Mașinile electrificate, sau echipate cu sisteme de propulsie 100% electrice, sunt fără îndoială viitorul. Marile nume din domeniu investesc sume uriașe în dezvoltarea lor și mai toți producătorii țintesc spre un viitor cu zero emisii de carbon.
De partea clienților, lucrurile stau puțin diferit pentru că nu toată lumea este atât de ușor de convins să înlocuiască mașina convențională cu una electrică. Motivele sunt destul de diverse: de la lipsa infrastructurii, până la prețurile mari de achiziție sau așa numitul fenomen "range anxiety".
Britanicii de la Click4Reg au întocmit un studiu pentru a vedea care dintre țările europene sunt cel mai mult și cel mai puțin interesate de mașinile electrice. Studiul se bazează pe numărul total al căutărilor de subiecte conexe acestui domeniu (modele, mărci auto, detalii despre un anumit model și așa mai departe), raportat la mia de locuitori.
Cei mai interesați sunt norvegienii, cu 38.5 căutări la 1000 de locuitori.
Locul secund este ocupat de Malta cu 31.2 căutări, iar podiumul este completat de Islanda (26.6 căutări).Urmează apoi Danemarca, Irlanda, Suedia, Regatul Unit, Olanda, Elveția și Finlanda.
România se situează de abia pe poziția 29 din 38, cu 5.4 căutări raportate la mia de locuitori. Mai rău decât țara noastră stau Bulgaria, Albania, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, Serbia, Ucraina sau Moldova.
Belarus este țara cu cel mai mic interes arătat mașinilor electrice, cu o singură căutare raportată la mia de locuitori.
via Click4Reg
Sper că într-o bună zi ei sa fie la mâna noastră si nu noi la mâna lor! De fapt e foarte simplu : nu le cumperi produsele si dau singuri faliment!
Intorcandu-ne la Romania, ce avem nevoie in urmatorii ani este o fabrica de automobile/baterii electrice si nu ne putem baza doar pe Ford, sau Dacia.
este exact cum zici tu
O natie cu cel mai PROST, INEFICIENT si DEPASIT sistem educational dintre tarile europene va avea cei mai bine informati cetateni. E destul sa vezi ce politicieni de seama au urmasii dacilor.
Romanii nu sunt impresionati de EVuri pentru ca sunt saraci. Asta e primul motiv. Si EVurile sunt scumpe (si proaste, cu o utilizare extrem-extrem de limitata) si pot fi luate in seama doar ca al doilea vehicul. Si cati isi permit in Romania 2 masini, dintre care una costa cel putin 30.000 de eur? Sa fim seriosi...
Nu cred ca aveati nevoie de "studiul" britanicilor ca sa stiti toate lucrurile astea...
Pe cine sa credem acum?
Zisei io că voi vizita Belarusul, dar cred că mai degrabă m-aş stabili acolo…Apropo, şi ăia tot putinişti?
Deci eu inteleg ca romanii nu sunt destul de prosti sa ia electrice, ceea ce mi se pare normal.
Ei sunt destul de inteligenti sa ia VAG cu softuri ILEGALE, sa ia BMW, Audi si Mercedes facute din bucati, cu multi km dati inapoi, cu DPF anulate.
Bravos, asta da inteligenta: ce dau altii la casat, voi luati de bune.
Daca imi aduc aminte bine, de curand, VAG si-a prezentat strategia de electrificare si a omis Romania de pe harta, considerand parte din Marea Neagra. Pe harta Europei se vedea ceva negru deasupra Romaniei. Unii chiar au comentat ca nu se vede Romania din cauza prostilor care au luat VAG si nu au facut resoftare ca sa indeplineasca normele de poluare si de asta era un nor mare de fum deasupra Romaniei.
Sa nu uitam ce e Romania:
https://www.viata-libera.ro/economie/43718-galati-viata-libera-masini-second-hand-germania-samsari
https://www.promotor.ro/stiri-auto/romania-masini-facute-din-doua-bucati-reconstruiesc-dauna-totala-18753434
"Aproximativ 650.000 de mașini Volkswagen sunt implicate anual în accidente în Germania. Multe dintre acestea ajung în România după reparații, cu descrierea “în stare bună, fără accident”.
Nu luati Logan nou ca nu e bun. Luati coji germane despre care nu stiti nimic, dar sunt germane si sunt bune, arata bine. Asta e cel mai important, sa fie germane si sa arate bine.
S-au facut si niste teste de impact lateral cu BMW-uri facute din bucati. Rezultatele sunt excelente, posesorii sunt luati in calcul la numarul de morti in accidente rutiere anual al Romaniei.