STUDIU: Producătorii chinezi vor reprezenta 33% din piața auto mondială până în 2030

de Tiberiu Safta
Luni, 01.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de o firmă americană de consultanță arată că mașinile chinezești vor reprezenta 33% din piața auto mondială până la finalul actualului deceniu. Creșterea ponderii acestor mașini se vor datora costurilor de producție mai mici și o dezvoltare mai rapidă prin comparație cu alți producători.

Mașinile chinezești au început să "invadeze" mai multe piețe auto mari din lume, cum ar fi cele din Germania, Norvegia, Statele Unite și multe altele. Creșterea rapidă a producătorilor chinezi pe piețele globale a determinat mai multe guverne să impună restricții asupra mașinilor provenite din China, în încercarea de a-i proteja pe producătorii locali în fața celor chinezi.

Cu toate acestea, mai mulți experți sunt de părere că producătorii chinezi își vor mări prezența pe marile piețe mondiale până la sfârșitul acestui deceniu. Potrivit unui studiu realizat de AlixPartners, o firmă americană de consultanță, producătorii chinezi vor reprezenta 33% din piața auto mondială până în 2030. În prezent, aceștia reprezintă 21% din piața auto globală.

Același studiu mai arată că una din 3 mașini vândute la nivel mondial în 2030 va fi produsă în China. Mai mult, vânzările către piețele din afara Chinei vor crește de la 3 milioane de mașini vândute în 2024 până la 9 milioane de mașini vândute la finalul deceniului.

Inclusiv pe piața autohtonă, producătorii chinezi vor reprezenta 72% din piața auto locală până în 2030, de la 59% cât este în prezent.

În Europa, mașinile chinezești urmează să alcătuiască 12% din piața auto până în 2030. Singurele piețe unde chinezii vor avea o reprezentare mai mică sunt cele din America de Nord și Japonia. Conform studiului, producătorii chinezi vor reprezenta doar 3% din piața nord-americană până în 2030, respectiv 1% din piața Japoniei până la finalul deceniului.

De cealaltă parte, studiul preconizează că mașinile din China vor reprezenta 69% din piața auto a Rusiei până în 2030, 28% din piața auto a Americii Centrale și de Sud, 39% din piața Orientului Mijlociu și Africii și 31% din piața Asiei de Sud și Sud-Est.

"Mărcile chineze pun mai multă valoare pe dotări pe care clienții le vor putea experimenta, cum ar fi design-ul și tehnologia din habitaclu", a declarat un oficial al firmei de consultanță care a realizat studiul. "Ei se concentrează la maxim să-și păstreze avantajul de costuri chiar și atunci când construiesc fabrici în străinătate, iar ei au construit un avantaj considerabil în tehnologii emergente, inclusiv în ceea ce privește producția de baterii.

Acele capabilități au captivat China și vor defini eventual piața globală", a mai adăugat oficialul.

via Carscoops

Comentarii (5)

  • În 2060 vor avea 60% din piață.
    3 0
  • Cu ajutorul germanilor, vor depasi 33% mai devreme.
    La cate combinatii fac germanii cu chinezii, nu e de mirare.
    Toate modelele BMW produse in China se numara la masini chinezesti, sau tot la europene se pun, desi sunt 100% Made in China ??? Cele produse de Saic cu semnul VAG unde se numara? Mercedes produs in China unde le adaugam?
    Renault Koleos facut de Renault in "parteneriat" cu Geely???
    Deci depinde ce numaram: semne de masini sau productia reala din China.
    4 4
  • Așa este, dar vezi ca-i uitat de Volvo, unde se pune, la Suedia, sau China ?
    4 1
  • @dan_grc
    Pai Volvo produse in China sa se puna la China, cele din Suedia si Belgia la Europa si cele din State la SUA.
    Este ok asa? Sau pentru tine daca Geely a cumparat Volvo, inseamna ca si produce tot ce inseamna Volvo???
    Pune mana pe carte baieti!
    Volvo inca produce in Suedia si Belgia masini cu piese din Europa si sigur produce mai putine masini in China decat BMW... Deci mai lasati gargara.
    1 4
  • @dan_grc
    Automarket a scris un articol interesant pentru unii ca time:
    https://www.automarket.ro/stiri/volvo-spune-adio-motorului-diesel-xc90-este-ultimul-model-cu-acest-motor-117483.html
    Citam: Ultimul motor alimentat cu motorină a fost produs la fabrica de la Torslanda din Suedia, iar acesta este montat pe un exemplar XC90, produs la aceeași uzină.
    Daca stii unde e Torslanda si Suedia esti bine. Indiciu pentru cei ca tine (cocalari analfabeti): Suedia e in Europa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru