În ultimii ani au fost aduse în Europa un număr din ce în ce mai mare de mașini produse în China. Fie că este vorba despre mărci noi din acea țară sau de modele ale unor nume consacrate produse în statul asiatic, numărul vehiculelor asamblate în această țară a crescut simțitor și va continua să fie pe un trend ascendent cel puțin până la jumătatea deceniului.
Potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers (PwC), este de așteptat ca peste 800.000 de vehicule produse în China să fie importate în Europa, în 2025. Majoritatea dintre acestea vor fi electrice, iar studiul arată că, la jumătatea deceniului actual, Bătrânul Continent este pe cale să devină un importator net de mașini, cu un excedent al importurilor de peste 221.000 de vehicule.
În 2021, Europa a exportat peste 5 milioane de mașini și a importat aproape 3.1 milioane de automobile. Dintre vehiculele importate, 14% proveneau din China. Mai mult, conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), China este al doilea cel mai mare exportator de mașini către Uniunea Europeană, după Turcia.
De altfel, în spațiul Uniunii Europene au fost vândute 498.830 de mașini produse în China în 2021.
Față de nivelul din 2020, numărul vânzărilor din 2021 reprezintă o creștere uriașă de aproape 154%.
Cu privire la studiul PwC, datele mai relevă faptul că, din cele peste 800.000 de mașini construite în China și aduse în Europa, circa 330.000 de automobile vor aparține unor mărci consacrate ca BMW, Renault și Tesla. Unele modele vândute pe continentul nostru, precum Tesla Model 3, BMW iX și, bineînțeles, Dacia Spring, sunt produse în China. Alte mărci, ca Mercedes-Benz, Smart, Polestar și MG vor începe să vândă și ei pe piața europeană mai multe mașini produse în China.
Unul din motivele care au dus la creșterea numărului de mașini construite în China pe Bătrânul Continent este reprezentat de intrarea unor mărci noi din acea țară pe piața europeană. Bineînțeles, asamblarea mai multor modele ale unor mărci europene a contribuit și aceasta la prezența sporită a mașinilor provenite din China.
La final, constructorii chinezi profită și de tranziția către mașini cu propulsoare electrice.
Studiul arată că producătorii din această țară vor avea o cotă de piață a mașinilor electrice cuprinsă între 3.8% și 7.9% pe continentul nostru.via Economica
Indiferent unde vor fi produse, electricele vor rămâne scumpe, doar Spring, super complexul model, s-a scumpit cu 4.000 euro, în ultimul an, halucinant aș spune .
Nu de alta, dar cocalarii trebuie sa fie multumiti :))
Frumoasa poza cu BMW Made in China:))
Nu era Volvo marca aia chinezeasca? :))
Corectati va rugam, ca se sufoca astia inteligenti care le stiu pe toate.
Tu poti sta linistit, troaca dizal nu va fi produsa in China.
Uitați-vă la primul test la VinFast, marca vietnameza super laudata, aviz amatorilor de mărci chinezești " bune și ieftine " .