Compania olandeză LeasePlan a realizat un studiu în care sunt luate în calcul costurile de întreținere a unei mașini din 22 de țări europene. Printre acestea se numără și România. Potrivit noului studiu, țara noastră este a treia din Europa cu cele mai mici costuri de întreținere a unei mașini.
Studiul realizat a luat în calcul costurile din fiecare cele 22 de țări cu privire la impozit, combustibilul folosit, depreciere, dobândă, asigurare și întreținere. Pentru a ajunge la valorile medii ale costurilor de întreținere, studiul ia în calcul primii 4 ani de folosință a unei mașini și presupune un kilometraj anual de 30.000 de kilometri.
COSTUL DE ÎNTREȚINERE MEDIU DIN ROMÂNIA: 975 DE EURO PE LUNĂ
Astfel, românii cheltuie, în medie, 975 de euro pe lună pentru întreținerea unei mașini. Această medie este mai mică doar în Polonia, cu un cost mediu de 927 de euro pe lună și în Grecia, cu un cost mediu de 905 euro pe lună.
De cealaltă parte, cele mai mari costuri de întreținere pentru automobile sunt în Elveția, acolo unde proprietarii plătesc în medie 1313 euro pe lună. Pe locul doi se află Norvegia, cu un cost mediu de 1249 de euro pe lună, iar pe locul 3 sunt Țările de Jos, cu un cost mediu de 1166 de euro pe lună.
În urma acestor țări, clasamentul este completat în ordine de: Portugalia (1160 de euro/lună), Cehia (1144 de euro/lună), Germania (1130 de euro/lună), Belgia (1103 euro/lună), Austria (1092 de euro/lună), Marea Britanie (1081 de euro/lună), Ungaria (1077 de euro/lună), Finlanda (1073 de euro/lună), Danemarca (1066 de euro/lună), Luxemburg (1063 de euro/lună), Suedia (1062 de euro/lună), Italia (1062 de euro/lună), Spania (1044 de euro/lună), Irlanda (1044 de euro/lună), Franța (999 de euro/lună) și Slovacia (979 de euro/lună).
COSTURI DE ÎNTREȚINERE MAI MICI PENTRU MAȘINILE ELECTRICE
Același studiu mai arată că mașinile electrice au început să fie mai rentabile decât cele cu motoare termice, în special în segmentul mașinilor de clasă medie.
Potrivit studiului, mașinile electrice de clasă medie sunt foarte competitive în 19 din cele 22 de țări studiate, inclusiv în România. În Franța, de exemplu, costurile de întreținere ale unui model de clasă medie cu zero emisii sunt de 861 de euro pe lună.Prin comparație, costurile de întreținere cresc până la 1066 de euro pe lună pentru un model de clasă medie cu motor pe benzină, respectiv până la 1140 de euro pe lună pentru un model cu motor diesel. Chiar și o mașină hibridă PHEV de clasă medie are costuri de întreținere mai mari decât una electrică. În cazul unui astfel de model PHEV, costurile ajung la 1114 euro pe lună în Franța.
Mașinile electrice sunt mai rentabile chiar și în segmentul premium, în 18 din cele 22 de țări studiate, inclusiv în România.
798 DE EURO PE LUNĂ, COSTUL DE ÎNTREȚINERE PENTRU COMPACTELE ELECTRICE DIN ROMÂNIA
Tot în țara noastră, costurile de întreținere pentru o mașină electrică de clasă compactă sunt de 798 de euro pe lună în medie. Prin comparație, românii plătesc 885 de euro pe lună pentru întreținerea unei mașini compacte cu motor diesel, 798 de euro pentru cele cu motoare pe benzină și 986 de euro pe lună pentru cele hibride plug-in.
În cazul segmentului mediu, costurile de întreținere pentru o mașină electrică în România se ridică la 1034 de euro pe lună.
Prin comparație, costurile pentru o mașină cu motor pe benzină se ridică la 1010 euro pe lună. De asemenea, românii plătesc 1006 euro pentru o mașină cu motor diesel și 1044 de euro pentru mașinile hibride plug-in.La final, în segmentul mașinilor premium, românii plătesc 1191 de euro pe lună costuri de întreținere pentru mașinile electrice. Între timp, costurile pentru mașinile cu motoare diesel în acest segment se ridică la 1217 euro pe lună, respectiv până la 1489 de euro pe lună pentru cele cu motoare pe benzină și 1190 de euro pentru cele hibride plug-in.
via LeasePlan
Pe bune? Dacă compania respectivă prinde fluturi, AM a preluat cifrele fără nicio greață...
De unde or fi luat luat sumele astea?
Sa fii roman (ca jurnalist) si sa nu-ti flicare o pleoapa, sa nu ti se zbata un muschi facial, sa nu ti se strepezeasca dintii cand citesti si scrii, si scrii si citesti asta inainte de a da "Enter", e cel putin nebunie. Care au fost premisele studiului? Ce s-a luat in calcul? Sa accepti cifra de 1000 de euro (una mie euro) lunar cost "de intretinere" trebuie sa fie dementa.
Doar daca la "intretinere" nu s-a pus si pretul masinii cumparate, repartizat pe anii de exploatare. Sau pur si simplu la gramada toate basculantele, TIRurile si excavatoarele intregii tari, plus tancurile armatei, impartite cu costuri cu tot la populatia civila.
https://www.leaseplan.com/en-pt/news/fleet-management/car-cost-index-2022/
Balaceanca...premisele sunt clar evidentiate in prima parte a articolului in romana.
si este vorba despre TCO (costurile totale de ultilizare) ale unui autovehicul. O "chestie" de care aia cu sapun la baie sunt foarte interesati. La noi, TCO se reduce la cat consuma la suta si in cat prinde "suta". A, si daca poti ajunge la mare la o bere cu baietii "decat" cu 50 de lei. Berea inclusa.
S-a discutat deja. Costurile de mentenanță și exploatare pe 20 de ani ale unei termice, fie ea și hibrid, la care adăugăm costul ei înșiși :), nu egalează prețul unei electrice.
Dacă bagi harneala cu leasing-ul, valoare reziduală, marginal, curent gratis, timp gratis, amenzi gratis, electrica e cea mai ieftină, având și prețul cel mai mare. oaoaoa