Anul trecut, Comisia Europeană a adoptat o serie de schimbări în regulamentul testelor pentru emisii. Noul regulament aprobat de CE a prevăzut că Uniunea Europeană va putea aplica amenzi de până la 30.000 de euro pe vehicul în cazul modelelor care încalcă regulamentul testelor de poluare, iar banii vor fi folosiți pentru despăgubirea clienților și în cadrul unor programe pentru protecția mediului.
Analiștii nu au întârziat să vină cu estimări care să arate care va fi impactul acestor noi măsuri pentru industria auto. Conform IHS Markit, producătorii auto din Europa vor plăti amenzi de 14 miliarde de euro către UE dacă nu vor respecta țintele de emisii până în 2020.
Potrivit analiștilor, doar o creștere “seismică” a cererii pentru vehiculele electrice și hibride va duce la eliminarea acestor amenzi în viitor.
Specialiștii de la Exane BNP Paribas susțin că francezii de la PSA și Renault ar fi cei mai afectați de amenzile din partea UE, iar acest scenariu “nu reprezintă o opțiune” pentru cei doi producători.
Via Automotive News
Dacă vor fi sancțiuni precum ȋn cazul Dieselgate, atunci ne vom lămuri definitiv ȋn privința “exigenței” Comisiei Europene.
Seism? Doar flatulența lui coca & piți ȋl poate provoca, nicidecum o presupusă electro-manie generală.