Compania carVertical, cea care oferă rapoarte complete despre istoricul autovehiculelor rulate, tocmai a lansat în România așa numitul "Index de Transparență". Pe scurt, un raport complex care analizează tranzacțiile cu mașini rulate din Europa.
Odată cu acest index, aflăm și care sunt cele mai puțin transparente piețe auto second-hand de pe Bătrânul Continent.
Înainte să le enumerăm, trebuie menționat că acest Index de Transparență a fost realizat pe un eșantion de 24 de țări din Europa și SUA, pe o perioadă de 12 luni.
Cele 6 mari criterii luate în calcul au fost procentajul mașinilor cu odometrul dat înapoi, valoarea medie a kilometrilor șterși, procentajul mașinilor avariate, media valorii daunelor, procentajul de mașini second-hand importate și vârsta medie a mașinilor verificate.
ROMÂNIA, LOCUL 21 DIN 25
Așadar, așa cum te-ai aștepta, România are una dintre cele mai puțin transparente piețe de mașini second-hand din Europa. De fapt, țara noastră se situează pe locul 21 din 25.
Studiul celor de la carVertical a scos la iveală că 66% dintre mașinile analizate sunt importate din alte țări, peste 59% dintre mașini prezintă avarii în istoric, iar valoarea medie a daunelor este de 3.879 de euro.
Țara cu cele mai multe mașini avariate este Polonia (65.79%), ocupând ultimul loc în top.
Revenind la România, mașinile rulate din țara noastră au o vechime de 9.44 ani, ocupând locul 12 din 25.
Din totalul mașinilor analizate de carVertical, în România, 7.8% au avut kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ștearsă de pe odometru a fost de 85.000 de kilometri, în contextul în care, anul trecut, această valoare era de 48.000 de kilometri.
Ce înseamnă asta? Că românii pot plăti chiar și cu 20% mai mult pentru o mașină cu kilometrajul dat înapoi, comparativ cu valoarea sa reală. Desigur, fără să fie conștienți că a existat o fraudă la mijloc.
Mai rău decât noi stau țări precum Estonia, Lituania, Letonia și Ucraina. Cele mai multe mașini cu odometrul dat înapoi le regăsim în Letonia (12.92%), iar Ucraina este una dintre țările cu cele mai mari ponderi de mașini importate din Europa (82.4%).
Țara cu cea mai transparentă piață de mașini second-hand din Europa este Regatul Unit.
Este urmată de Germania, Elveția, Danemarca și Franța."Piețele occidentale și țările scandinave sunt în general mai transparente decât țările din estul Europei, în principal datorită legislației mai stricte, a importurilor mai scăzute de mașini second-hand, dar și a PIB-ului pe cap de locuitor mai ridicat," a declarat Matas Buzelis, director de comunicare carVertical.
via carVertical
Le recomand celor de la CarVertical sa investigheze mai adanc, desigur e foarte dificil de facut asta, dar se poate.
In Marea (Mica) Britanie sunt investigati, amendati si bagati la puscarie prea putini mecanici care accepta spagi la MOT (echivalentul ITP in Romania).
Cautati articole si veti vedea:
https://garagewire.co.uk/news/associations/dvsa/four-mechanics-sentenced-and-ordered-to-pay-20k-in-fines-for-dodgy-mots/
https://garagewire.co.uk/news/mot-news/mot-tester-fined-1300-for-issuing-fraudulent-certificates/
Asa deci si prin urmare, este foarte trist sa mintim si sa pacalim opinia publica.
Cei care trec MOT cu spaga baga o gramada de bani in niste troace (majoritatea BMW-uri) pe la niste service-uri obscure ca sa le repare.
Deci nu putem vorbi de transparenta cand se practica spaga la nivel inalt!
Desigur ca posesorii de troace sunt foarte mandri de ce fac si daca cineva ii intreaba ceva despre BMW-ul lor superb, iti arata ca a trecut cu brio orice test la MOT.
PS transmite-i salutari sosoacei.
Mimishor, nu doar ca te-ai laudat ca ai mai mult de 5 clase dar esti clar analfabet functional incapabil sa intelegi sensul unei fraze simple. Asta pe langa tupeul nesimtit de a emite judecati de valoare incapabil sa pricepi ca NECESITATEA imediata e una si PERSPECTIVA este alta.
Expectoratia cu omoratul bebelesilor e deja rasuflata. Mai schimba placa aia pe care o porti la gat cand stai in statie cu mana'ntinsa. Devii anost de ridicol.
Si acum plimba ursu'.