STUDIU: Peste două treimi dintre șoferii din Germania vor limite de viteză pe toate autostrăzile

de Tiberiu Safta
Marti, 13.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu realizat recent, peste două treimi dintre șoferii germani sunt în favoarea impunerii unei limite de viteză pe întreaga rețea de autostrăzi din această țară. Este posibil ca în viitorul apropiat, celebrele segmente Autobahn fără limite de viteză să dispară.

Germania este, cu siguranță, una dintre țările preferate în special pentru pasionații de automobile. Unul dintre motivele pentru care această țară este în topul preferințelor pasionaților este reprezentat de celebrele segmente Autobahn fără limite de viteză. Știm cu toții că Germania este singura țară din lume cu autostrăzi fără limite de viteză.

În ultimii ani, însă, au început să apară din ce în ce mai multe discuții cu privire la impunerea unor limite de viteză chiar și pe segmentele fără astfel de limite. Cele două motive principale invocate aici sunt siguranța rutieră și nivelul de poluare.

Cu privire la acest subiect, a fost realizat, în această primăvară, un nou studiu. Acesta a fost făcut de către compania Civey, la solicitarea publicației germane Automobilwoche, iar la chestionar au participat 5000 de șoferi germani. Rezultatele arată că 67% dintre aceștia sunt în favoarea impunerii unor limite de viteză pe întreaga rețea de autostrăzi din țară.

La polul opus, doar 37% își doresc ca porțiunile fără limite de viteză să fie păstrate, în timp ce 1% dintre participanți au răspuns "nu știu."

Același studiu mai arată, însă, că șoferii tineri nu doresc să fie impuse limite de viteză. Astfel, 46% dintre șoferii cu vârste între 18 și 29 de ani nu sunt de acord cu impunerea limitelor de viteză, în timp ce numai 24% dintre șoferii cu vârsta de peste 65 de ani vor să păstreze segmentele fără limite de viteză.

La final, studiul mai arată că atitudinea respondenților față de această problemă reflectă și interesele lor cu privire la partidele politice. Astfel, fiecare a doua persoană care simpatizează cu social-democrații dorește impunerea unei limite de viteze de 130 de km/h. Mai mult, în rândul simpatizanților "verzilor", 85% dintre aceștia doresc o limită de viteză de 130 de km/h sau mai mică. La polul opus, 39% dintre simpatizanții CDU (Uniunea Creștin Democrată) nu sunt de acord cu limitele de viteză.

via Economica

Comentarii (26)

  • Peste 2/3?!
    Orice om normal vrea sa fie viteza maxima. Numai dezaxatii nu vor limite.
    Orice mica denivelare, orice pata de ulei, orice surub sau vreun animalut aparut pe carosabil poate duce la un dezastru.
    https://www.youtube.com/watch?v=Jvk2hSIJd9A
    8 23
  • Seriff
    De fapt vor limite de viteza ca sa aibe si pensatii cu masini electrice o scuza ca merg cu 80 pe autostrada ca sa faca si ei aia 300 km.
    28 17
  • Oricat de mult ne plac masinile, trebuie sa recunoastem ca incet incet apune era in care autoturismul era vazut ca un simbol al libertatii apune.

    Strazi si autostrazi din ce in ce mai aglomerate, nervi in trafic si costuri tot mai mari la achizitie.

    O masina este vazuta din ce in ce mai des ca un mijloc ineficient de transport si poluant.
    18 6
  • @Seriff
    Șerifule, te caută inexo să jucați macao, după ce va luați doctoriile.
    11 17
  • Am condus prin Germania in ianuarie anul acesta si am fost socat de cat de aglomerate erau autostrazile. Colegii mei la fel, se plangeau ca nu mai au nici un chef sa faca distante mari: Macht kein Spass mehr!

