În ultimii 5 ani, mașinile electrice au început să fie vândute într-un număr din ce în ce mai mare, în contextul interzicerii motoarelor termice la nivelul Uniunii Europene din 2035. Doar anul trecut, una din cinci mașini noi au fost electrice, iar vânzările de mașini cu propulsie alternativă au egalat numărul vehiculelor cu motoare convenționale, diesel sau pe benzină.
Potrivit unui raport publicat de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), numărul mașinilor electrice a crescut de 10 ori din 2017 până în 2021. Cu toate acestea, ACEA a tras un semnal de alarmă cu privire la lipsa de infrastructură necesară pentru aceste mașini. Datele aceluiași raport arată că numărul de stații de încărcare a crescut de numai 2.5 ori în aceeași perioadă.
Un studiu realizat de firma de consultanță financiară EY, alături de asociația industriei europene de energie Eurelectric, arată că numărul mașinilor electrice va ajunge la 130 de milioane până în 2035, în Europa. Firma de consultanță avertizează că rețelele electrice de pe continent nu vor putea face față cererii din ce în ce mai mari.
Numărul mic de stații de încărcare, precum și utilizarea lor intensă ar putea duce la blocaje, fluctuații de tensiune ale curentului electric, inclusiv pene de curent temporare, mai ales atunci când mai multe vehicule sunt alimentate simultan. Astfel, este exercitată o mare presiune asupra operatorilor sistemelor de distribuție.
Din fericire, mulți dintre operatori dispun de soluții care „să transforme costurile suplimentare într-o investiție cu potențial de finanțare prin programele UE”, a precizat Mihai Drăghici, director EY România.
Pentru a încerca să reducă problemele, EY estimează că vor trebui montate 65 de milioane de stații de încărcare în Europa. Dintre acestea, 9 milioane ar trebui să fie publice. De asemenea, cererea pentru energia electrică va crește la o rată de 30% pe an, ceea ce ar însemna o creștere de 200 TWh până în 2030. electrice la nivel european.
În prezent, sunt instalate doar 374.000 de stațiivia Agerpres
Parca ii si aud, ba ce prosti am fost, ce bun era acum un Passat Tdi.
Din care numai 219 MWh eolian și 172 MWh -- fotovoltaic (curtea lui Edikk inclusă. :-))
Diferența, o cumpărăm (scump, ca și puținele BEV-uri de altfel.)
Cu centrala Mintia netăiată am fi fost cam tanda pe manda, dar deh, când nu-s crize tre” să le dăm o mână de ajutor.
Inutil de adăugat că planul multiplicării de 200 de ori a EU-prizelor EV e de noaptea minții.
La fel, a creșterii producției de curent cu 30% anual -- mai ales în condițiile scumpirilor cu 3-4-500%.
Pai si cu bateriile cum ramane? Alea se produc ecologic? Materialele lor componente sunt asa usor de obtinut, le culegem din pom? Apoi ce facem cu reciclarea lor? Ori suntem ecologici pana la capat, ori e totul o mare vrajeala? Ups, aoleu ce-am zis!
PS. În raiul profesional de pe Libertăţii 14D/Răzoare 5, mai se ia o gură de cafea, mai i se dă o pensulă de vopsea roşie lui Kiro.
Insa exista si evoluati care si-au dat seama ca pot circula si trenuri electrice, tramvaie, ba chiar vapoare, ferry si avioane electrice in curand.
Degeaba va agitati voi pe aici de cativa ani, realitatea bate filmul si vanzarile de masini EV sau PHEV au depasit numarul de masini noi cu ICE.
Si asa cu locomotivele cu aburi sunt istorie si piese de muzeu, asa si masinile cu motoare diesel vor deveni la fel.
Repetam: doar in tarile evoluate. Ele isi vor vinde jafurile la cei mai putin evoluati.
De aia vestul e departe, de aia romanii pleaca la munca prin alte tari. Prin Romania inca masinile germane sunt cele mai tari, altii iau Toyota, Lexus, Mazda, Honda, Kia, Hyundai si multe alte marci mult mai fiabile. Dar romanul parlit, crede ca o troaca de BMW ii asigura statut social. Asta e cocalarul roman.
El stie ca petrolul e mai bun ca energia data de soare.
Tu de unde stiu cate vor fi?
Cand zicea BMW ca va mai tine motoarele diesel inca 20 de ani in gama, i-ai crezut ca ti-a placut tie, dar in realitate vad ca vind bine IX3, IX (vezi Norvegia), deci nu mai apuca dieselul nici 10 ani :))
In plus ca sa respecte normele Euro 7 ar trebui multe sisteme care ar face masinile super scumpe si nu se mai merita.
Sau, dac-or fi, aștept de la ei contra-argumente mai deștepte, preferabil susținute tot de cifre.
...Dar nu edikko-halucinații wishful-thinking gen ”vom produce curent tot mai mult, mai verzui și mai ieftin ca braga.” :-)
În orice caz, ar fi cazul să afle că și petrolul / gazele / cărbunele reprezintă tot ”energie dată de Soare”, doar că paleo-stocată cu schepsis -- posibil special pentru noi-retrograzii, pe linia ”încurcatelor căi ale Domnului”.
Cat despre Kia, se vede ca esti amator in alte masinilor:
https://www.autonews.com/sales/kia-tops-jd-power-reliability-study-korean-brands-grab-3-top-4-spots
Sunteti varza.
https://www.automarket.ro/stiri/viitorul-mercedes-amg-eqe-apare-intr-un-nou-teaser-debuteaza-in-16-107603.html
Cei de la BMW vin si ei cu noi motoare diesel:
https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0364013EN/electro-offensive-and-number-one-in-premium-segment:-bmw-group-posts-strong-sales-for-2021?language=en
Audi zic si ei ca se baga la noi dieseluri, ca nu e lumea interesata de electrificare:
https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-accelerates-transformation-with-a-strong-2021-for-fully-electric-vehicles-14466#:~:text=In%202021%2C%20Audi%20sold%2081%2C894,an%20increase%20of%2057.5%20percent.
Iar Tesla a renuntat la motoarele electrice si baga dieseluri pe toate modelele, ca nu se cer masini electrice.
https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2022/01/02/tesla-says-it-delivered-record-936172-electric-vehicles-in-2021/
Lumina in capul vostru nu prea se face, dar becul se aprinde tot cu baterii sau electricitate.
Deci electrificarea se va face fara acordul vostru, ca nu stiti despre ce vorbiti.
Kia o fi fiabila in statistici, dar nu vad legatura cu articolul de sus. In plus, este general acceptat ca lucrurile simple se strica mai greu decat cele complexe.
Lucrul asta e valabil pentru orice lucru care se produce si se vinde. Nu vad care e problema.
Europenii sunt lacomi şi plângăcioşi, sunt mai socialişti aşa, mai comunişti
America în schimb, mai capitalistă, nu le suflă nimeni în ciorbă
Tesla are ditamai reţeaua în SUA, Canada şi nordul Mexicului şi şi-au construit-o singuri, fără ajutorul guvernului SUA - care şi sub Trump şi sub Biden - este contra Tesla.
Europenii bătuţi în cap, în parte, da, o să aibă preţuri mai mari la energie.
Nu e vina americii, SUA, Canada care nu vor renunţa niciodată la energia nucleară că Germania, Suedia vor să renunţe, că Austria şi Italia sunt total împotriva.
Preţul mare a electricităţii este dat de Germania care ,în mişcarea lor total IDIOATĂ, au închis centrale nucleare perfect funcţionale, de frica unui tsunami care este efectiv imposibil să se producă în Germania !!!
Şi ca să genereze curent măcar cât au închis din nucleare..... ard gaz. Gaz de la ruşi !
O să fie bine. Cei cu bani şi maşini electrice o să încarce indiferent de preţ, mai ales că în majoritate încarcă acasă şi pe tot anul ca medie s-au scos, nu îi interesează dacă preţul este dublu la staţiile publice !
Iar săracii o să facă economie la curent.
Mulţumiţi Germaniei.
Polonia a semnat deja pentru construirea a 10 centrale nucleare cu GE Hitachi
https://youtu.be/CRF_geLQx78
Romania cu NuScale
https://youtu.be/GNAddI4Fq1I
Ambele soluţii sunt în top 3 din cele 10-20 de soluţii MSR, soluţia GE Hitachi fiind un reactor mai măricel 600 MW iar soluţia NuScale de 77 MW dar pot fi şase module, ajungând o centrală la 450 MW,
avantajul NuScale că sunt mai sigure, posibil cele mai sigure din lume (din toate construite sau viitor apropiat) pentru că au sisteme compet pasive de siguranţă
avantajul GE Hitachi că sunt pe MWh produs ceva mai eficiente (logic, cu cât mai mari cu atât mai eficiente)
Un avantaj posibil NuScale au raza de siguranţă mult redusă, la 10 km și deci se pot pune "lângă" metropole şi aburul rezidual industrial poate încălzi, prin sistemul de termoficare, foarte ieftin oraşul, metropola !!
Dacă acuma nu văd care e problema o s-o vadă curând deși cam neclar la luminița lumânărilor.
De s-or mai găsi și astea.
La televizor te uiti? Ai cumva din ala cu lampi si diagonala de 32"? Daca da, sa stii ca au aparut si s-au dezvoltat mult cele LED cu o rezolutie mult mai buna si o greutate mai mica la o diagonala de 75" decat un TV cu lampi din ala vechi. Frigider si? E cumva Fram? Vezi ca si aici lucrurile au evoluat mult. Masina de spalat haine si vase? Calculator ai? E HC91 sau CIP 03? Incarci jocuri cu casete sau ai trecut la PC cu procesor octacore sau PS5/Xbox/Wii?
Vezi tu limitatule, lumea evolueaza mult in toate domeniile si datorita celor deschisi la minte. Asa ca masinile electrice vor ajunge mai ieftine, mai usoare si se vor incarca foarte rapid in viitorul apropiat daca lumea asta vrea si cere. E foarte simplu: este interes intr-o directie, se fac si cercetari si se gasesc solutii. Dar asta doar daca sunt multi mai deschisi la minte. Prostii vor sta la pompa si se vor gandi ce norocosi sunt ei ca nu stau la incarcat la kaufland, dar vezi tu...
Anul trecut au stat unii la cozi si cumparau si cu canistra sau asteptau cate 10 ore sau chiar zile prin alte tari, in timp ce altii incarcau acasa si isi vedeau de drum. Cine rade la urma rade mai bine e o vorba.
Hai mergi si mai baga niste carbuni ca sa te uiti la TV cu lampi si sa te incalzesti. Unii au realizat ca se pot incalzi si face multe doar cu niste panouri solare pe acoperis: e simplu, daca esti destept si nu cocalar care iei BMW, dar stai in garsoniera.
https://www.acea.auto/publication/report-vehicles-in-use-europe-january-2021/
Conform acestui articol, acum sunt in circulatie 242,7 milioane masini in circulatie in UE. Varsta medie a masinilor este de 11,5 ani, cu mentiunea ca Romania e la nivel de vai mama ei cu 16 ani vechime troace sh import Germania majoritatea.
Din 2022 pana in 2035 mai sunt 13 ani dupa matematica mea. Daca jumatate din cei care isi schimba masina in acesti 13 ani trec la electrice, atunci se ajunge aproape de numarul mentionat.
Deci daca judeci putintel, vei vedea ca se poate, ba chiar mai devreme.
P.S. nu toti cred ca BMW-urile dizal sunt cele mai tari. Vezi tu ca jafurile cu 2.0 diesel care fac suta in 8 secunde vor ramane cu mult in urma unor electrice.
Deja daca te uiti la Rimac, TESLA Plaid, uiti ca BMW face masini sportive. Ei nu au facut niciodata masini sport adevarate, ci doar solutii de compromis pentru amarati. Cand zici masini sport, zici Ferrari, Bugatti, Lamborghini, Koenigsegg, etc.
toate casele pot/vor avea panouri, eoliene..am putea avea moristi in canalizari.
aerul trebuie curatat!
ps: bicle electrice in orase si incarcare masini doar noaptea ca oricum reteaua doarme noaptea.
Poti sta linistit, se vor incarca foarte repede masinile, vor deveni mai usoare si vor fi mai ieftine.
