După încheierea pandemiei de Covid, oamenii au început să își reia activitățile obișnuite, inclusiv călătoriile. Mai multe drumuri cu mașina înseamnă, desigur, și o rată crescută a accidentelor, un fenomen care s-a observat inclusiv în România.
Potrivit unui studiu realizat de compania carVertical, în anul 2021, un vehicul obișnuit parcurgea 160.909 kilometri până să fie implicat într-un accident, fie el chiar și unul minor. În 2022, acest lucru se întâmpla la 145.212 kilometri, deci mult mai rapid.
Acum, în 2023, acest număr a scăzut la 129.968 de kilometri. Așadar, cumpărătorii de mașini la mâna a doua ar trebui să investigheze mai atenție ce fel de dauna a suferit un vehicul înainte de a-l cumpăra. Mai ales dacă odometrul indică un număr mare de kilometri rulați.
Desigur, daunele minore, cum ar fi zgârieturile, nu ar trebui să influențeze prea mult decizia de cumpărare, pentru că ele pot fi remediate foarte ușor. Daunele majore ar trebui să ne dea de gândit.
Și în Ungaria s-a observat aceeași tendință ca în România.
Spre exemplu, în 2021, o mașină din Ungaria acoperea 167.574 de kilometri până să fie implicată într-un accident, față de 2023 când a ajuns să acopere 149.244 de kilometri.În raport cu media UE, mașinile din țara noastră au rulat, în 2023, cu 12.5% mai puțini kilometri până când au fost implicate într-un incident, fie el minor sau major.
"[...] Estimăm că 52.4% dintre vehiculele uzate sunt avariate cel puțin o dată. De aceea, verificarea istoricului ar trebui să joace un rol important în întregul proces de cumpărare al mașinii, împreună cu un test drive și o inspecție fizică într-un atelier autorizat," recomandă Matas Buzelis, expert auto la carVertical.
via carVertical
Comentarii (0)