Criza de semiconductori a afectat întreaga industrie auto, dar unele țări suferă mai mult decât altele.
Un exemplu bun este Germania, acolo unde economia este bazată pe producție industrială și își revine mai lent în urma pandemiei. În luna decembrie 2021, o cincime dintre angajații din sectorul auto nu au lucrat din cauza crizei de componente.
În consecință, producția de automobile este în continuare mai mică decât cererea. Tocmai de aceea, arată un studiu realizat de Institutul german ifo, prețurile mașinilor germane vor continua să crească.
"Un posibil motiv pentru acest lucru este că producătorii de automobile au reușit să atragă clienți în ciuda majorării prețurilor, în timp ce furnizorii nu au această posibilitate," explică Oliver Falck, directorul ifo pentru Organizare Industrială și Noi Tehnologii.
Compania LMC Automotive a realizat, la rândul său, o analiză care arată că vânzările globale de mașini vor crește cu 6% în 2022, în contextul în care criza de semiconductori dă semne de atenuare, lucru recunoscut de majoritatea producătorilor de automobile.
Astfel, la nivel global vor fi vândute 85 de milioane de mașini la nivel global.Totuși, analistul Pete Kelly atrage atenția că situația mondială ar urma să revină cât de cât la normal în al treilea trimestru din 2022. Producția europeană de mașini va fi încă afectată în prima jumătate a anului și, probabil, în cea de-a doua.
via Economica
Desi cresc preturile, nu mi se pare ca ar scadea vanzarile. Doar cu pandemia asta si criza de semiconductori au scazut, dar dealtfel an de an s-au vandut si mai multe.
Asa ca mai lasati gargara si puneti mana sa faceti treaba, ca sa aveti bani de masini noi si bune, nu de troace germane cu DPF anulate cu care sa ne umpleti plamanii cu dieselul cancerigen.
“Maşini noi şi bune” ? Adică…Euro 5/6?! Nici nu încape discuţie: curate, eco (deşi iarăşi subliniez: n-are cum să fie o ameninţare pentru omenire a 2500-a parte din atmosferă, recte codoiu’). Păi eu chiar deţin un astfel de vehicul!!! Apropo, te-am tot întrebat, dar m-ai lăsat cu ochii în soare de fiecare dată: ai ceva împotrivă? Sau ce te poate nemulţumi la aceste norme superioare de emisii?? Chiar şi în privinţa lor ai avea tendinţa să invoci “putoarea fosilă” ???
De fapt, “poluarea” este doar un pretext…Ştim prea bine că vouă, emolarilor (stăpâni şi slugi, deopotrivă), LIBERTARIANISMUL vă stă în gât precum oasele de peşte. Fiindcă eu, unul, intenţionez să devin chiar fanatic în această orientare politico-ideologică. La urma urmei, libertatea şi proprietatea constituie feţele aceleiaşi monede. Sunt interdependente (nu se poate una fără alta).
Fratele meu, din nou te rog: cere-te trecut în rezervă! Iar dacă superiorii tăi nu dispun de oameni realmente pregătiţi (în tainele meseriei), atunci să se lase păgubaşi! Nu să ne trimită propagandişti de doi lei şi aceia găuriţi. Şi-aşa vă înjură lumea pe oriunde vă “adulmecă”.
PS. Noi avem cinci maşini (doar una hibridă) în familie. Ce crimă comitem în acest caz, noi, “mucoşii” ?
PPS. Cancerigen nu este ce-ţi intră pe nas, ci pe gură…Demonstraţia riguroasă (implicit, incontestabilă) aşteaptă pe ţeavă, dar iarăşi ar crede AM c-am luat-o pe miriştea “off topic”.
Chile 26700€
Brazilia 15100€
Si cu toate astea, mi se pare doar mie sau nu mai putem merge prin Bucuresti ca e cel mai aglomerat oras si plin de ambuteiaje, ca sa nu mai vorbim de masini parcate peste tot: ocupa benzi intregi, parcarile sunt supra aglomerate, cocalari parcand pana si in statiile de autobuz.
Deci cocalare, despre ce problema vorbim aici? Ca stai cu troaca in trafic ca alti muritori de rand, dar te plangi ca masinile sunt scumpe? Pai daca sunt asa scumpe, mergeti cu transportul in comun, cu bicicleta, pe jos. Scrie undeva in certificatul tau de nastere ca trebuie sa iti iei masina?
Ia vezi aici un articol pentru aia care nu au saracii bani de masini:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25342121-foto-trotuarele-din-centrul-bucurestiului-sufocate-continuare-masini-cat-castigat-primaria-capitalei-2021-din-inchirierea-parcarilor-publice.htm