culmea e că o să vă placă mai mult EV decât fostul diesel. Vă zic eu. O să vă schimbaţi opinia ;)
Hai, seară bună
Toate formele de poluare trebuie combătute la maxim.
Se fac paşi, timizi, dar se fac. Vezi toate plastice de unică folosinţă care acum sunt din carton / hârtie, ceva lemn ;)
Oricum viitorul apartine electricelor full sau PHEV.
Troacele diesel se vor mai folosi in tarile subdezvoltate ca Romania.
Romanii ii vor curata de jafuri pe olandezi, francezi, germani, belgieni.
Ei vor trece pe electrice, romanii vor importa jafurile lor. Asta e circuitul.
O adevărată oază de aer curat. Mai puțin în zona termocentralei pe cărbune Mintia care va fi redeschisă special pentru susținerea infrastructurii de încărcare pentru trotinetiștii eco.
Mai puțin de 2% din ei s-ar întoarce la mașina termică pentru că nu le mai permite bugetul.
Cu rata de înlocuire de 2500 electrice pe an, să calculeze imbecilii planetei, papagalii electrici, în cât timp vor scăpa de poluție. :)
O greaţă fără margini
Acuma au electrice cei care mai au o mașină (așa cum spune marele studiu), deci nu-i relevant!!!
În perioada restricțiilor din timpul pandemiei, PM2.5 și PM10 din principalele orașe din România n-au scăzut. Din contră, în București au crescut din cauza protanului care a profitat de situație.
Sunt probleme grave care necesită acțiuni imediate și există problema traficului la nivel de calitate a vieții în centrele urbane, aspect legat mai mult de nasurile fine decât de nevoile... Planetei.
Soluțiile radicale de tipul mașinilor electrice de 50k nu rezolvă nimic și îngroapă și mai mult industria auto. Dar sunt optimist, criza din 2023 va șterge multe politici prostești de pe agenda CE.
Europa încă e plină de mașini euro ZERO și euro UNU, iar tu te dai cu capul în piatră că nu vrei termice euro 6d sau euro 7 pentru că nu ai fost la școală cât trebuie și ai rămas lemn.
Degeaba te lauzi că eşti în domeniu, chiar mai rău !
Eşti de o ignoranţă etalon şi te şi lauzi.
Greaţă, e puţin spus.
Stai acolo, la gândirea de anii 1800 toamna.
Tot aşa, ţigările sunt bune? Este CE proşti ?
Eşti precum doctorii care luptau dedicaţi împotriva vaccinului anti COVID.
Ha ha ha... Mda
la polul opus, multi dintre cei care detin fumigene, nu si-ar cumpara elrctrice.
O rată anuală de 2500 electrice nu permite înlocuirea a peste 9 milioane termice, independent de tutun.
Este îndeajuns că atmosfera este extrem de poluată (faţă de valoarea bază, reală, a epocii pre industrializare, acum 200 de ani) ca să mai poluezi artificial, în plus, în exces, plămânii.
Stai tu liniştit, aşa cum a dispărut TV cu tub, telefonul fix, discheta, CD-ul, cântarul mecanic, aşa o să dispară şi maşina termică.
si motorinul a ajuns tarziu in ro..dar pe mine nu m-a prostit..
Clar.
Cu un procent de înlocuire negativ, România nu va participa în timpul vieților noastre la salvarea Planetei în scenariul prostovanilor ce sunteți.
am facut o observatie de bun simt, dar pentru a-ti raspunde pe masura, concluzionez: cretin e fiu' lu' ma-ta.
Mie imi vine foarte greu sa cred acest studiu, dar, poate in vestul indepartat au infrastructura atat de buna incat este fezabila folosirea masinii si la drum lung.
Insa nu stiu de ce ne infierbantam noi de aici, unde nici benzinarii nu avem peste tot.
Daca cineva pe aici are electrica, poate are rabdare si ma lamureste si pe mine cum ajunge la Timisoara din Bucuresti.
Vad zeci de Tesle care trec prin zona mea si nu pot decat sa imi imaginez un calvar: sa fii prudent sa nu o calci ca poate ramai in drum, sa calculezi opririle la milimetru si asa mai departe.
Nu fac misto ci chiar am o stare de anxietate pentru ei.
timişoara bucureşti, merg foarte bine, doar proştii îşi fac griji cu drobul de sare
Dacă dădeai pe google map "statie incarcare" găsești din start 3 pe autostrada Timişoara - Sibiu (lângă
Hunedoara, Sebeş, Sibiu), nu mai zic de app dedicate, sau software încorporat nativ în Tesla care îţi arată drumul plus unde să încarci.
Are rost sa iti mai explic nuanta mesajului meu si ca eu nu eram deloc agresiv sau ironic cand am intrebat cum se descurca?
Apropo de google, cauta cum se scria corect fraza ta: "Dacă dădeai pe google map "statie incarcare" găsești din start ".
Iti dau un indiciu: timpurile sunt ca in celebra expresie: daca taceai, neprost ramaneai! :)))
Nu crezi studiul.... Mda...
Dar că lăsăm copiilor noştri o planetă dezastru
???
Sunt uimit cum unii "panel gap maşini Tesla" nebăgând de seamă că de fapt maşinile Tesla sunt o bijuterie a tehnologiilor de vârf !!!
Da, că nu poate să stea 20-30 minute la încărcare dar planeta muci, nu o vezi.
Vezi gramatica mea... Mda...
Inteligent şi cam degeaba, dle Caligura
Nu stiu cum sa spun, dar nu cred nicio secunda ca acest studiu este pe bune. Din contra, mi se pare un studiu cat se poate de subiectiv, extrem de tendentios. Pai cum naiba sa spuna ei ca nu vrea John Smith sa isi foloseasca electrica 110% din timp, ca de fapt isi vor da foc la diesel si benzina si de-acum isi vor baga singuri degetele in priza.