Organizația non-guvernamentală Transport & Environment a publicat în această săptămână un nou raport cu privire la numărul de mașini diesel "murdare" aflate în circulație în Uniunea Europeană.
Prin diesel "murdar", organizația înțelege orice mașină diesel cu motor Euro 5 sau Euro 6 care emite în realitate de peste două ori mai mult oxid de azot decât în testele NEDC sau de peste trei ori mai mult oxid de azot decât în testele reale.
Potrivit studiului, numărul de mașini diesel "murdare" care circulă în Uniunea Europeană este în prezent de 51 milioane, cu 18% mai multe decât în ultimele 12 luni și cu 74% peste nivelul înregistrat în 2016.
Datele sunt bazate pe vânzările de mașini diesel înregistrate după anul 2008, iar oganizatia susține că această creștere puternică are drept cauză "decizia constructorilor de a maximiza profiturile prin vânzarea de mașini diesel murdare în loc să investească în soluții pentru a reduce emisiile".
Datele studiului arată că 81% dintre cele 51 de milioane de mașini diesel "murdare" se află în principalele șase piețe europene, iar podiumul este ocupat de Germania (9.9 milioane), Franta (9.8 milioane) și Marea Britanie (8.5 milioane).
În acest clasament, România ocupă locul 15 în Uniunea Europeană cu 328.000 de masni diesel "murdare", în spatele unor țări precum Austria, Polonia, Cehia sau Danemarca, dar în fața unor țări precum Finlanda, Ungaria sau Slovacia.
Deloc surprinzător, Grupul Volkswagen este responsabil pentru mai bine de a cincea parte din numărul total de mașini diesel "murdare", cu 11.6 milioane de unități, în timp ce Alianța Renault-Nissan este pe locul doi cu 8.1 milioane de unități, iar Grupul PSA Peugeot-Citroen este pe locul trei cu 7.2 milioane de unități.
De asemenea, organizația susține că numărul de mașini diesel "murdare" ar scădea cu numai 16%, la 42.5 milioane, dacă ar fi exclus toate mașinile pentru care constructorii trebuie să facă update-uri software în urma scandalului Dieselgate.
Via Transport & Environment
Nu a zis Mercedes ca e cea mai buna varianta???
Luati de buna si gata, ca au zis germanii :))
Este vorba doar despre afaceri și interese, nu de cetățeni.
Pe ei îi doare fix undeva, cât timp se cumpără.
Oamenii nu înțeleg un lucru, pe constructorii auto și țarile "civilizate", nu-i interesează că tu respiri doar gaz de eșapament, cât timp producția și vânzările merg, este perfect. Dacă oamenii mai cred în vorbele ecologiștilor și a figurilor politice, atunci înseamnă că își merită soarta cu vârf și îndesat.
Nu vă temeți, ei când merg la culcare nu se gândesc la cetățeni.
Poate să fie și Euro 10, tot pulează, indiferent dacă este benzină sau diesel.
Până la urmă va veni era hibrid, electric & hidrogen, însă va dura destul de mult, procesul trebuie sa fie unul foarte lent, dacă schimbarea s-ar produce dintr-o dată, s-ar produce un haos total, mai ales cu "prietenii "petrolieri și alte grupări dubioase de rang înalt.
Haos ce mulți nu cunoștientizează cât de periculos putea ar fi.
Sarantocilor.
@diesel lover - si eu am o a doua masina diesel, euro 4, nici a mea nu scoate pic de fum! secretul? sta trasa pe dreapta, nici rca nu mai are. isi asteapta cuminte transformarea intr-o masina plug-in hibrid.
Noi, cei cu Diesel, avem treaba. De ex sa conducem si sa enjoy the ride. :)
Se refera la vanzarile de masini noi intr-o tara incepand cu 2008.
Avand in vedere cate coji, jafuri sau cum mai vreti sa le ziceti voi masinilor germane au fost importate de romani in ultimii 10 ani, cred ca numarul este mai mic in germania si mult mai mare in Romania :))
Deci daca ar putea urmari unde se duc jafurile, ar vedea clar ca Romania, Bulgaria, Polonia si alte tari mai slab dezvoltate, stau mult mai sus...
Traisca ursuletii (320d), passatul, golful si restul. :))
Dieselul este foarte bun: le propun posesorilor sa faca o intalnire intr-o parcare subterana inchisa unde sa-si imparta pararile despre diesel in timp ce au motoarele pornite :)
Pai ei din ce scot banii ??? Daca ar avea deja bateriile necesare ar avea tot interesul sa faca trecerea si sa scoata bani, dar aici apare MAREA PROBLEMA de care nimeni nu zice: masinile electrice au nevoie de mult mai putina mentenanta :D Deci nu tu ulei, nu tu filtre, nu bujii si alte consumabile din care iese GROSUL. Baietii destepti stiu ca banul iese din service, nu din vanzarea de masini. De asta le si fac germanii asa proaste, ca sa le ruleze si sa aiba ce vinde si cui :)
Cititi pe net si vedeti ca majoritatea marcilor premium scot bani frumosi din service, desi folosesc aceleasi motoare ca marcile non-premium. Un simplu exemplu e ca te duci la o reprezentanta Mercedes cu un Clasa A care are motor de Renault si iti ia aproape dublu decat daca ii faci service la Renault :)) La fel si la Audi, desi au motoare de VW, dar de, ai chipurile bani ca ti-ai luat Audi, deci trebuie sa platesti mai mult ca unul cu Skoda sau Vw care are acelasi motor pe masina :))
Sunteti copii mici si de asta veti ramane mult timp la diesel, ca de, e bun, mai scoti un DPF, ca ala e pus degeaba si se infunda la saracii care merg cate 5 km pe saptamana ca nu au bani de mai mult, faci revizia la 50.000 km ca nu ai bani de ulei, dar uneori trebuie sa completezi ca ti se aprinde becul in bord :)
Deci retineti, cand germanii vor avea baterii si infrastructura pentru incarcat, se vor schimba total treburile si vor recunoaste cum sta treaba cu dieselul. Pana atunci insa, vor sustine sus si tare ca sunt bune, ca sa faca bani pe seama celor care ii cred :)
Bai, da multi si prosti mai sunteti pe aici :))
Astia chiar fac proft pe seama prostilor ca voi ca sa-si acopere costurile umflate ale bateriilor si apoi va zapacesc trotinetele lor cu cuplu urias dar autonomie de 200km max. si timp de incarcare de faci Buc. Timisoara in 3 zile.
Deci clar nu exista niciun motiv sa nu iei un gunoi electric.