STUDIU: Preţul bateriilor litiu-ion va fi mai mic cu 30% în 2017
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În ultimii ani, modelele electrice au devenit tot mai populare, atât în SUA cât şi în Europa şi Asia. Constructorii se grăbesc să aducă noi versiuni cu emisii zero sau se mulţumesc să o ia treptat, cu derivate hibride. În ambele situaţii, majoritatea producătorilor auto folosesc baterii litiu-ion, o componentă vitală, dar care creşte foarte mult preţul de achiziţie al maşinii.
Un studiu recent, publicat de Pikes Research, susţine că preţul bateriilor se va reduce cu 30% după 2017. “Modelele cu propulsie alternativă vor fi cu adevărat competitive dacă vor reduce preţul bateriei la doar 523 de dolari pe kilowatt. Astfel, preţul unui automobil va ajunge să fie apropiat de cel al vehiculelor cu propulsie convenţională“, declară John Gartner, directorul centrului de cercetare.
Pe viitor, procesul de producţie al bateriilor va fi simplificat şi va fi executat la scară largă, în vreme ce accesul la litiu va fi uşurat. Toate acestea vor duce tot la reducerea preţului bateriilor şi implicit a maşinilor.
Dacă Pikes Research va avea dreptate în estimările sale privind evoluţia pieţei modelelor hibride şi electrice, în 2017 vom regăsi o piaţă a bateriilor litiu-ion de aproximativ 14.6 miliarde. În prezent, ea însumează doar două miliarde, cifră înregistrată anul trecut.
via l leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
Comentarii (1)