    Plus ca si acolo vezi tot mai des faze gen Romania, se depaseste pe banda din stanga cu 135 la ora soferul din dreapta care merge cu 130.
    12 1
  • Banditos
    @DanG de ani de zile aglomeratia e ceva firesc pe autostrazile din Germania ca si nivelul de bun simt ce atinge noi cote ...negative. Tot felul de venetici (mai ales din Eu de Est) au reusit sa strice atmosfera ...tartani cu obrazu gros....ii stim cu totii de pe strazile Romanicii
    9 4
  • Interesant rezultatul sondajului. Dar nu stim cat de reprezentativ e esantionul de 5000 de respondenti .... Probabil ca saracii vor limite iar bogatii nu ... Sa moara si capra vecinului ! Statisticile de siguranta de pe autostrazile nemtesti arata foarte bine, by the way ! (mult mai bine decat pe 'autostrazile'-interstates din SUA, cu limite penibile (gen 55 mile pe ora ..)
    12 2
  • Mircea Badea
    germania needucata a votat! sau nu sunt pe bune sondajele.
    2 11
  • Seriff
    @12:26, hahaha, ce a sarit primul papagal electric:)) Stie ca am dreptate, apropo era unul cu o Tesla pe autostrada duminica, mergea cu 80, il depaseau camioanele:))) Mega penibil, am 300 de cai, dar nu pot sa ii folosesc :)))
    15 8
  • @sheriff
    era speriat de caruta ta dizal sa nu il afumi!
    5 14
  • Banditos
    @Snow...o bagam repede pe aia "cu nu stiu cat e de reprezentativ" ???....este...statistic este.


    Studiile astea, la momentul efectuarii, sunt reprezentative. Ca se pot schimba de la o luna la alta e si asta de luat in considerare. De aia se efectueaza la intervale (regulate sau dupa anumite evenimente) pentru a vedea si care e trendul pe perioade mai lungi.
    4 10
  • Seriff
    @13:25, pai daca era speriat de ce mergea asa incet? L-am depasit si l-am afumat, sper ca i-a intrat pe nas pana in creier, ar merita amenda ca incurca traficul cu porcaria lui cu stecher.
    13 6
  • Nu, sunt "studii" facute pe genunchi. Sunt convins ca un referendum ar anula o asemenea "initiativa" a comunistilor de rit nou care vor sa faca tot mai mult rau, mai multa reglementare, mai multe taxe si mai multe interziceri. Nicio surpriza ca stangistii si pepenii verzi pe dinafara si rosii pe dinauntru ca steagul sovietic vor cat mai putina libertate si mai multe blocaje si mai mult control. E in gena lor. Depinde de oamenii liberi care produc si care au creier sa nu se lase calcati in picioare de vermina comunistoida. Vom vedea...
    12 7
  • Tati, vezi că face show cocalar-ul șef hAUR. Fugi repede la protest.
    4 12
  • @retardul care sta cu inima la gura sa-i mai arunc niste firmituri: aproape ca ma faci sa ma simt vedeta. Cum scriu ceva, cum te grabesti sa te faci de ras cu formulele tale sablon primite de la plusereu. :)))
    8 6
  • Studiul mai arata ca tinerii nu vor limite de viteza. Banuiesc ca astia se si nasc cu experienta de condus.
    Oare de ce exista limite de viteza in toate tarile Europene de mai multi ani, doar in Germania nu? Erau oare acum 15-20 de ani limite pentru a promova masinile electrice???
    Limitele de viteza nu exista in Germania pe anumite autostrazi pentru ca au ei anumiti producatori auto mai speciali. Si ei vand mult la pasionati (mai ales din astia tineri care le stiu pe toate).
    Unii constructori auto au dovedit ca exista legatura stransa intre viteza si cat de grave pot fi accidentele. Sunt si destule filme care demostreaza asta.
    Unii conducatori auto au si limitat masinile la o viteza maxima de 180 km/h care este cu mult peste cei 120 sau 130 km/h viteza maxima pe autostrazi in toate tarile normale.
    Germania ar trebui sa isi revina si sa polueze mai putin. Destul polueaza cu centralele pe carbune.
    3 12
  • Leibstandarte Panzer Lehr
    Nu mai sunt nici nemtii ce au fost. Si odata cu ei se duce si Europa in prapastie.
    5 2
  • Impunerea de limite de viteză deşi are logică, accidente mai puţine şi mai uşoare....

    nu este bună pentru Germania.

    Industria auto germană a fost liderul auto tocmai pentru că germanii produceau maşini care să meargă şi cu 250 km/h ore în şir pe autostradă şi nu doar 130-150 km/h cum făceau francezii, italienii, americanii, japonezii.

