În prezent, mașinile sunt mai sigure ca oricând, fiind echipate cu o suită de tehnologii care îi protejează atât pe pasageri, cât și pe ceilalți participanți la trafic. Un exemplu bun ar fi sistemul de frânare automată cu funcție de detectare a pietonilor.
Ca orice altă tehnologie, însă, acest sistem are anumite limite. Potrivit unui studiu realizat de IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), sistemul nu este foarte eficient în condiții de lumină slabă sau la viteze mai mari de 80 de km/h.
Specialiștii au realizat o serie de teste în condiții reale de trafic, noaptea, și pe străzi slab sau deloc iluminate, și au ajuns la concluzia că în aceste cazuri, sistemul de frânare automată cu funcție de detectare a pietonilor nu are niciun efect.
"Acesta este primul studiu care acoperă o gamă largă de producători și demonstrează că tehnologia reduce numărul accidentelor. Din păcate, arată de asemenea că aceste sisteme sunt mai puțin eficiente în întuneric, acolo unde au loc trei sferturi din accidentele fatale în care sunt implicați pietoni," se arată în comunicatul emis de IIHS.
În ultimii 13 ani, numărul accidentelor în care și-au pierdut viața pietoni a crescut cu 51%, se mai arată în acest studiu.
via Carscoops
Comparand un model nou cu un cazan, tind sa fiu multumit de avertizarile celei noi. Chiar daca as avea timp sa-mi beau cafeaua pana sa intervin, pare util.
Bun venit in minunata lume a limitelor IA dand piept cu lumea reala.
In lumea reala se "intampla" polei neasteptat, carosabil foarte alunecos de abia poti sta in picioare (+10 grade cu ceata si carosabil rece dupa cateva zile geroase; se intampla cel putin o data pe an), nopti umede si intunecoase cand pare ca 80% din lumina farurilor e inghitita de o gaura neagra, marcaje slabe, inexistente sau acoperite de noroi, senzori si camere acoperite de noroi sau gheata etc.
Vorba unui clasic in viata, "lumea e complecsa si prezinta acspecte".
Nu se instaleaza unele mai performante pentru ca ar fi mai costisitoare (deja sunt), dar astfel de teste si relgementari de siguranta (IIHS, NCap) vor determina producatorii, in timp, sa inceapa sa dezvolte si sa instaleze unele mai performante.
Franarea automata cu radar este mult mai simplu de implementat pentru ca suprafetele din care se reflecta semnalul sunt considerabil mai mari si in general din metal.
Nu m-ar surprinde ca in urmatorii 10 ani acest sistem de siguranta cu detectia pietonilor sa fie obligatoriu pe masinile noi, la fel cum nu de mult timp a fost introdus sistemul de franare automata.