Creșterea numărului de mașini electrice va face ca miturile despre acest tip de vehicule și fenomenul de "range anxiety" să dispară. Cel puțin, asta este părerea vice-președintelui departamentului de strategie de produs din cadrul Nissan Europa, Arnaud Charpentier.
Declarația vine după ce Nissan a realizat un studiu care arată că proprietarii de mașini cu zero emisii fac (în medie) mai mulți kilometri, anual, decât cei care dețin un vehicul echipat cu motor termic.
Mai exact, cei dintâi parcurg în medie 14.300 de kilometri anual, iar cei din urmă 13.600 de kilometri. Italienii sunt campioni la utilizarea mașinilor cu zero emisii, aceștia fâcând, în medie, 15.000 de kilometri anual. Olandezii ocupă poziția a doua cu 14.800 de kilometri.
În ceea ce privește infrastructura necesară încărcării, 69% dintre proprietarii de mașini cu zero emisii s-au declarat mulțumiți de stadiul actual al acesteia.
De cealaltă parte, din cele 30 de procente care reprezintă proprietarii de vehicule convenționale, care nu iau în considerare achiziția de mașini electrice, 58% au indicat ca principal motiv autonomia.
via Nissan
Din contra, range anxiety se va amplifica pe masura ce detinatorii se vor lovi de limitarile drastice ale tehnologiei.
P.S. In ciuda faptului ca aveti vise umede cu tot soiul de idei crete...si va speriati ca nu o sa mai puteti merge la benzinarie sa va impresinati gagica ca ati reusit sa bagati benzina de 50 lei...(fara sa stie ca s-a facut foamea o saptamana pt asta)...dar sa va linistesc...tot o sa puteti sa o impresionati...ca mergeti si bagati de 50 lei curent...si tot va ramane pentru o saorma cu de toate.
P.P.S Una dintre dovezile de inteligenta este capacitatea de adaptare la noi...
https://insideevs.com/news/449156/tesla-model-s-far-exceeds-one-million-miles/
Cum le mai stiti voi pe toate si toate stirile astea legate de electrice sunt doar propaganda.
Vedeti ca in Romania deja s-a ajuns cu programul rabla la numarul de electrice de anul trecut. Deci...nu stiu cum sa va zic, dar dieselurile scad mult la cota de piata si electricele cresc. Ca va place sau nu, cam asta e adevarul...
Avertismente am primit destule de la această istorie parte târfă, parte profet! Vrednică de reţinut este şi premoniţia lui Sir Churchill (confirmând apetenţa pentru adevăr a perfidului Albion): “Fasciştii viitorului se vor numi pe ei înşişi antifascişti”…Ecofasciştii nu pot face excepţie!
Şi totuşi…Imensa plasă ţesută de păianjenul EMOL (incluzând muştele prinse în ea…cu toată fiinţa lor) prezintă şi puncte slabe, pe care eu, unul, le-am “adulmecat” deja…Şi voi fi necruţător în acest sens. Mai ales cu trădătorii tentaţi de Marele Miraj…Unul dintre ei “prestează” aici, pe AM, de ceva vreme, dar pe dânsul prefer să-l las să-şi frângă singur gâtul, din moment ce a scăpat caii, cucerit de propria şi “extraordinara” sa (e-)viziune. Nu de alta, dar orbeţii îşi cer pilde! Fiindcă ei merg cu Dumnezeu pe buze, dar cu sarsailă de mână.
La urma urmei, însuşi eşafodajul creştin ne încredinţează că diavolul întruchipează un colos în aparenţă înspăimântător, căruia i se mijesc dinţii de fier, dar numai cei scrutători observă că picioarele sale sunt de lut…
PS. De fapt, vom “vedea” MILIARDE de…ne-născuţi de la “vaccin” – cine poate să înţeleagă, să înţeleagă!
