Compania Interbrand, liderul global în consultanţă specializată a brandurilor a întocmit şi anul acesta o listă cu cele mai verzi mărci din lume. Ele au fost reunite într-un top, botezat Best Global Green Brands, dominat şi în acest an de marile companii auto.
Ca şi anul trecut, pe prima treaptă s-a situat Toyota, urmată îndeaproape de Ford şi Honda. Ocuparea primelor poziţii de trei branduri auto este oarecum normală, având în vedere eforturile pe care le depun constructorii pentru a se putea încadra în normele de poluare. Topul primelor 10 a fost completat şi de alte branduri auto, cum ar fi Nissan şi Volkswagen. BMW şi-a făcut de asemenea loc în top 50, însă este clasat abia pe poziţia 13. După el, pe 17, se situează Mercedes. Hyundai suferă faţă de anul trecut, ajungând până pe locul 34, însă coreenii se bucură de prezenţa celuilalt brand, în premieră în topul Interbrand.
Deşi majoritatea producătorilor au investit masiv în reducerea poluării, cele mai apreciate branduri se bucură de această popularitate pentru că au lansat produse complet noi precum gama Prius, în cazul Toyota, sau motoarele Ecoboost, în cazul Ford. Ele primesc mult mai multă recunoştere din partea publicului. Recunoaştere care devine tot mai importantă într-un studiu ce pune în balanţă eforturile companiei în domeniul protejării mediului şi imaginea proiectată publicului larg.Interbrand analizează diferenţa dintre eforturile „verzi” ale companiei şi percepţia consumatorilor folosind date puse la dispoziţie de cei de la Deloitte. Percepţia publicului este analizată cu ajutorul unor studii de piaţă desfăşurate de Interbrand.
Toyota s-a poziţionat pe primul loc pentru că a vândut numai anul trecut aproape 2.9 milioane de hibride Prius la nivel mondial.
Nissan s-a remarcat ca fiind producătorul auto cu cea mai bună creştere în cadrul studiului, urcând 16 poziţii, până pe locul al cincilea. A fost ajutat mult de cele 50.000 de unităţi Leaf vândute până în prezent, cel mai cumpărat model electric din istorie. Mai mult decât atât, Nissan promite că va reduce masa vehiculelor sale cu 50% până în 2017 şi că va dezvolta împreună cu Ford şi Daimler o linie de vehicule cu pile de hidrogen.
Brand | Poziţia în Clasament 2013 |
Poziţia în Clasament 2012 |
Poziţia în Clasament 2011 |
Toyota | 1 | 1 | 1 |
Ford | 2 | 15 | 20 |
Honda | 3 | 3 | 7 |
Nissan | 5 | 21 | Inexistent |
Volkswagen | 7 | 4 | 6 |
BMW | 13 | 10 | 12 |
Mercedes | 17 | 16 | 16 |
Hyundai | 34 | 17 | 11 |
Kia | 37 | Inexistent | Inexistent |
via interbrands
Triada germana nu are ca principal scop reducerea poluarii, ci producerea de motoare puternice. Inca nu s-a ajuns atat de departe incat sa ai super performante cu emisii foarte reduse. In timp ce Toyota pe langa Priusul consacrat au bagat motorizarile hibride si pe Auris si Yaris, deci un lucru foarte bun.
Desi unii maraie, japonezii sunt in fata germanilor ca tehnologie in foarte multe domenii. Au Fuji, Canon, Sony, Nikon si au un sistem de control al calitatii superior.
Daca ar fi avut ca scop dezvoltarea de motoare super performante, cu siguranta ca erau primii, insa lor le convine pozitia de lider la vanzari si titlul de cel mai apreciat brand auto, pozitii castigate datorita politicii adoptate, care se pare ca da roade mai bune decat la altii. In tarile mai evoluate, masinile hibride sunt scutite de taxe si sunt stimulati cei care achizitioneaza astfel de masini.
Respect pentru natura si pentru japonezi.