    poate ar fi bune limite pentru anumite autostrăzi (cele cu 2 benzi) iar cele cu 3-4 benzi fără limită... dar acest lucru se cam întâmplă deja...
    3 1
  • Dacă limitele ar funcționa am știi deja.
    Dacă fără limite ar fi o problemă mai mare la fel am știi, de ex. se poate compara Austria cu Germania adică cu și fără limite.
    Dacă s-ar ține cont de limite din nou am știi pentru ca nu ar mai fi nevoie de radare si amenzi… dar nu-i cazul!
    La ce aglomerație avem peste tot și faptul că deja multe zone din Germania au deja limite, face aceasta discuție cam inutilă.
    Zicea un Neamț… nu conduce mai repede decât viteza cu care îngerul tău păzitor poate zbura.
    Adică rămâi in zona in care abilitățile tale pot gestiona situația… fiecare cu limita lui, cea legală este pentru ca autoritățile sa arate ca lucrează, mai știți ca ne-au închis in case luni de zile pentru o gripă? Asta fac autoritățile, arată ca fac si ca sunt preocupați… conduceți preventiv indiferent de limita legală. Îmi place sa conduc, îmi place si viteza in anumite circumstanțe, dar totuși vreau sa ajung ok la destinație. ;)
    5 3
  • Mircea Badea
    se simt frustrati dizelistii germani, astia cred ca voteaza cu limitele.
    1 4
  • Si-au permis sa mentina segmente fara restrictii de viteza pentru ca in germania e chiar complicat sa-ti iei permisul. Tziganii analfabeti nu au permis de conducere (aka "plastic" la noi). Asadar, in ciuda acestui "libertinaj al Autobahn-ului" aveau cele mai putine accidente si cei mai putini morti pe sosele. Nu stiu daca se mentine aceasta situatie, dar stiu ca asa era.

    Bine-nteles ca orice regula in plus, orice interzicere ii face pe nataraii de extrema-stanga sa aplaude isteric cu bale la gura. Orice abuz al statului care trebuie sa controleze tot mai strans fiecare aspect al vietii noastre. Orice restrangere a libertatilor cetateanului e primita cu entuziasm bolnav de cei care n-au invatat nimic din istorie.

    Personal, nici eu nu inteleg de ce "te-ai da" cu 280 kmph cu masina. Nu gasesc nicio placere in asta chiar daca ador sa conduc. Cine are veleitati de schumacher ar trebui sa "se dea" pe circuit. Dar niciodata nu as avea initiative de genul "interzicerii", ca sa ne inchinam cu totii la Zeul Sigurantei. In numele caruia s-au facut si se fac cele mai mari abuzuri din partea statului.
    4 2
  • Razvan
    Mare parte din accidente se detoreaza celor care conduc cu telefonul in mana, cu ochii in Facebook sau videocall, etc. Ca sa nu mai vorbesc de cei care au 4 anvelope de 4 feluri resapate la mana a doua sau cotete, nu masini. Nemtii merg tare si in siguranta. Viteza in modul e in mica parte vinovata de accidente. Evident, riscul de accident nasol e mai mic daca mergi cu 50 km/h decat daca mergi cu 250 km/h. Dar daca asa pui problema, mai bine interzicem circulatia si nu mai moare nimeni si nu mai polueaza nimeni planeta.
    4 0
  • @Dutz - limitele nu funcţionează?....
    Aici sunt nevoie de precizări...
    Limitele sunt EXTREM DE IMPORTANTE pentru circulaţia în oraşe !!!
    IMPORTANTE pentru drumuri judeţene, naţionale !
    Salvează clar, vieţi...

    Pentru drumuri expres, autostrăzi.... daa... e ceva diferit. Adică dacă ai 3-4 benzi da... Prima bandă 90-100 km/h cu TIR-uri, a doua turisme cu 120-130 km/h apoi a3a şi a4a bandă pot fi mai fără limită... dar să ai şi maşini pe măsură.
    BMW i7 nu Ford Ka.


    @PMC - aşa este, au dreptate
    2 2
  • Mike este despre autostrăzi… relax!!!
    Nu obosești sa ți sa atragă atenția că o iei “pe arătură” si indiferent de subiect ai tu de expus retorica?
    1 2
  • Cu I7 nu poți merge “mai fără limită” ca se duce bateria…. te face de cacao chiar și un KA.
    Oricum tare asta, limite in funcție de ce masina ai, foarte ușor de implementat si “politically correct” ;)
    1 2
  • Seriff
    @Mike ce sa faci cu I7 pe autostrada?
    Repet, am vazut pe autostrazi Tesla de 300 de cai mergand cu 80 la ora, de il depaseau toate camioanele si aia cu Ford Ka de care zici tu, evident toata lumea ii umplea frigiderul celui cu Tesla, eu il inteleg, si-a luat teapa vietii lui cu o asa masina, spera probabil sa ajunga la statia de incarcare aflata la 100 km distanta, sunt curios, oare era libera statia sau a stat 3 ore acolo asteptand sa se elibereze?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru