STUDIU: O treime din carburantul consumat de un motor este risipit prin frecare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu efectuat de Centrul VTT de Cercetare din Finlanda şi de Laboratorul National Argonne din Statele Unite ale Americii a relevat faptul că noile tehnologii pot reduce frecările la nivelul unui automobil cu până la 80 de procente, reducând emisiile şi consumul de carburant cu până la 18 procente în următorii zece ani. În termen de 15-25 de ani, consumul de carburant al automobilelor poate fi redus cu până la 61% graţie tehnologiilor la care lucrează inginerii din industria auto.
Din puterea totală dezvoltată de un motor cu ardere internă, 33% este risipită prin căldură, 29% prin răcire şi 38% prin energie mecanică. Din energia mecanică risipită, 33% este consumată prin pierderi de frecare, iar 5% pentru a compensa rezistenţa aerului. Prin comparaţie, un vehicul echipat cu motor electric are doar jumătate din pierderile de frecare ale unui model convenţional. Un autoturism mediu consumă 35% din energia primită din carburant pentru a învinge rezistenţa la rulare a roţilor, 35% pentru frecările din motor, 15% pentru pierderile din transmisie şi 15% prin frânare. Practic, tehnologia actuală a automobilelor utilizează doar 21.5% din energia oferită de carburant pentru a mişca vehiculul.
Există deja soluţii pentru remedierea problemelor cauzate de frecare, iar printre acestea enumerăm acoperirea suprafeţelor metalice cu anumite particule, aditivi pentru lubrifierea motoarelor, anvelope cu frecare redusă umflate la o presiune mai mare decât recomandă constructorul şi multe altele.
Frecările de la interiorul motorului pot fi reduse cu ajutorul nanocompozitelor şi cu microtopografia prin laser a materialelor pentru a trasa fluxul de ulei în vederea reducerii rezistenţei la curgere a uleiului în motor.Până la debutul noilor tehnologii – unele dintre ele fiind deja oferite pe anumite modele, şoferul poate să reducă dramatic consumul de carburant prin reducerea vitezei cu care circulă. Dacă un şofer reduce viteza de la 110 la 100 km/h, consumul de carburant al automobilului său scade cu 16%. Vitezele mai mici permit utilizarea unor presiuni mai mari în anvelope, creşterea presiunii de la 2 la 2.5 bari fiind recompensată cu reducerea consumului cu 3 procente.
Via | Thegreencarwebsite
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
...si cu cresterea uzurii articulatiilor 10%... :)))
35+35+15+15=100%, deci de unde aţi scos-o pe aia cu 21,5? Din pălărie?