Si nu cred ca vor mai dura 13 ani ca sa avem 130 milioane de masini electrice pe strazi in Europa. Vor fi mai putini, poate doar 8 ani. E foarte simplu, puteti sa va uitati la Norvegia, Olanda, Anglia. Daca acolo se poate, va merge si in alte tari.
PS. Văleu, mamă! Amalgamezi mașini supersport (Ferrari, Lamborghini) cu HPSC-uri (Bugatti, Koenigsegg).
Tati, pe bune acum: întoarceți-vă la obiectul vostru primordial de activitate, recte Sig. Naț. Lăsați talentele "polivalente" și aerele "științifice". La urma urmei, este complet împotriva firii ca serviciile secrete să se ocupe cu propaganda (de orice fel). Scurt/2.
Personal, sunt de ambele parti, pt ca imi plac si termicele si electricele. Certurile astea despre care e mai tare sunt puerile. Si da, vin din frustrari ale fiecaruia.
Lumea credea ca se poate face mancare doar la aragaz cu gaze, dar intre timp au aparut si plite viteoceramice sau cu inductie.
Daca nu crezi ca se vor ieftini, nu e nimic. Pot doar sa te intreb cati isi permiteau un telefon mobil acum 20 de ani si cati au acum? Pana si plozii de la gradinita? Multumesc, deci sunt pentru toate buzunarele.
Cat costa un LED TV cu o diagonala de 55" acum 10 ani??? Ohoooo, mult, cine avea era suspect, acum cele de 55" sunt deja accesibile oricui, chiar si cele de 75" au ajuns la preturi bune.
Cine isi permitea sa isi monteze panourile solara cu 10 ani in urma??? Aproape nimeni, ca erau scumpe si nici asa mult dezvoltate. Acum se pun pe orice casa prin Olanda, Franta, Anglia.
Deci ce te face sa crezi ca nu vor fi la fel de accesibile ca cele enumerate mai sus?
Daca judeci putin, vei realiza ca in 10 ani maxim, toate vor fi la fel de disponibile.
Masinile au fost scumpe dintotdeauna. Inainte aveau doar boierii, acum isi permite oricine.
Cine avea un PC 286 acum 25 de ani? Pai nu prea isi permitea lumea ca erau super scumpe. Acum oricine are un PC pe birou. Da, toate au devenit mai ieftine si accesibile in timp. E normal. Doar tu nu esti!
Momentan pe strazi sunt ~1-2 mil electrice. Neglijabil raportat la tinta.
In 13 ani se estimeaza ca vor fi 130 mil electrice pe strazi adica se vor vinde in medie cate 10 mil electrice pe an.
Cate masini se vand momentan in Europa? In jur de 10 milioane pe an. Cate sunt electrice? Probabil ~10%. Nu stau sa caut date.
In ritmul actual, cu 1-2 hai 3 mil electrice vandute pe an, cum se va ajunge la 130 mil de masini electrice pe strazi in 2035? Si cum vor trece deodata cumparatorii de la masini de 10-15-20k euro bucata la masini de 30-35-40k euro bucata?
Si nu, nu vor fi pana in 2035, 130 milioane de masini electrice prin Europa, vor fi pana in 2030.
Treaba e destul de simpla. Cu noile norme de poluare va fi nevoie de rezervoare de Adblue mai mari ca cele de combustibil+ inca vreo 10 DPF. Asa ca masinile ar fi extrem de scumpe si nefiabile. Ca BMW-urile alea la care curg turbinele si papa ulei mai mult decat motorina.
Stiu ca e greu cu voi, cei de la tara, dar aici vorbim de UE, nu de Tecuci. Deci voi sau Romania nu sunteti luati in considerare. Multe masini se vand in alte tari, nu in Romanian, Latvia, Polonia, etc...
https://insideevs.com/news/564628/europe-plugin-car-sales-2021/
Doar anul trecut s-au vandut mai mult de 2 milioane.
Si daca in 2035 se interzic vanzarile de masini cu motoare termice, cine crezi ca mai cumpara?
Nu stiu cum e cu logica la voi, dar nu prea functioneaza.
Ganditi global, nu personal: e vorba de UE, nu de ce va permiteti voi. Voi sunteti cantitati neglijabile, nebagate in seama.
