STUDIU: România, printre țările din Europa cu cel mai mic interes pentru mașinile electrice

de Alexandru Monenciu
Joi, 25.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu al unei companii britanice plasează România printre țările din Europa cu cel mai mic interes pentru mașinile cu zero emisii. Cel mai mare interes este arătat de Norvegia.

Mașinile electrificate, sau echipate cu sisteme de propulsie 100% electrice, sunt fără îndoială viitorul. Marile nume din domeniu investesc sume uriașe în dezvoltarea lor și mai toți producătorii țintesc spre un viitor cu zero emisii de carbon.

De partea clienților, lucrurile stau puțin diferit pentru că nu toată lumea este atât de ușor de convins să înlocuiască mașina convențională cu una electrică. Motivele sunt destul de diverse: de la lipsa infrastructurii, până la prețurile mari de achiziție sau așa numitul fenomen "range anxiety".

Britanicii de la Click4Reg au întocmit un studiu pentru a vedea care dintre țările europene sunt cel mai mult și cel mai puțin interesate de mașinile electrice. Studiul se bazează pe numărul total al căutărilor de subiecte conexe acestui domeniu (modele, mărci auto, detalii despre un anumit model și așa mai departe), raportat la mia de locuitori.

Cei mai interesați sunt norvegienii, cu 38.5 căutări la 1000 de locuitori.

Locul secund este ocupat de Malta cu 31.2 căutări, iar podiumul este completat de Islanda (26.6 căutări).

Urmează apoi Danemarca, Irlanda, Suedia, Regatul Unit, Olanda, Elveția și Finlanda.

România se situează de abia pe poziția 29 din 38, cu 5.4 căutări raportate la mia de locuitori. Mai rău decât țara noastră stau Bulgaria, Albania, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, Serbia, Ucraina sau Moldova.

Belarus este țara cu cel mai mic interes arătat mașinilor electrice, cu o singură căutare raportată la mia de locuitori.

via Click4Reg

Comentarii (15)

  • Al Bundy
    Se pare că românii nu mai sunt chiar așa proști cum ne cred cei care ne sperie zilnic cu apocalipsa poluării! Probabil românii se informeaza mult mai bine decât ar crede păpușării!
    Sper că într-o bună zi ei sa fie la mâna noastră si nu noi la mâna lor! De fapt e foarte simplu : nu le cumperi produsele si dau singuri faliment!
    31 14
  • E greu ca poporul sa fie interesat in masini electrice si sa isi doreasca sa conduca o masina electrica daca politicienii nu isi arata interesul in a transforma Romania intr-o tara electrificata. Nu intreg electrificata, bineinteles, dar macar sa vedem o intentie de a aduce un nou mod de a ne transporta in tara. Statiile de incarcare de la Kaufland nu fac Bucurestiul un oras electrificat, asa cum Dacia Spring nu face Romania un exemplu de tara care produce masini electrice. Nu ma leg de Spring pentru ca, chiar daca e produsa in China si este in mare parte facuta din Renault-uri reciclate, este prima incercare de ceva nou de la Dacia.
    Intorcandu-ne la Romania, ce avem nevoie in urmatorii ani este o fabrica de automobile/baterii electrice si nu ne putem baza doar pe Ford, sau Dacia.
    17 4
  • Studiul britanic sa intre pe AM sa constate ca nu este chiar asa, exista un interes enorm pentru electrice, macar teoretic.
    12 4
  • @Al Bundy,

