Studiu: sistemele electronice reprezintă 40% din prețul final al unei mașini

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 07.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sistemele electronice au ajuns să reprezinte aproximativ 40% din prețul unei mașini, ca urmare a numeroaselor sisteme de siguranță, de asistență și a funcțiilor de confort introduse în ultimii ani.

Constructorii auto echipează noile modele lansate pe piață cu o gamă diversificată de sisteme de siguranță și de sisteme de asistență pasive și active, la care se adaugă și numeroase opțiuni de confort.

Toate aceste noutăți contribuie la creșterea importanței sistemelor electronice în costurile finale ale unei mașini, iar compania de consultanță Deloitte a publicat un amplu studiu pe acest subiect.

Potrivit sursei citate, la nivelul anul 2017, sistemele electronice reprezentau 40% din costul total al unei mașini, în creștere puternică comparativ cu ultimele decenii.

Astfel, sistemele electronice reprezentau doar 5% din prețul unei mașini în 1970 și doar 10% în 1980, înainte de crește la 15% în 1990.

Ultimele decenii au adus însă o creștere accelerată a sistemelor electronice, care au ajuns să reprezinte 22% din prețul unei mașini în 2000 și 35% în 2010. De asemenea, sursa citată estimează că ponderea va ajunge la 50% în preajma anului 2030.

Deloitte oferă și câteva exemple de sisteme electronice care în trecut erau aproape inexistente, dar acum sunt pe peste 80% dintre mașinile vândute.

Astfel, airbag-urile laterale erau prezente pe numai 20% dintre mașini în 2004, dar acum procentul ajunge aproape de 90%, în timp ce senzorii care măsoară presiunea anvelopelor erau aproape inexistenți în 2004.

Același lucru este valabil și în cazul senzorilor de parcare pentru spate, care acum sunt disponibili pe mai bine de 80% dintre mașinile comercializate.

Via Downshift, Deloitte (PDF)

Comentarii (7)

  • Și primele care se strică. Cele care se defectează cel mai des. Și cele care au tot mărit prețurile mașinilor. Totul în defavoarea clientului. Și clientul, chiar dacă e în defavoarea lui pe termen lung în ceea ce privește fiabilitatea, tot le vrea pentru că cool și pentru că la modă și pentru că ecrane.
    16 5
  • Partea mecanica a masinilor, desi a evoluat, este in mare cam aceeasi si la masinile de azi fata de cele de acum 50 de ani. Diferenta e ca la automobilele din ultimii 40 de ani au inceput sa apara tot mai multe functii care sunt asistate daca nu gestionate intru totul de calculatoare. Asta pe langa multele optiuni suplimentare care au aparut. Si atunci mi se pare normal ca si ponderea lor in pretul final sa fie pe masura.
    5 7
  • De fapt daca ma gandesc putin nu cred ca pot numi 5 functii ale masinii care sa nu fi fost asistate electronic. Chiar asa, cine poate sa enumere cat mai multe functii neasistate?

    O fi bine, o fi rau? cert e ca lumea le cumpara ca altfel nu se mai faceau. Unele incercari au disparut, alele sunt convins ca o sa dispara in curand (precum abundenta de controale touch pentru orice).
    6 3
  • Pai vad ca nu sunteti de acord, dragi comentatori, dar sistemele de siguranta sunt folositoare si se justifica.

    De fapt, cele scrise in acest articol sunt primele informatii pt mine personal, care mai spala din pacatele producatorilor cu preturi umflate peste masura in ultimii 5 - 10 ani. Dar sunt si contraexemple: sunt mai ieftine ecranele decat ceasurile de bord pe care le inlocuiesc.

    Oricum, e bine de stiut de unde apar preturi tot mai mari de catalog.
    9 2
  • In urmatorii zece ani sistemele electronice vor depasi 50% din pretul masinii, iar devalorizarea va fi pe masura, pentru ca electronica se invecheste moral mai repede decat mecanica.
    14 2
  • Edikkk
    Corect dle dan grec

    În mod normal ca şi producţie fizică, partea electronică, costă foarte foarte puţin, dar dezvoltarea costă

    Dar după una două generaţii, preţurile trebuiau să scadă, în schimb, dimpotrivă au crescut, aberant !

    Lăcomia, ce să îi faci, lăcomia este mai mare
    12 0
  • andrei
    mai bine sa se devalorizeze dar sa imi salveze viata, decat altfel. un rahat de front assist e cateva sute de euro ca dotare, dar orice accident oricat de mic cand lovesti cu botul ceva depaseste pretul unei astfel de dotari. deci las sa fie. nu inteleg insa ce legatura au ecranele cu sistemele de siguranta. de unde pana unde sistemele de siguranta inseamna ecrane, cum zice primul user???
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru