Serviciile de ride-hailing precum Uber sau Bolt și-au promovat intens operațiunile prin ideea că utilizarea acestora conduce la o reducere a traficului în marile orașe, întrucât clienții le folosesc în detrimentul mașinilor personale.
Cu toate acestea, un studiu realizat la comanda Uber și Lyft, două dintre cele mai mari servicii de ride-hailing din Statele Unite, a demonstrat că efectul este în realitate opus.
Studiul a fost realizat în 6 orașe americane și a luat în calcul ce procent din numărul total de kilometri parcurși de mașinile din trafic din anumite orașe este realizat de mașinile care operează în cadrul serviciilor de ride-hailing.
Astfel, 12.8% din traficul mașinilor din zona centrală din San Francisco a fost realizat de mașinile din cadrul serviciilor Uber și Lyft, în timp ce procentul este mai scăzut în centrul unor orașe precum Boston (7.7%) sau Washington, DC (6.9%). Cele mai mici valori au fost înregistrate în centrul orașelor Chicago (3.3%), Los Angeles (2.6%) și Seattle (1.9%).
De asemenea, atunci când sunt luate în calcul inclusiv zonele metropolitane ale orașelor, proporția kilometrilor parcurși de mașini de ride-hailing este de cel mult 2.1% (Chicago).În plus, studiul a demonstrat până la 62% dintre kilometri parcurși de o mașină de ride-hailing are un singur pasager la bord, în timp ce 33% dintre kilometri sunt parcurși fără niciun pasager, atunci când șoferul se îndreaptă spre locul din care urmează să preia clientul.
Cu alte cuvinte, doar 5% dintre kilometri parcurși cu o mașină de ride-sharing are cel puțin doi clienți în același timp, ceea ce explică și motivele pentru care aceste servcii nu contribuie la reducerea traficului auto.
Via The Verge
In rest...dumnezeu cu mila pentru simplul motiv ca nu stii cat conduceau soferii/masinile acelea inainte sa fie active la Uber.
In plus nu stii daca cei care merg cu Uber mergeau cu metroul, cu taxiul sau cu masina personala inainte.