"Chiar dacă nu se produc foarte multe maşini de acest tip în lume la această oră, vorbim de o piaţă pe care toţi constructorii îşi doresc să activeze, dar în ritmuri diferite", susţine Francois Jaumain, asociat PwC şi specialist al zonei auto.
Conform acestuia, actualele probleme ale zonei auto eco - preţul ridicat, lipsa infrastructurii, "frânele" psihologice ale clienţilor - vor dispărea în timp datorită investiţiilor producătorilor auto, astfel că singurul lucru pe care îl vom aştepta va fi începerea producţiei de masă în adevăratul sens al cuvântului.Studiul PwC a fost realizat prin intervievarea a 200 de profesionişti care activează în zona auto în 34 de ţări. Conform analizei, vehiculele electrice vor avea succes de masă atunci când preţul versiunilor electrice nu vor depăşi cu mai mult de 5000 de euro nivelul variantelor cu motoare tehnice echivalente. În plus, majoritatea potenţialilor clienţi ai acestui tip de maşini ar dori să nu se bazeze pe cumpărarea unei astfel de maşini, ci pe împrumutul său în regim de leasing. Pentru 46% dintre cei intervievaţi, cel mai bun argument în cumpărarea unei maşini electrice rămâne economia pe termen lung.
via PwC
Sper ca Renault Romania sa faca eforturi sa-l aduca si-n Romania, convingand pt inceput cat mai multe firme, pentru ca apoi va de la sine si infrastructura. Fara masini vandute, nu vine infrastructura.
In afara de firme, sunt sigur ca sunt si persoane fizice interesate, oameni instariti, deschisi la minte, cu casa / vila si care au deja cel putin o alta masina in familie, dar vor ALTCEVA.
Masinile electrice nu sunt adaptate de catre clienti din urmatoarele motive:
1. pretul de achizitie, care nu va scadea suficient nici macar cu vouchere acordate de stat
2. autonomia, care nu va depasi 200 km in urmatorii ani (nu intra in discutie Tesla, care este o gluma)
3. lipsa infrastructurii pentru incarcarea acumulatorilor
Pe deasupra, energia electrica este produsa la nivel mondial 45% din carbune, care este mult mai poluant decat benzina, iar termocentralaele nu au filtre si catalizatoare, deci nu este in acest moment deloc verde.