Obiectivele climatice riscă să nu fie atinse în condițiile în care doar țările europene sunt cele care vor să facă tranziția către mobilitatea electrică.
Chiar dacă aproape toată creşterea populaţiei globului până în 2050 ar urma să aibă loc în ţările în curs de dezvoltare, mii de oraşe din Africa, Asia şi America Latină ar putea să folosească timp de mai multe decenii camionete, autobuze şi motociclete care funcţionează cu combustibili fosili, susţine Rob de Jong, responsabil pentru divizia de mobilitate din Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu.
“Dacă vehiculele electrice vor fi introduse doar în SUA, Finlanda şi Ţările de Jos, nu vom atinge ţintele convenite în Acordul de la Paris. Avem nevoie ca vehiculele cu emisii reduse sau zero să fie introduse şi în ţările cu venituri mici şi medii,” a spus Rob de Jong.
Din ce în ce mai multe autovehicule electrice sunt vândute în SUA, China şi Europa, unde primele acordate de state la achiziţionare acestora, precum şi investiţiile în infrastructura de încărcare, fac să fie mai uşor pentru consumatori să renunţe la automobilele cu ardere internă.
Cu toate acestea, în multe ţări în curs de dezvoltare, lipsa resurselor guvernelor şi infrastructura învechită reprezintă obstacole majore în tranziţia la automobilele electrice.Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Oxford, statele bogate sunt responsabile pentru cea mai mare parte a încălzirii globale, provocată de activitatea umană, în condiţiile în care trei sferturi din emisiile industriale provin din America de Nord, Europa şi China. Africa este responsabilă pentru doar 3% din total, dar ponderea sa ar urma să urce rapid, odată cu creşterea populaţiei.
Ţări precum Uganda şi Maroc au introdus deja măsuri destinate creşterii calităţii sutelor de mii de automobile second-hand care sunt importante în fiecare an din Occident. Majoritatea acestor vehicule au o vechime cuprinsă între 16 şi 20 de ani, ceea ce înseamnă că ele contribuie la agravarea poluării aerului în regiune.
Una dintre probleme este că producătorii auto mondiali îşi concep autoturismele, camionetele şi motocicletele pentru a-i atrage pe consumatorii din Occident, ignorând nevoile potenţialilor consumatori din ţările sărace, spune Rob de Jong.
“Nu vrem un Tesla Model S.
Avem nevoie de un mic vehicul urban care să coste 10.000 de dolari. Nu vrem un Harley-Davidson sau o Vespa, vrem o motocicletă electrică care să coste 1.500 de dolari, să fie rezistentă şi să poată transporta trei oameni şi o capră,” a subliniat Rob de Jong.Via economica.net
Cu butoane sau fără?
aka smartphone android / ios?
Stai liniştit BYD a anunţat că preţul pe kwh al bateriilor care le produc, că a scăzut sub 100$ !!
Asta se traduce în faptul că, au trecut de pragul unde maşinile electrice sunt mai ieftine decât cele termice !!!
Da, BYD produc maşini full electrice BEV battery electric vehicle, vreo 10 modele, toate la maxim 10.000 $ fiecare şi încă alte modele la 15.000 $.
Bine, SUA deja au adoptat sub Biden o lege care deja a pus beţe în roate BYD în SUA, iar în Europa au multe chichiţe şi BYD se mulţumeste cu China momentan.
Dar se poate face deci maşina electrică de hai 15.000€ în Europa, cele clasă mică range decent şi 20.000€ cele mai medii, mari şi range mai mare.
Problema producătorilor europeni, nu au investit la timp în electrice iar fiind extrem de lacome pentru profit ratează anumite ţinte.
Ca de exemplu: cea mai verticalizată firmă constructoare auto din lume, este.... BYD !
Da, BYD. Tesla este, la mică distanţă cei drept, pe locul 2.
Tine-o tot asa.
...Dar deh, și Tăriceanu le stâlcea la fel, așa că te văd curând prim-ministru.
https://pushevs.com/2021/07/06/facts-about-the-byd-dolphin-ea1/
...arată deci de ex. direcția bunicică (nu doar după mine) a dezvoltării stocării de curent în baterii LiFePO4 și nu Li-Ion, care nu numai vânzătorilor de Tesle SH, ci și eco-zombilor le vor da migrene groaznice.
3.000 de cicluri încărcare vs. max. 1.000 ar fi deci un atu major al ”vechilor”, dar și mai ieftinelor/non-explozivelor baterii LiFePO4, odată cu creșterea densității lor energetice spre 200 Wh/kg.
Asta nu mă împiedică totuși să observ din nou promovarea efectiv forțată mediatic a BEV-urilor (v. ”PushEVs”), similară înțepării multilateral dezvoltate :-) - chestie de care n-ar fi nevoie în cazul unor procese absolut sigure, eficiente, binefăcătoare etc.
Concluzia (mea cel puțin): cineva de f. sus ne vrea binele... doar ca să ni-l ia. :-)))
https://energymonitor.ai/finance/risk-management/exclusive-natural-gas-data-reveals-trillions-of-dollars-of-upcoming-gas-projects
Ii doare pe astia in fund de CO2.
China vrea să înlocuiască cărbunele cu gazul metan.
Deşi au creşteri foarte mari pe solar şi eolian, nu pot face faţă fără o etapă de tranziţie a cărbunelui la gaz metan.
Peştii fierb de vii în unele râuri...
Portavioanele nu mai intră în golful persic vara, nu mai reuşesc să răcească reactorul nuclear....
Despre ce vorbim????
Şi dvs vă simţiţi ofensaţi de PushEvs ???
Deja avem 90% şanse deja să o dăm dreaq....
Vezi podcast de la radio, acum ceva timp cu Elon Musk unde greu s-a abţinut să nu plângă când a fost întrebat dacă reuşim să evităm dezastrul.... a minţit că da.
Asta pentru că după ce ajugem la zero carbon emis, trebuie să facem PARTEA A DOUA mult mai dificilă - eliminarea CO2 suplimentar din atmosferă, care este încă acolo când vom fi 100% electric şi va încalzi Terra din inerţie, în continuare.
Înţelegeţi?
Noi suntem la prima etapă de luptă, a acestui război pentru salvarea vieţii pe planeta Pământ, şi ne kk pe noi că suntem ofensaţi de PushEvs???