PPS. Idiotul perfect util (sau mai degrabă perfect idiot) Bill Gates – el miliardar, stăpânii lui (musai fără nume şi prenume) trilionari – cică vrea să oprească “influenţa nefastă” a Soarelui (deh, încălzirismul), ca să ne “răcim” un pic. Problema este că porcăriile astea umane (în realitate, umanoide) s-au molipsit de la “Marele Arhitect al Universului”. Alchimiştii lu’ peşte! Revoluţionează ei Logosul, deşi nu sunt în stare nici măcar să răspundă (fără s-o scalde echivoc) la întrebarea întrebărilor, recte dacă Universul este sau nu infinit în spaţiu (în timp…nu, dar numai prietenii au idee de ce nu).
PPPS (sic!). Camionagii (numai cu doi “i” – nu mă corectaţi, fiindcă nu forma articulată vreau s-o evidenţiez) ordinari (inclusiv cocoţaţi pe “comunistul” Kamaz) trec de milionul de km parcurşi. Acum daţi-vă cu Tesla voastră mirobolantă în oo.
PPPPS (pardon!). Lupta asta surdă pare că m-a epuizat/scârbit, dar mă motivează de fiecare dată afinii mei de pe AM! Drept pentru care, e-decerebraţilor, vă amintesc o replică din “Actorul şi sălbaticii” : “Îţi ard un picior în fund de-ţi pocesc mutra aia de cozonac!”…
PPPPPS (prrr cu tata!). Voi săvârşi poligamie: mă voi căsători cu emisiile.
Maşinile electrice, fiind destul de scumpe, sunt în posesia unor oameni bogaţi peste medie, care oricum şi înainte de a deţine maşina electrică, făceau mulţi km cu maşina termică !
Range anxiety în oraş, da, nu există motive să fie
dar la drum lung, rămâne clar pentru modelele care au sub 400 km autonomie totală şi care nu au încărcare rapidă, adică sub 150 kw
https://car-recalls.eu/reliability/tuev-report-2021-10-11-years/
Asadar, in Germania printre masinile cu o vechime de 10-11 ani, nu gasesti prea multe care au facut peste 150000 km, asta inseamna sub 15000 km/an ca medie.
Peste 150.000 km in 10-11 ani sunt ca modele:
8. Audi Q5 - 159000
11. Volvo XC60 -176000
19. Audi A4/A5 - 164000
23. Skoda superb - 164000
Volvo V70 - 198000
Si lista poate continua...
https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html
"Decrease in distance travelled by car between 2000 and 2018 in most countries (around –1,300 km/year at EU level) with a very sharp reduction in Finland and Greece; it has however increased in Poland and Spain.
Large discrepancy of the average annual distance travelled by car between countries: around 13,800 km/year for Austria and Germany; around 9,500 km/year in Italy, and on average 12,000 km/year for the EU as a whole".
Pentru cei care mai comenteaza, in traducere libera media pe Germania e de 13800 km/an, iar cea europeana de 12000 km/an.
Asa ca masinile alea de le vedeti si luati voi cu cate 300000 km in 3 ani sunt EXCEPTII si vor sa scape proprietarii de ele :))
Cand oare va veti mai lumina si voi?
Mai bine ai veni cu date si cifre clare decat sa bati si tu campii.
Inainte pareai mai inteligent, dar se pare ca poluarea te-a afectat si pe tine si nivelul tau de inteligenta.
Vezi tu, de asta sunt bune electricele si hibridele, nu polueaza in orase, acolo unde traiesc oamenii.
Poluarea afecteaza si creierul, nu doar plamanii, dar asta e greu de urmarit, ca nu mori direct de la putoarea diesel.
Acuma sa ma intorc la fantezia ta de Electrice. Ce zici dupa uz (10-12 ani) unde se vor distruge si cat timp va dura pana ce materialele din Baterie nu vor mai fi nocive ? unde vor fi ele depozitate? Cumva in barlogul defunktului Urs polar ?
Hai sa fim serios Masinile cu baterii inca nu sunt viabile sa nu zic ca nu sunt nici pedeoparte ce par a fi . (adica o mare scamatorie pentru a mai fura niste bani di forndurile publice )
Da stiu o sa intrebi cat merg cu electrice … destul pot sa zic anul 2019 (anul trecut si cel actual inca nu am putut calatorii) am la activ cu electricele (Zoe, I3, Leaf) peste 3000 km diferite drumuri care sincer mi-au produs mai multa anexietate decat mi-as fi imaginat vreodata. Ca sa nu zic ca, cu i3 am ramasa in pana prostului dupa 120km desi la plecare cu bateria full imi arata 210 km (murise bacteria chiar la poarta unitati unde lucrez intr-un fel noroc.) Bine trebuie sa mentionez ca era mijloc de feb si erau afara undeva la -5..-10 grade
Poti sa raspunzi macar catorva din intrebarile de mai sus…fara nici o provocare si te rog lasa linkurile; ce vede omul pe pielea lui are mai multa importanta.
P.S.(cam pt toti care se gandesc sa ma judece) nu te lua de gramatica sau de exprimare Limba Romana nu este Limba materna si nici derivata din cea materna. Multam
Bun, acum: cum se intampla aceasta molima in sectorul auto? Masina e un bun personal care iti ofera putere. Cum? Prin libertatea pe care ti-o da. Poti sa te misti, poti sa explorezi, poti sa afli la modul personal ce se intampla la sute, mii de km de tine. Daca ai o masina buna te poti muta, poti cara lucruri, poti sa-ti iei familia si sa explorezi o lume inconjuratoare la care nu ai avea acces altfel, decat "mijlocit" de altii, nu dupa voia ta. Dupa posibilitatile oferite. Automobilul e putere pentru ca e libertate.
Si acuma, dupa cum (sper ca) stim, tot ce atinge stanga se transforma in ruina. Cum distrug stângacii automobilul? Simplu: impun marota cu schimbarile climatice, inventeaza o frica la indemana, ca o sa murim toti asfixiati de esapament, se apuca si taxeaza pana la disparitie orice masina conventionala, impun norme absurde de poluare, din nou, ca sa nu moara balenele, impun tot felul de alte norme de siguranta (intotdeauna e vorba de Zeul Sigurantei) care obliga producatorii sa apeleze la niste solutii tehnice extrem-extrem de costisitoare (=> pretul autoturismelor creste in cativa ani cu zeci de procente). Dupa care vin cu "solutia salvatoare" a masinilor electrice, care, foarte important, restrang EXACT libertatea de miscare prin autonomia limitata si pretul exorbitant. Asta in timp ce e tot mai evident pentru tot mai multa lume ca nu sunt o solutie absolut deloc nepoluanta, dimpotriva!
Inca ceva: cred ca toata lumea a putut observa in ultimii ani ceea ce eu numesc "tendința de sluțire" a masinilor, in general vorbind. Tendinta asta a inceput si se perpetueaza cu masinile electrice. De cele mai multe ori sunt absolut oripilante. Nici asta nu e intamplator. Stanga nu vrea sa fii individual, sa exprimi ceva cu alegerile tale, sa faci o afirmatie un anumit brand si nu pe altul. Nuuuu... Ce vrea stangaciul preocupat si activist e sa ia toti aceleasi porcarii șterse, fara personalitate, fara design, vor sa le faca neatractive, pentru ca tot mai multi sa renunte la ele cu totul, daca se poate. Puterea nu trebuie sa fie a mea si a ta, ci doar a celor care decid si care vor sa ne puna pe noi la dispozitia lor.
Acuma: pentru mine totul e cat se poate de clar si o sa fie pentru tot mai multi tot mai clar. Ce nu inteleg e de ce au acceptat marile concerne auto tendinta asta, de ce au inghitit galusca. Banuiala mea e ca din lasitate si din frica. Si speranta mea e ca mai sunt oameni cu curaj in firmele astea, ca mai sunt unii care lupta.