Chiar mi-ar face placere sa citesc astfel de comentarii ca ale tale pe AM, insa de foarte multe ori multora le place sa faca flood si spam pe acest site minunat. Si urmatorii vizati ar fi : @dan_grc, @zarnesteanu,@BMW, @yoyo, samd. Comentariile acestora nu au nici o legatura cu realitatea, doar uneori cand mai citesc si dansii din reviste si posteaza acelasi lucru pe site, in rest se observa ca nu sunt cunoscatori adevarati in acest domeniu.
Dupa Toyota se mai innumara si Honda la inovatii si restul marcilor japoneze, gen Subaru ( motoarele aspirate boxer mai ales cel de 2.0 cmc , daca iti aduci aminte ) , motorul Wankel, motorul V6 de la Nissan care s-a clasat printre primele 10 motoare acum multi ani, si la fel si cele Honda. In plus tot Honda a introdus pt prima data sistemul ABS pt motociclete si la fel si airbag-ul . Tot Honda a mai introdus primul airbag cu SRS pe Legend, tot Honda a fost primul constructor care a creat autovehiculul integral din aluminiu ( NSX ) si multe altele. Iar Toyota a fost primul care a deschis portile catre viitor, iar acum toti isi doresc sa aiba ce are Toyota. Cand Toyota Motor Corporation producea primul hybrid de serie concurenta nici nu visa. Cam asta este realitatea la care altora le este frica sa recunoasca. Si stiu dc nu ar cumpara @dan_grc, o Toyota fiindca ii este frica ca va fi mai buna decat marca lui mult iubita de aceea.
La tehnologie intr-adevar japonezii sunt number one, iar ei nu scot niciodata pe piata cee ce este mai bun, sunt capabili de mult mai mult, sunt capabili sa le studieze si sa le faca mult mai bune.Si asta nu numai in industria auto, ci la orice. La fel cum Sony Cyber-Shot DCS-RX100 , este una dintre cele mai avansate camere compacte.
Grija japonezilor pt mediu s-a vazut la Fukushima, stiau ca au tehnologie din anii "60 si n-au facut nimic, prin Tokyo la ora de varf in zone centrale lumea merge cu masca la gura din cauza poluarii clasice de la masini, dar e bine ca sunt "verzi".
Si ca sa vezi cat de rai sunt nemtii astia uite cine a creat primul hybrid http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche "He was best known for creating the first hybrid vehicle (gasoline-electric)" Hai pa !
http://www.automarket.ro/stiri/toyota-le-45423.html
Deci BMW are nevoie de Toyota pentru tehnologie hibrida.
Mai sa vezi, cum se face oare ? Deci tehnologia asta hibrida nu-i buna, dar BMW ar vrea :)
Ii multumim lui dan_grc pentru explicatiile date, insa il informez ca daca o companie germana ar fi reusit ce reusea Toyota s-ar fi trambitat sus si tare ca sunt ei cei mai buni. Insa se pare ca Toyotele sunt mai satisfacatoare pentru germani, in tara lor. Deci cantati la alta masa mai baieti.
Vreo 100.000 de soferi s-au inscris sa testeze noul BMW i3. Oare daca nu sunt asa de bune vehiculele astea, de ce se cauta din ca in ce mai mult ? Si de ce BMW produce ?
Cata ipocrizie in unii gen dan_grc si yoyo, care desi nu sunt interesati de japoneze sunt primii care-si dau cu parerea despre ele ca niste mari cunoscatori in domeniu.
Cat despre reciclarea bateriilor de la hibridele Toyota, cu siguranta costa mai putin decat casarea sutelor de BMW-uri facute praf pe drumurile publice de pretutindeni.
Si e adevarat ca nu au cum sa polueze Toyotele cu cei 120 CP ai lor, mai mult decat jafurile de BMW aduse SH din Germania, inmatriculate prin Bulgaria si forjate prin Romania de toti cocalarii care le pupa stema de pe volan.
Cine isi ia Toyota se gandeste si la familie, la consum redus si la norme de poluare, spre deosebire de Doreii care-si iau BMW doar de dragul de a polua.
Pentru Toyota, hibridele reprezinta doar aproximativ un sfert din productia totala. In rest, cam toate modelele au emisii mai mari decat concurenta principala, adica Ford si VW.
De exemplu, uitati-va la emisiile de CO2:
Noul Auris 1,33l 99cp 128g/km
Ford Focus 1l 100cp 109g/km
VW Gold 1.2l 105cp 114g/km
Lexus GS hibrid 141g/km
BMW 335d 2009 142g/km
Mercedes E350cdi bt 144g/km
Totul este doar o chestiune de imagine. Oamenii identifica Prius-ul sau Leaf-ul cu lupta anti-poluare si spun ca brand-ul per total este ecologic.
@ShelbyV8 a exemplificat foarte bine, niste modele cu motoare clasice au mai putine emisii decat hibridele Toyota, ce chestie, iar un motor diesel de 3 litri si peste 300 de cai( la Bmw) are doar 1 gram, respectiv 3 grame( la Mercedes) in plus fata de Lexus GS hibrid, eficienta la maxim, ce sa zic, va puteti imagina ce fel polueaza un Lexus cu motor V6 de 3.5 litri, versiune clasica, nu hibrid, daca le scoti bateriile Toyota va pica brusc in acest clasament, dar sa-i dam cu "verdele" inainte.
"tot Honda a fost primul constructor care a creat autovehiculul integral din aluminiu ( NSX )"
Pardon! :p Audi batea un record mondial de viteza cu un automobil din aluminiu in anii '30. Si chestia aia nemteasca si "amuzanta" depasea 400 km/h. A urmat apoi Jaguar sa foloseasca aluminiul la constructia integrala a caroseriilor, undeva pe la inceputul anilor '40.
Si inca ceva. Dezvoltarea hibrizilor de catre Toyota aminteste-ti tu pe ce piata a inceput si cand a inceput. Hai sa te ajut. Se intampla acum vreo 20 de ani in America pentru ca piata a cerut asa ceva. Si Toyota s-a conformat pentru ca a fost si este cea mai importanta piata pe care sunt prezenti. Iar lucrul asta s-a intamplat si pentru ca GM, Ford si Daimler deja aveau concepte. Asa cum europenilor le plac diesel-urile asa americanilor le plac hibrizii.Toyota s-a gandit sa fie mai rapid si a lansat Prius in serie. America in continuare cerea hibrizi si evident ca Toyota le-a facut mai performante.
Asa cum Europa cere de 20 ani tot mai mult diesel-uri, capitol la care sa-mi fie cu iertare, dar Toyota e in urma. Si am spus de ce, atentia lor s-a indreptat spre altceva. In plus Europa niciodata nu a fost o prioritate pentru Toyota pentru ca mai mereu vanzarile au fost slabe. Deci tot timpul s-au uitat in primul rand la americani si au avut grija ca lor sa li se ofere mai intai ce doresc. Pentru ca grosul" banilor America il face acum si mai ales acum 10-15 ani il facea.
Asa ca uite cum se face ca europenii nu prea le au cu hibrizii.
Si ca sa fiu inca o data injurat... oricum am oamenii mei de care ma doare in cot cand o fac, a se observa ca cel mai verde constructor european (asa cum spun unii pe aici) care este extraordinar in masini cu emisii 0, nu a luat nimic. Ghiciti voi cine. Iar a dat spaga VW...
Mai zici ca esti si cunoscator adevarat!
Salut @LauCalin!
Pai nu as avea de ce sa te injur, de fapt chiar imi face mare placere sa te revad . Chiar nu am mai purtat conversatii cu tn de ceva vreme :D
Si zici tu ca Audi a creat primul automobil din al ? Atunci te las pe tine sa tragi niste concluzii,
Aici ai activitatile si inovatiile Honda.
http://www.hondaauto.ro/istorie-honda
Si tot in acest an Honda a mai inventat un aparat de mobilitate pt persoanele vastnice, ia priveste :
http://world.honda.com/news/2013/c130528Monitor-Leasing-Walking-Assist-Device/index.html
Deci ca sa vezi ce pot face niste omuleti cu '' ochi oblici '' inaintea nemtilor .
la BMW ma asteptam........ca are foarte multe masini cat de cat 'verzi'
Ia de aici ca sa mai te invat (pt a cata x ) niste istorie : https://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union_racing_car (bv Lau uitasem de audi auto union) "The car was made from aluminium space frame and the aluminium body panels."
@tzenu_bmw, pai pt BMW exista Lexus, asta in cazul in care vrei sa faci o comparatie de la egal la egal :D .
@dan_grc, nu vei vedea asa ceva, stai mai linistit. In 2015 Toyota va scoate pe piata motoarele cu celula energetica, iar vanzarile vor creste considerabil. Deci ? Iar fiabilitatea va avea si ea opinia ei proprie. Ai priceput ? Dar pana atunci Toyota va domina in continuare clasamentele situandu-se in '' top one '' asta ca sa nu mai repet iaras '' number one '', ma gandesc si la sanatatea ta nu de alta . Poate iti vine sa vomiti :D. Dar poti savura olingurita de sare de lamaie, sau un Helas.
Apropo, imi place foarte mult Asimo. :)
Eu nu m-am legat de inventiile Honda, care ca orice mare companie japoneza are tehnologia revolutioanara "in sange". Dar tot nu vad nimic de automobile cu caroserie din aluminiu de care spuneai ca face Homda, cand Audi facuse asta in urma cu vreo 60 de ani:
http://www.youtube.com/watch?v=qP6lFgXdR84
Daca nu ai rabdare, desi eu zic ca merita sa te uiti la tot clipul, sari la 1:06.
Pacat ca Toyota nu face masina si pt mine (exclud Hino la ora asta) si sunt nevoit sa ma descurc cu Mercedes si Iveco.
Dar tare mi-ap place un camion hybrid cu Toyota 4.5 V8 pe motorina.
Dane, la cat de mult" sunt chiar nici unul nu a intrat? Chiar nu vrea nici unul sa ma puna la punct si sa-mi demonstreze ca "mai am mult laptic de mancat si ca bat campii"? Deja chestiile astea ma distreaza copios. :)
Dar cum poate fi primul deodata ce Honda a semnat ca ei au fost primii care au creat asa ceva ?( modelul NSX ) . Spune in josul paginii .
1989 Primul autoturism din lume construit integral din aluminiu modelul super sport Honda NSX = 285 CP la 3.200 cm3;
Asta spune mai jos.
@tzenu
Vezi, exact motorul de 90 de cai de pe seria 1 a "inverzit" Bmw si este in acest top, altfel era "rusine Bmw" :)).
as fi preferat ca BMW sa nu fie asociat cu emisii mici si consumuri mici de carburonat...insa Hell ya,why not........
si despre motoru de 90 de cai......tot nus de acord......asta e.........trecem peste
Mie imi suna a frustrare insistenta cu care revii cu fanii renault. Mai ales cand nu-i mentionat concret un subiect anume. Ok ok... stim, stim, tu le cunosti pe toate... esti deasupra logicii, esti deasupra tuturor... cand te loveste cineva cu evidenta-n fata, nu vezi/nu auzi...stim tehnica.
- ori unii ca tine '' omit '' sa recunoasca adevarul, ori nu sunt invidiosi. varianta ta nu prea exista.
De acord cu @LauCalin
M5/M6.....+M6Gran Coupe(de curand)........X5M/X6M.......M3........mai avem M50d-urile.......si multe altele........
daca acum 5 ani erau doar 2-3 M-uri acum sunt in jur de 6-7 modele.....
binenteles sunt si hibride destul de multe pt. bmw......+motoare mici eficiente
deci deocamdata e bine......
Respect Toyota la capitolul CULOAREA VERDE si masini eficiente.
Dar cand am auzit de FORD ca e pe 2 mai am stins computerul....
Care locul 2 acestei DIAREE ca nu o pot numi masina .
CU FORD CROWN VICTORIA de 4.6 , V8 de 250 hp si CO2 de 500mg/km2 asta e MARCA VERDE ???
SAu cu FORD EXPEDITION de 5.7, FORD TAURUS de 3.8 litri si emisii de 600-700 gr/co2 pe /km2 asta e marca VERDER ???
Merg prin downtown CHICAGO si miroase a benzina arsa AIUREA motoare de rahat aer poluat la maxim am impresie ca masinele in SUA nu au catalizator sau cel putin asa motoare poluante au, ca aerul e insuportabil pe strazile oraselor americane sau chiar pe Highway .
Spre exemplu Stuttgart in Germany e oras putin mai mic ca Chicago dar diferenta de aer e enorma in comparatie cu poluarea din SUA .
pentru ca nemtii merg in DIESEL de 1.6 litri de la VW , in BMW de 2.0 litri emisii mici 120 -150 co2 dar americanii pe benzina de 4000-5000 cm3 de unde vreti oameni buni sa nu FIE cancer pe pamant ?!
Vorbeam cu un american intr-o zi si radea de EUROPENI ca umbla cu masini de 1.6 - 1.8 litri zicea ca astea sunt motoare de SCUTERE .
Cica voi vindeti benzina la paharute de astea mici care bem noi coca cola adica in litri ? :))) ca pentru ei galonul e la putere noi masuram 6-7 litri la suta ei 6-7 galoane la suta sau la 10 mile la galon.
EU ma-m uitat la el si zic mare prosti mai sunteti .
EI arata la o lume intreaga ca lupta cu cancerul dar mentalitatea e zombata rau de tot. LUME BOLNAVA PSIHIC.
REZULTATUL: CANCER HIGH LEVEL,OBEZITATE, ATACURI armate in COLORADO CINEMA, ATACURI ARMATE IN SCOLI soldate cu SANGE Si morti atacuri la MALL-uri etc...
OAMENII TURBA DEMOCRATIA INFLORESTE.
Eu as zice ca romania ar fi bine sa nu mearga mereu pe mana SUA si sa fie ea insusi , ca sua e o tara bolnava grav.
SI sa nu se inteleaga gresit, eu apreciez inventiile germanilor, dar ma intreb, oare cum ei inventeaza si japonezii perfectioneaza ?
Nu a raspuns nimeni la 3 intrebari simple si poate ma ajuti tu:
1. De ce in studiile de fiabilitate din Germania japonezele sunt peste BMW ?
2. De ce in satisfactia clientilor din Germania japonezele sunt mai apreciate ?
3. De ce Toyota este cel mai apreciat brand auto din lume ?
Am intrebat de Germania pentru ca toti o dati cotita si vreti sa distrageti atentia cu SUA, ca acolo vinde Toyota cel mai mult.
Pai si BMW unde vinde cel mai mult ? Audi, Volvo ?
Oricum a facut si BMW un lucru bun in ROmania. A pus in valoare termenul de cocalar. Cand cauti pe Google cocalar, ti se ofera ca sugestie "cocalar cu BMW". Probabil ca asa cresc si vanzarile BMW, ca daca era sugestie "cocalar cu Toyota", era reclama la Toyota.
Sau daca la rubrica accidente exotice gaseai mii de exemple cu TOyote implicate in accidente, atunci era iarasi reclama la Toyota.
Dar lasati ca in 2-3 ani vor fi cei de la BMW cei mai verzi, cei mai performanti si cei mai apreciati. Vor sparge toate topurile si va ajunge BMW seria 7 cel mai bine vandut model din lume. Oricum ei sunt deja cei mai siguri si cei mai fiabili si "cei mai cei", dar nu prea sunt bagati in seama de rapoartele de fiabilitate din Germania, tara in care s-au nascut =)). Probabil ca trebuie sa-si faca mai multa reclama si de asta va ocupati voi, soferii de BMW-uri super-meseriase.
Eu cand ma uit in rapoartele de fiabilitate din Germania si va ca nici macar un model BMW din cate au ei nu apare in top 10, ma minunez cum puteti voi sa debitati tot felul de ineptii pe aici.
Dar fiecare are dreptul la o parere si daca nu ati fi voi, nu am mai avea noi de ce sa ne amuzam :))
Eu mai nou cand vreau sa ma mai amuz putin caut "cocalar cu BMW" pe Google sau ma uit pe site-ul parca dedicat celor cu BMW marlani.ro. Ce poti gasi pe acolo va depaseste cu mult.
Da, ai dreptate. Cand vorbesc cu voi despre Renault si imi spuneti doar voi ce masini excelenete, fantastice sunt, de care concurenta nu se atinge ma simt mai destept. Apropo, am vazut ca cineva a intrebat daca voi credeti ca in afara de Renault-Nissan cineva mai stie sa faca masini "de volum", care ar fi aceia si evident nici unul nu ati raspuns nimic concret. A inceput la fel ca tine, ca cel care a intrebat e un frustrat. Asta demonstreaza nu ca te pricepi la masini (ca toti romanii dealtfel), inseamna ca te pricepi la Renault si atat, ca altceva nu mai cunosti.
Nu o data s-a intamplat una sa spun eu, alta sa spuneti voi si ca sa vezi, dupa cateva zile apar informatii si stiri despre ce spuneam eu. "Veteranii" de aici stiu despre ce e vorba.
Este un singur om cu care se poate discuta omeneste despre Renault. Am vazut ca a aparut recent pe site, un anume Alpine, care spre deosebire de userul sau cei 2 useri ocazionali Renault care scriu exact in acelasi fel si au exact aceiasi parere (extraordinara coincidenta, asa-i?), are si cont facut aici. Asta asa, ca fapt divers. Nu are rost sa mai spun ca daca vreti sa pareti mai multi scrieti si voi aceiasi idee intr-un mod diferit, sa nu ne prindem.
Si ca fie tacamul complet, adunati-va toti in gasca si dati-mi cat mai multe voturi negative... asta inseamna din nou frustrare. Oricum niciodata nu am tinut cont de ele. Cu sau fara voturi mi-am spus mereu o parere. Poate ca nu mereu am avut drepate... intr-un fel e si normal sa fie asa. Insa rare au fost cazurile in care am aberat despre Renault, asta pentru ca am mancat mult "laptic" la recomandarea lui Carlos anul trecut. :))))
Bey esty nebun ? Si de cand BMW se vinde mai bine decat Lexus ? Dar de fapt tu scoti multe pe guritza, dar nimic bun. Mai spuneai odata ca S-ul se vinde mai bn decat LS-ul in SUA. Lexus e facut pentru anumite piete, ei sunt foarte constienti ca in Europa de vest nu au sanse, pentru ca asa sunt europenii, conservatori. Cu toate ca masinile lor hibride sunt destul de cautate si in Europa. Dar spune-mi tu mie , daca tot zici ca S-ulse vinde mai bn decat LS-ul in SUA, dc S-ul nu este in stare sa bata recordul de vanzari pe care l-a batut LS intr-un an, in 1990. Iti zic eu , niciodata S-klass-ul nu va bate recordul de 42 806 masini LS vandute in 1990. Ca sa nu zici ca erau la inceput si erau ieftine, mentionez ca in 2007 au vandut 35 226 masini, deja foarte scumpe. E adevarat ca in ultimii ani au scazut vanzarile, dar cu siguranta vor reveni si e caici se pune si dezastrele naturale care a izbit Japonia.
Totusi in cei 20-25 de ani nu au avut caderi asa cum a avut Mercedes dupa ce s-a unit cu Chrysler.
1. In principiu pentru ca tehnica dintr-o masina nemteasca este mai complexa si dusa mai mult spre... extrem, desi poate ca e exagerat cuvantul. Adica un motor de 1.2 TSI si 86 CP pus pe un Golf este mai complex decat un 1.3 99 CP (sau ceva de genu'), pus pe un Auris. Asta in conditiile in care Golful accelereaza mai rapid pana la 100 km/h, are viteza maxima mai mare, cuplul e mai mare, consumul e mai mic, in timp ce Auris-ul e mai puternic. Asa ceva prindea in Europa acum 10 ani. VW a facut ca prin motorul TSI sa schimbe fata si cerintele pietei europene. Au urmat sa aiba motoare supraalimentate imediat Fiat si putin mai tarziu Opel, Ford, Renault si PSA.
Iar acesta e un simplu exemplu.
2. Vezi punctul 1: tehnica mai putin complexa => in primul rand sanse mai mici ca ceva sa se defecteze. Este unul din motivele pentru care si Dacia este o masina fiabila.
3. Pentru ca Toyota este in top pe piete mult mai mari decat cea europeana. Aici fac referire la America de Nord, Africa (mai ales de sud), Asia si Australia. Mai ales Africa, Asia (de sud si sud Est) este o mare "devoratoare" de Corolla, Rav 4 sau LandCruiser modele care in Europa au aparut in urma cu cel putin 10 ani. Adica vorbim de o "liga" in care si nemtii acum 10-15 ani faceau masini care parcurgeau fara mari batai de cap sute de mii de km.
Si cocalari vs BMW, ce vina are masina ca soferul este un idiot?
@BMW.
Mai, tu sti ca au fost momente in care ne-am dat "la ficat". Si trecand peste faptul ca din nou a trebuit sa ma chinui sa inteleg ce ai scris datorita lipsei semnelor de punctuatie si dezacordurilor... cam ai dreptate.
Sa vedem ce alegem. A, da. BMW M3 E90 din 2007. Cifre: 4 litri V8 420 CP. Bun! In balanta cu ceva mai vechi, sa zicem cu vreo 20 de ani in urma: Buick GN, 3.8 litri V6 245 CP. Slab, nu? Pai ce zice "plaja"? Zice 4.9 secunde pentru ambele! La o diferenta de 175 CP......Dar cuplul? Plus 81 Nm in favoarea "americanei". Dar viteza max? 250 km/h M3, 262 km/h GN. "Mare prosti". Habar "n-are" americanii astia "imputiti". Aaaaa, pe o pista intortocheata, de mare dificultate, va invinge masina mai flexibila: M3. Just! Insa mai scormonim prin gloriosul trecut si-i punem in fata modelului munchenez, pe aceeasi pista, o Delta Integrale 16V tot de prin perioada aia si tot cu parametri mult mai modesti, dar pariati ca "italianca" se va impune? Altceva: are BMW ceva mai tare decat Ford GT? In fine: dupa evolutia ultimilor doi ani, eu observ ca Ford s-a preocupat serios sa-si amelioreze emisiile, pe cand BMW s-a "lenevit".
@dan_grc si @tzenu_bmw, stiu ca nu va place ce am inserat aici, dar cineva - stiti voi cine - nu pare sa se invete minte niciodata, de aceea trebuie zgaltait ori de cate ori isi vara ratul pe sticla. Dar numai voi gresiti, AM, caci nu va intra odata in cap sa nu mai trantiti niciun "top", oricat ar fi de real !!!
Deci se pare ca ai sarit peste prima legata de fiabilitate.
Un raspuns stupid gen ca sunt motoare mai putin complexe l-am citi de la altcineva, poate tu imi dai unul mai inteligent.
Ca decat sa faci un motor complex de rahat, mai bine mergi cu unul vechi de 20 de ani, dar pe care te poti baza.
Si acum vine o alta intrebare, de ce a trecut BMW pe locul doi in topul celor mai apreciate marci auto si Toyota a urcat pe primul ?
Adica cum de essti super bun, dar altii mai slabi ajung mai sus ?
Oare dau si japonezii spagas ca romanii pe sondaje ? SI oare germanii se lasa cumparati in tara lor de cei cu ochi oblici ?
Tare ma indoiesc, dar mai trece vremea si vedem noi realitatea.
Fiabilitatea Toyota e recunoscuta de cativa ani buni, in timp ce altii se tot chinuie sa faca motoare si nu prea le iese.
In rest, ce ai scris tu acolo inseamna cultura auto.
Cine se chinuie sa faca motoare, Bmw? Eu cred ca tu te chinuiesti rau de tot, a devenit si Toyota in 2012 cel mai apreciat brand si acum te arunci pe geam de bucurie, da pana in 2012 unde a fost? Cand erau pe 4,5, 7 cum era, ca vad ca desconsideri Bmw ca e pe 2 acum, ce sa zic, bai voi altceva decat sa va agitati ca mustele dupa niste top-uri nu stiti? GM a fost numarul unu 80 de ani, unde a fost Toyota? E de 3 ani pe primul loc si va inchinati la ei, cum naiba sa fii fan infocat Toyota nu inteleg nici sa ma pici cu ciara, mai intelegeam daca era Honda, ei macar au facut super motoare si modele clar mai reusite decat Toyota din toate punctele de vedere, Toyota poate sa produca 100 de milioane pe an, nu va avea acelasi impact asupra lumii auto si-al pasionatilor din intreaga lume ca Mercedes, Bmw, Alfa, Lancia, Jaguar, Volvo, Saabm Aston, Rolls, Citroen, Ford, Cadillac, Buick, Chevrolet, Honda, de modelele acestor marci nici nu mai vorbesc, sunt mult prea multe emblematice, si mai sunt si marci si modele, sa nu se supere fanii celorlalte marci pe care nu le-am amintit, dar Toyota in afara de LC si Supra slabut de tot, acum are o puzderie de cutii de hibride, cand sunt puse toate la un loc se vede ca are de departe cea mai urata si mai anosta gama din lume, exceptie face Lexus cu cateva modele, dar stiu, sunt fiabile, asta pot sa inteleg, dar sa fii fan Toyota si sa "sari la beregata" nu mai inteleg, ca si cum te bati pt o femeie urata, anosta si ieftina pe deasupra, dar "fiabila".
Eu da, prefer o "urata" cu care sa fac casa si sa ma inteleg, decat o parasuta care sa ma omoare. Cam asta e si diferenta: unii aleg frumusete si ajung la 50% din cazuri la divort si altii aleg istetime.
Oricum ce parasute sunt atrase de BMW-uri nu mai discutam, dar banuiesc ca asta e si ideea cand iei BMW - "aspirator de frumuseti"
Pentru mine un BMW e ca o femeie falsa, care nu are ce arata natural insa au pompat doctorii botox si silicoane in ea ca sa arate bine si sa starneasca senzatii. Asta e insa temporar.
Iar o explicatie logica pentru ca Toyota nu a fost de 80 de ani lider pe piata din America cred ca ai si tu: Toyota nu e marca americana si acum 80 de ani nu se transportau si nu se comercializau masinile ca acum. Cand a intrat Toyota pe piata germana ? Ca in ultimii 10 ani au fost cam primii in topul satisfactiei iar la o fiabilitate pentru vechime de 11 ani sa stai asa bine pe o piata germana e binisor, avand in vedere ca nu ai ajuns in Europa de 100 de ani asa cum se pot lauda unii ca vand masini pe piata europeana.
Spre deosebire de cocalari, sa stii ca eu nu ma chinui deloc, chiar circul cu Toyota si am bani destui ca sa fac un plin. Nu ma duc la benzinarie cu bidonul de 2 litri sa ma mai dau smecher prin cartier putin.