Romania e acolo, la coada clasamentului cand vine vorba de parc auto, cu cele mai vechi masini, dar si in top cand vine vorba de numarul de accidente. Asta pentru ca ganditi limitat si se vede.
Trendul de 80% sh anual înseamnă vreo 9% electrice parc auto în România anului 2035.
Subventiile sunt în continuă schimbare, China și Coreea urmând să facă diferența pe segmentul electric în maxim 2 ani.
Vom gândi local, la nivel UE, circul electric va lua o lungă pauză, producătorii europeni de termice urmând să fie subvenționați în detrimentul electricelor chinezești. Probabil creșterea prețului la kWh și abandonarea infrastructurii de stații de încărcare vor fi mici tertipuri pentru o lălăială de durată.
Numărul de accidente și electricele, baba și Putin. Înainte de toate vine o criză care va curăța piața auto de clienți. Peste criza chipurilor se va suprapune lipsa cererii. :)))))
Intr-o tara unde se promoveaza prostia, nu ai cum sa faci cultura. Si unde nu e cultura, nu ai cum sa ceri evolutie.
Manutele rosii nu cred ca va ajuta sa evoluati si nici nu va aduc bani de masini electrice, asa ca puneti mana sa mai cititi, mai vedeti si voi ce masini sunt mai fiabile, ca in afara de masini germane nu prea stiti altceva. Mai incercati si voi japoneze, coreene, poate va mai luminati.
Topurile de fiabilitate sunt dominate de japonezi si coreeni, nu germani!
Cand folosesti capul si cumperi o masina, te gandesti si la costurile aferente, nu doar la sigla si frumusete.
Ce își iau oamenii astăzi si ce oferă infrastructura pentru a folosi o electrică? Așa cum sunt oameni peste 50 de ani care au învățat sa folosească smarth Phone si internet Banking, la fel vom învăța unii sa folosim electrice dacă vom vrea. Vom vrea când o se se “merite” nevoi versus costuri. Majoritatea care-și iau astăzi electrice (treaba lor), nu își justifica decizia cu cele doua criterii își iau un Gadget.
Putem face spume cu cearta si de o parte si de alta, dar ce conducem astăzi asta e realitatea, ce cumpărăm astăzi (clasic, hibrid, electric, nou, SH), asta este realitatea!!! O realitate influențată de mulți factori uneori discutabili care diferă de la țara la țara de la un continent la altul. Noi putem sa alegem din oferta sau sa ne apucam sa ne construim singuri mașina (puțin probabil). Oferta este politizată si plină de interese (pardon lobby-iști), ipocrizie si non-sens (după unii), dar din nou asta este realitate. Eu îmi aleg din oferta de astăzi ce vreau eu si la fel facem toti, deci ce vrem sa demonstram cu toate certurile astea??? Cine are dreptate? Si dacă se va va ajunge la ce spune unul sau altul in 3, 5 sau 10 ani intr-o țara sau un oraș va fi la fel pentru toți? Momentan lucrurile sunt clare si s-au dezvoltat in mulți, mulți ani. In viața reala nimeni n-o sa vrea sa fie “conditionat” de alimentarea mașinii (clasic sau electric), pentru ca timpul este important si nu prea mai avem loc in agenda de timpi “morți”, dar dacă Electricele vor decenii accesibile si vom avea posibilitatea sa le încărcam peste tot, s-ar putea sa fie mai comod decât mersul la PECO (cel puțin teoretic este posibil). Pana atunci fiecare cu decizia lui si sper sa va bucurați de decizia pe care o luați, dacă nu faceți ceva s-o rezolvați (it’s just a car).
Rar mai citesc oricum argumente logice pe AM în dialoguri deschise și nu monologuri autiste.
E doar o constatare, nu vreun reproș -- poate că eco-fanii ranchiunoși nu-s totuși 100% retardați, ci doar facil hipnotizabili de orice trend umflat la ordin prin media.
...Deși practica îi cam faultează.
Și mai tristă e însă evaporarea simțului umorului și al detectării nuanțelor, simultan cu contaminarea #eco-generației cu o nouă limbă de lemn, că nu mai ai loc de-ntors de atâția gradual-sustenabili care ne arată maimuța -- pardon, ursul poluar.
Nu înțeleg totuși agresivitatea lor intolerantă, dacă tot proslăvesc demo(no)crația.
Cu ce l-ar deranja oare pe e-deranjatul @Edikkk că prefer să schimb vitezele? Ori pe alții c-aș fi *dino-juice addict*. :-)
(n.b. Într-un târziu va ieși la iveală adevărul teoriei ABIOTICE a petrolului, ori al cauzelor reale a încălzirii întregului Sistem Solar.)
Va fi însă prea târziu și pentru mine, și pentru voi: retrogradul de mine mirosind florile de jos în sus, iar progresiștii de voi -- ajunși noduri inept-fericite într-o fals-comodă rețea digi-feudală.
Fiindcă ăsta-mi pare substratul profund al e-manipulării -- nu-ți vine a crede, dar te asigur că nu peste mult timp vei fi chiar tu upgradabil Over-The-Air, Edikkk...
Un telefon vechi nu face ce face unul nou, logic ca iti cumperi unul nou, pentru ca ai camera, internet, waze etc
O masina veche face ce face o electrica, dar o face mai bine, apropo pentru toti pensatii cu glezne goale de aici adica : EDIKK, MIHAI si MIRCEA BADEA, voi geniilor, evoluatilor aveti masini electrice? Sau doar urlati pe aici degeaba, dar nici de Spring nu aveti bani.
Nu numai că construiesc 10 reactoare cu GE Hitachi dar se pare că construiesc şi cu NuScale !!!
https://youtu.be/YvyfcjLRQZw
Polonezii ăştia sunt badass
Bravo lor
Buna asta, poti detalia? Ce exact face mai bine?
Pornind de la logica asta si un video vechi cu caseta e mai bun ca un Blu-ray, si un TV cu lampi mai bun ca un LED, un calculator 286, mai bun ca unul nou, o plita cu lemne mai buna ca una pe inductie, etc.
https://www.electrive.com/2021/12/20/nio-reveals-new-mid-sized-sedan-and-eu-plans/
Hai ca in curand o sa ma convingi ca romanii traiesc mai bine ca cei din vest, ca au strazi mai bune, ca sunt mai vechi, ca masinile alea de 16 ani sunt toate trecute de ITP (fara spaga cum faceti voi), ca traficul ala din Bucuresti e doar propaganda media si ca mai bine stai in trafic cu un diesel imputit decat cu o electrica.
Vezi ca mai sunt vreo 3 articole noi bune pentru tine: Alfa Romeo scoate un SUV electric, Lexus o masina sport electrica, Mercedes AMG EQE. Toate zic ca nu e lumea interesata, dar se fabrica, ca sa dea faliment producatorii.
Tu nu prea le ai cu matematica.
130 milioane de electrice in 13 ani inseamna vanzari de 10 mil electrice pe an. Daca momentan sunt vreo 5 mil pe strazi din care majoritatea vor fi oale si ulcele in 13 ani inseamna ca majoritatea celor 130 milioane vor fi masini vandute incepand cu anul asta.
Anul trecut s-au vandut ~2 mil stecheroase. E clar ca anul asta se vor vinde 10 mil. O crestere de 50% a vanzarilor de 2 mil inseamna fix 10 mil.
Gizas, ce ti-e si cu firmele astea de consultanta. Nu le-a mai ramas pic de bun simt de la atata expertiza.
O electrica se incarca greu, oriunde, nu exista statii ulta rapide, exista riscul ca statia sa fie ocupata, adica sa te duci acolo si sa stai cateva ore pana se elibereaza, dupa stai si tu cateva ore sa incarci, pe langa asta autonomia la drum lung e mega penibila, scade drastic, daca e si frig esti pa.
Pretul de achizitie e mai mare decat la varianta termica al aceleasi masini, de revanzare ce sa vorbim, nimeni nu va cumpara electrica uzata SH.
Avantaje termica: pret de achizitie clar mai ieftin, nu ai nici o grija la drum lung, benzinarii sunt efectiv peste tot, autonomia e in medie la orice masina cam 800 km , daca e diesel se duce in 1000 km, timpul de alimentare e de maxim 5 minute, ce mai vrei? Ia-ti tu electrica si du-te in parcare la Kaufland sa dormi acolo.