Tendinta de slutire a masinilor electrice o vad si pentru mine e chiar clara: Volvo XC40 electric e fix la fel ca unul ci motorizare ICE, BMW IX3 e la fel ca un X3, Audi e-tron arata super bine, iar Mercedes EQA, EQC, Ford Mustang Mach-E...sunt destule exemple ca nu ai dreptate.
Daca ne uitam la tendinta ultimilor ani: 2000-1028, lumea si-a redus numarul de km facuti desi intre anii astia dieselurile au avut vanzari mari, deci iar mananci castane.
Asa ca mai lasati aburelile.
Inainte aveau putini masini si permis, acum orice agarici de 18 ani are masina si conduce.
Cand faci in medie 15000 km pe an sa zici ca ai range anxiety e penibil cand majoritatea drumurilor sunt la birou si pe la magazine sau prin parcuri din apropiere. Pleci de 4-5 ori pe an in concediu la drum lung si 250 de zile cel putin faci naveta de 15 km, dar ai range anxiety... Hai sa fim seriosi.
Aici vorbim de majoritate, nu minoritate!
Ori eşti oligofren, ori sofist (în varianta şi-şi frizezi ridicolul). Omu’ a specificat: “în general vorbind”. Dar tu cică: electroasele sunt la fel de frumoaselea ca dinozaurii.
Axiomatic, orice “puţoi” se vede cu permis, dacă reuşeşte la examenul de rigoare, şi pe urmă şi-l conservă bine mersi, dacă nu provoacă niciun incident care să-l incrimineze.
Repet: dans, gagico! Şi ţi-am mai zis: friptura de mafiot eu o prefer în sânge. Dacă însă ea scoate în relief zgârciuri socialiste, atunci o tai în bucăţele. După ce mă asigur că am făcut rost de ditamai satârul.
O să vezi că bateriile noi auto se reciclează şi 95% că litiu este unul din cele mai abundente metale pe pământ şi tot ce spui tu acolo în limba paternă sunt o sumedenie de gogoşi
Sunt atatia tineri fara experienta care fac accidente rutiere grave.
Asa ca mai lasati gargara ca nu tine.
Pofta mare la friptura si ai grija ce scrii.
Cei 7 ani de acasa zice ceva ? Sau tu i-ai facut in spatele vaci?
Revenind la ce ai intrebat cu cei 1000 comenturi mai multe porcari nici n-am gasit vreodata sa citesc. Are dreptate Inexo departe e pamantul de tine .
Litiu e cel mai abudent atunci de ce asa e ieftin kg de bateie? Chiar ai desfacut sau vazut vreodata Batrie sa vezi? Caut betriile Samsung sau Rombat sau chiar la masina din poza la Leaf cum sunt facute .
Iar de Reciclat vezi daca poti sa viziteti asa o facilitate sa vezi ce e acolo … sau cauta articole sa te limpezesti .
Chair cand ai de gand sa raspunzi la intrebarea de la mine sau de Inexo ?
Dvs spuneţi că alţii au conturi multiple când de fapt nu este adevărat, şi de fapt dvs dle inexorabil sunteţi cel cu conturi multiple
Nu mă interesează ce probleme aveţi, fiecare cu ale lui, vă urez sincer să fiţi bine, dar nu ştiu la ce vă ajută aceste multiple voturi, conturi, etc
Nu cred că avem multe să ne spunem, în rest, suntem cam diferiţi, dvs cu motoare termice, eu electrice, etc
Sănătate
Că ești Mafia sau nu începe să nu mă mai preocupe. Oricum vă stăpânește același e-duh, deci tot "Mafănikkk" îmi este la îndemână. Iar lipsa ta de credibilitate va continua să fie suverană pe AM, câtă vreme "electrică" în dotarea ta personală...din părți!
Se pare ca avem numai soferi adevarati pe aici care fac cate 100000 km pe an si nu pot decat cu diesel sa traiasca.
Și de-aia nu poți să te odihnești noaptea: atentăm noi la sănătatea plămânilor tăi cu Diesel-ul nostru "canceros" (nocivitatea lui fiind proporțională cu nr. normei de poluare, adică Euro 6 te ucide pe loc, iar autoritatea de medicină legală confirmă prompt, după care, așa mort cum ești, ne relatezi pățania ta înduioșătoare).
Bravos domnule, sunteti super inteligent.
Am zis eu ca poluarea afecteaza creierul, nu doar plamanii.
Vezi ca in rapoartele alea din Germania cu multi km in 10 ani si fiabilitate ridicata apar si niste Volvo care-ti stau tie in gat. Deci circula in Germania si sunt praf la fiabilitate :))
Nu vorbim de satisfactia clientilor, vorbim de datele TUV.
Pricepi cat de limitat esti acum?
Ce interes au toate marcile sa renunte la Diesel? De ce nu se mai fac diesel plug-in hybrid? Chiar nu s-a gasit nicio marca auto puternica sa ii contrazica pe astia de la medicina?
De ce e nevoie de DPF, EGR, ADBLUE ???
Hai zi tu ca esti inteligent, de ce se pun atatea sisteme ca sa preia putoarea diesel daca nu e nimic grav?
https://www.scientificamerican.com/article/cutting-diesel-exhaust-could-lessen-covid-spread-in-cities/
Asta e alt articol platit de media ca sa se ia PM, adica acele particule fine in suspensie rezultate de la dieselurile obosite care ajung in plamani.
ce am gasit acu pe canada ...
citeva ex. ...
nu le fac propaganda, dar sunt destule ... deja exista o piata a lor, inclusiv pt cele uzate ...
https://www.autotrader.ca/a/bmw/i3/bas-caraquet/new%20brunswick/19_11920210_/?showcpo=ShowCpo&ncse=no&orup=10_100_4773&sprx=-1
https://www.autotrader.ca/a/tesla/model%20s/drummondville/quebec/5_51503474_ct2004322115037706/?showcpo=ShowCpo&ncse=no&ursrc=hl&orup=8_100_4773&sprx=-1
https://www.autotrader.ca/a/tesla/model%20s/halifax/nova%20scotia/19_11889393_/?showcpo=ShowCpo&ncse=no&orup=6_100_4773&sprx=-1
https://www.autotrader.ca/a/tesla/model%20s/london/ontario/5_51382166_on20080414103737218/?showcpo=ShowCpo&ncse=no&orup=5_100_4773&sprx=-1
asta cu bateria lui de 120 km autonomie a fost temerar nu jucarie:
https://www.autotrader.ca/a/nissan/leaf/richmond,%20qc/quebec/5_50157638_20190715135842625/?showcpo=ShowCpo&ncse=no&orup=2_100_4773&sprx=-1
si asta e cel mai forjat, 330.000 km ... din 2015 incoace ... eu am facut cu Elantra mea in 10 ani 236.000 km ...
si in Canada, "iarna chiar nu e ca vara" !!!
drumuri bune !
in sua ...
cel mai mare milaj ... e in mile rulajul masinii ...
https://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?listingId=583056993&zip=32445&referrer=%2Fcars-for-sale%2Fsearchresults.xhtml%3Fzip%3D32445%26fuelTypeGroup%3DELE%26city%3DMalone%26incremental%3Dall%26listingTypes%3DUSED%26sortBy%3DmileageDESC%26location%3D%255Bobject%2BObject%255D%26state%3DFL%26firstRecord%3D0%26marketExtension%3Dinclude%26relevanceConfig%3Ddefault%26searchRadius%3D0%26isNewSearch%3Dfalse&listingTypes=USED&numRecords=25&firstRecord=0&searchRadius=0&makeCode1=NISSAN&modelCode1=LEAF&clickType=listing
355.000 mile = 571.000 km