STUDIU: O treime din şoferii din Europa nu ştiu aproape nimic despre anvelope
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei de la Goodyear au făcut un studiu la nivel european pentru a afla cum văd şoferii iarna şi cum se pregătesc pentru ea. Studiul a avut un eşantion de 3.500 de şoferi din Belgia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, Spania şi Marea Britanie şi a fost efectuat în perioada 31 august - 9 septembrie. Aparent, unul din trei şoferi intervievaţi a recunoscut că nu ştie aproape nimic despre cum influenţează anvelopele distanţa de frânare a vehiculului sau aderenţa acestuia pe şosea. Atât testul ADAC, cât şi un test efectuat de cei del a Auto Express a relevat faptul că diferenţa dintre o anvelopă de iarnă şi o anvelopă de vară la frânarea pe zăpadă este de 25 de metri, ceea ce echivalează cu lungimea a şase maşini.
"Unele ţări cer prin lege utilizarea anvelopelor de iarnă, altele ştiu pur şi simplu că nu pot trece peste iarnă fără ele. Anvelopele de iarnă îmbunătăţesc semnificativ aderenţa şi reduc distanţele de frânare la temperaturi scăzute deoarece, spre deosebire de anvelopele de vară, acestea nu îşi pierd elasticitatea.
Acest lucru le permite să menţină o tracţiune mai bună la temperaturi scăzute, precum şi în condiţii de carosabil umed, zăpadă, noroi şi gheaţă", a declarat Tom Delforge, Director de Comunicare al Goodyear Dunlop pentru Europa Orientul Mijlociu şi Africa.Recomandarea specialiştilor în domeniu este ca şoferii să treacă la anvelopele de iarnă din momentul în care temperaturile scad sub şapte grade Celsius. Spre deosebire de anvelopele de vară, pneurile speciale pentru iarnă au o compoziţie care le împiedică să îşi piardă elasticitatea, oferind un nivel superior de aderenţă în condiţii de carosabil umed, zăpadă, noroi şi gheaţă. În plus, profilul anvelopei este realizat special pentru a nu îngropa roata în zăpadă şi pentru a arunca apa în afara suprafeţei de contact cu şoseaua.
Via | GoodYear
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. (22.11)
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Comentarii (2)