    este exact cum zici tu

    O natie cu cel mai PROST, INEFICIENT si DEPASIT sistem educational dintre tarile europene va avea cei mai bine informati cetateni. E destul sa vezi ce politicieni de seama au urmasii dacilor.
    22 14
  • Modul in care s-a facut acest "studiu" e cel putin dubios, daca nu chiar prost, de-a binelea.
    Romanii nu sunt impresionati de EVuri pentru ca sunt saraci. Asta e primul motiv. Si EVurile sunt scumpe (si proaste, cu o utilizare extrem-extrem de limitata) si pot fi luate in seama doar ca al doilea vehicul. Si cati isi permit in Romania 2 masini, dintre care una costa cel putin 30.000 de eur? Sa fim seriosi...
    Nu cred ca aveati nevoie de "studiul" britanicilor ca sa stiti toate lucrurile astea...
    37 8
  • Oamenii de ''stiinta britanici
    Trebuie sa intrati pe site la cei care au facut ''studiul'' ,la Click4Reg si sa vedeti cu ce se ocupa.inmatriculeaza masini in Anglia,ma,asta fac ei :)))Sa nu mai zic ca metoda de studiu a fost complet cretina,sa inteleg ca au spionat motoarele de cautare ale tuturor din Europa sau au avut acces la serverele mai marilor din industria IT?
    15 5
  • Pai nu au fost recent vreo 2 "studii" preluate si pe AM in care se arata un interes imens al "romanilor" pentru electrice? Era ceva de genu ca 70-80% dintre romani se gandesc sa-si ia o electrica?
    Pe cine sa credem acum?
    19 1
  • Anonim
    Atunci cand media vechimii parcului auto in Romania este de 17 ani despre ce vorbim ? Romania este tara cu cel mai mic salariu minim pe economie din UE doar Bulgaria cred ca sta mai prost . De unde 30 de mii pentru o electrica de familie cu o autonomie de 400 de km reali si asta cu tot cu reducerea de 10 mii . Ca restul sub acesta autonomie sunt STRICT masini de oras
    16 2
  • Asta nu e o veste rea :))
    13 3
  • inexorabil
    Da, băi accident al Creaţiei (Mafănel). Iar tu eşti exemplul cel mai sugestiv al falimentului educaţional, analfabet incurabil!

    Zisei io că voi vizita Belarusul, dar cred că mai degrabă m-aş stabili acolo…Apropo, şi ăia tot putinişti?
    17 3
  • @Al Bundy
    Un comentariu foarte bun.
    Deci eu inteleg ca romanii nu sunt destul de prosti sa ia electrice, ceea ce mi se pare normal.
    Ei sunt destul de inteligenti sa ia VAG cu softuri ILEGALE, sa ia BMW, Audi si Mercedes facute din bucati, cu multi km dati inapoi, cu DPF anulate.
    Bravos, asta da inteligenta: ce dau altii la casat, voi luati de bune.
    9 6
  • Eu mai mir altceva: ca Romania e luata in calculele lor si intra in studiu.
    Daca imi aduc aminte bine, de curand, VAG si-a prezentat strategia de electrificare si a omis Romania de pe harta, considerand parte din Marea Neagra. Pe harta Europei se vedea ceva negru deasupra Romaniei. Unii chiar au comentat ca nu se vede Romania din cauza prostilor care au luat VAG si nu au facut resoftare ca sa indeplineasca normele de poluare si de asta era un nor mare de fum deasupra Romaniei.
    Sa nu uitam ce e Romania:
    https://www.viata-libera.ro/economie/43718-galati-viata-libera-masini-second-hand-germania-samsari
    https://www.promotor.ro/stiri-auto/romania-masini-facute-din-doua-bucati-reconstruiesc-dauna-totala-18753434
    "Aproximativ 650.000 de mașini Volkswagen sunt implicate anual în accidente în Germania. Multe dintre acestea ajung în România după reparații, cu descrierea “în stare bună, fără accident”.
    Nu luati Logan nou ca nu e bun. Luati coji germane despre care nu stiti nimic, dar sunt germane si sunt bune, arata bine. Asta e cel mai important, sa fie germane si sa arate bine.
    S-au facut si niste teste de impact lateral cu BMW-uri facute din bucati. Rezultatele sunt excelente, posesorii sunt luati in calcul la numarul de morti in accidente rutiere anual al Romaniei.
    11 1
  • mircea badea
    nici click macar?! niste tarani iohanisti..
    3 0
  • Pai normal, la ce salarii sunt, o mașină acceptabilă pentru român este de maxim 4000 euro.
    1 0
  • Daca "range anxiety" poate fi depasita la un moment dat ca prin farmec, lipsa infrastructurii va atarna greu de gatul romanilor. Masini electrice vor fi, infrastructura nu. La fel ca si cu autostrazile.... Statul roman nu merge pe principiul natural - "Lac sa fie, ca broaste se aduna" ci mai tot timpul incearca metode de constrangere sau gargara ieftina. Intotdeauna se vor gasi contestatari chiar daca masurile luate sunt evident foarte bune. Dar trebuie sa-si vanda si rusii petrolul si gazul undeva nu ? Daca nu in tarile unde au "influenceri" atunci unde ?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru