STUDIU: Noile tehnologii oferite de automobile nu sunt folosite de clienți

de Alexandru Monenciu
Sambata, 09.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de compania J.D Power arată că foarte multe dintre noile tehnologii instalate pe automobile nu sunt folosite de clienți. Camera video care înlocuiește oglinda retrovizoare clasică este cea mai folosită tehnologie de către proprietarii de mașini noi.

Mașinile de ultimă generație sunt pline de tehnologie, tocmai de aceea clienți aleg un anume model în defavoarea altuia. Mai mult, prezența acestor sisteme crește prețul de achiziție al unui automobil.

Dar, foarte multe dintre noile tehnologii nu sunt folosite de clienți, arată un nou studiu realizat de compania J.D Power.

"Prețurile mașinilor noi sunt la un maxim istoric, parțial din cauza tehnologiilor de la bord. Acest lucru este în regulă atâta timp cât proprietarii primesc o anume valoare pentru banii lor, dar unele dotări se dovedesc a fi o risipă pentru foarte mulți dintre ei," susține un reprezentat J.D Power.

Potrivit studiului, mai puțin de jumătate dintre proprietari folosesc 1 din 3 tehnologii în primele trei luni de la achiziționarea mașinii. Foarte mulți susțin că pur și simplu nu au nevoie de ele.

Spre exemplu, 61% dintre clienți recunosc că nu au folosit niciodată serviciul care le permite să cumpere online diverse aplicații direct din sistemul multimedia al mașinii.

Dintre aceștia, 51% nu îi văd rostul.

De partea cealaltă, camera video care înlocuiește oglinda retrovizoare clasică este cea mai apreciată tehnologie, iar clienții caută să o aibă și pe următoarea mașină.

Același studiu mai arată că unele tehnologii fac viața mai ușoară în spatele volanului, iar altele fac mai mult rău decât bine. Controlul prin gesturi al sistemului multimedia le dă cea mai mare bătaie de cap șoferilor.

Sistemul care permite conducerea cu o singură pedală (disponibil pe o serie de mașini electrice) este cel mai apreciat de clienți.

via J.D Power

Comentarii (11)

  • Ca romanii tot sunt fani Germania, nu exista zi sa nu dau de oameni pe autostrazi, cu masini de pe la 50-60 de mii in sus, incapabili sa mentina o viteza constanta desi masinile lor ar putea sa se conduca singure. La ce-ti mai iei nava spatiala daca nu esti in stare sa folosesti un banal cruise control, nu stiu...
    19 1
  • Pe locul 2 dupa operarea meniurilor prin gesturi, la capitolul functii nefolosite in Romania este cu siguranta handsfree-ul.
    22 1
  • Nici eu nu înțeleg cum e posibil ca șoferi care călătoresc în mașini scumpe, noi, să stea cu telefonul în mână la ureche. Singura explicație e că fie că nu sunt în stare să seteze funcția de bluetooth, fie inițiază ei convorbiri telefonice și nu sunt în stare să folosească banalele comenzi de pe volan, sau să dea comenzi vocale, știut fiind că atunci când mașina e în mișcare, folosirea ecranului principal pentru a folosi agenda telefonului, e restricționată din motive de siguranță.
    18 1
  • @mana-rece
    eu nu ma mai mir de nimic, la noi totul e anapoda, masini scumpe au nu cei mai cultivati, realizati si civilizati semeni, ci dimpotriva, cu cat masina e mai scumpa, cu atat sunt sanse mai mari ca la volan sa fie un infractor analfabet, un ghertoi baron (micro-)local sau un pustan de bani gata cu bacul picat sau nici macar sustinut....ce pretentii sa ai de la astia ??
    16 0
  • Bubi Mubi
    Masina aia de peste 50k are manual de utilizare de 700 pagini, la fel ca Citroen Ami. La banii astia, cine si-ar bate capul sa invete functiile de pe masina?
    12 3
  • Demult am părerea ca plătim multe opțiuni de care nu avem nevoie.
    Poate v-ați enervat și voi când ați încercat sa configurați o mașina si am descoperit ca unele optionale sunt condiționate de altele.
    Orice tehnologie costa atât pentru a fi dezvoltată dar si pentru a putea fi oferită pentru utilizatori. Aici este o mare provocare si nu cred ca cei care țin telefonul in mâna de exemplu, nu ar putea sa se descurca cu setările, chiar cred ca este vorba de nesimțire si ignoranta.
    Cam toți am făcut greșeală sa folosim telefonul sau sa nu fim atenți la ceea ce ar trebui sa fim atenți când conducem, dar ignoram ce s-ar putea întâmpla in 2 secunde si faptul ca nu o sa putem repara raul făcut.
    Sunt multe lucruri bune pe care dezvoltarea le-a adus si le știm toți, dar nu cred ca mașina ar trebui transformată in altceva decât ceea ce este.
    Indiferent câte sisteme de asistenta ar avea pana la urma toți trebuie sa ne descurcam chiar si mai rar la parcări “strâmte”, drumuri nemarcate, intersecții aglomerate.
    In aceste situații ori știi sa conduci ori mai devreme sau mai târziu vei provoca un dezastru si nu este ca pe PS, adică nu o sa putem da restart.
    Îmi plac tehnologiile si luminile ambientale, dar știu ca nu sunt toate necesare. Deșii nu am nici o problema cu BMW-ul chiar din contra, pentru mine “control prin gesturi” rămâne una din cele mai inepte și nefolositoare tehnologii in care s-au aruncat banii… seriiiioooos iau mâna de pe volan sa ajustez volumul????
    Părerea mea!!!
    19 3
  • cornel
    Mai nou si semnalizatorul este pentru foarte multi o tehnologie inutila, nefolositoare si pe care nu o folosesc.
    8 0
  • Pare ca utilizatorii tin cu greu pasul cu evolutia tehnologica a automobilelor proprii. Cu siguranta multi nici nu stiu de existenta unora dintre acestea pe propria masina: are sau nu SUV-ul tau diferential central blocant ? stiai ca farurile cu LED iti permit setarea fasciculului luminos pt. circulatia pe dreapta sau pe stanga drumului (UK vs Europa) ? Poti sa vezi SMS-urile pe ecranul navigatiei ? Stiai ca enervantul tempomat adaptiv te protejeaza de coliziuni frontale ? Ce face butonul 'off-road' odata apasat ? Masina ta are suspensie adaptiva / reglabila ? Cum functioneaza Hill descent Control ? Folosesti asistentul de faza lunga noaptea ? Si multe alte intrebari la care unii proprietari de masini avansate nu pot da un raspuns ...
    3 0
  • Si special pentru romani, sa se faca un sistem automat pentru condus pe autostrada.

    Sa se faca un flash automat, sa nu apesi ca saracia mereu.

    Apare masina in fata, pac...flashul!
    Si nu stiu, ceva sa simta saracia. Cand simte saracia, sa dea flash-uri in continuu! Sa nu cumva sa se ia saracia, ca e periculos!
    3 0
  • plus un senzor special pentru edik sa-l mute in dreapta automat, acolo nu sunt pedale si nici manete si nimic. Adica nimic pentru nimic. Sa nu se incurce.
    4 3
  • mircea badea
    eu tot vad romani ce isi pun tableta imediat ce cumpara un sh...sunt curios daca si cum o folosesc pe urma..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru