Cu siguranță îți este cunoscută afirmația, nu întotdeauna adevărată, că o mașină nouă pierde 5.000 de euro din valoare odată ce a ieșit pe ușa reprezentanței. Ei bine, în unele cazuri devalorizarea este cu mult mai mare.
Compania americană iSeeCars a realizat un studiu în cadrul căruia au fost analizate peste 1.6 milioane de mașini noi și second-hand, în perioada ianuarie-martie 2024. Totul pentru a vedea cu cât s-au devalorizat într-un an de utilizare.
Coroana este adjudecată de electricul Mercedes-Benz EQS. Potrivit studiul, valoarea îi scade cu 48.7% după un an de utilizare. Pe locul doi regăsim Nissan Leaf, cu o devalorizare de 45%, iar pe 3 avem Jaguar F-Pace cu 35.4%.
Alfa Romeo Giulia se clasează pe locul 4, cu 33.4%, iar Kia EV6 se află pe poziția a 5-a cu 33.3%.
La capătul celălalt al clasamentului, adică mașinile care se devalorizează cel mai puțin, regăsim Land Rover Range Rover, al cărui valoare crește cu 2.8% după un an de utilizare.
Un motiv pentru această creștere ar putea fi faptul că noul model începe să ajungă în showroom-uri, iar clienții nu au răbdare și nu vor să plătească un preț mai mare.Dacă pe poziția a doua se poziționează Kia Rio, cu -0.1% devalorizare, ultima treaptă a podiumului îi revine lui Mercedes-Benz Clasa G cu -2.3%.
via Motor1
Te dai cu ea până crapă de tot sau îi dai foc și rezolvi cazul (aviz martorilor lui e-Hova).
Ah!...cât de minunate sunt mașinile electrice și cât de mult îmi plac!
Celor care nu le pasă și “aruncă” peste 100.000 pe un gadget sunt așa de puțini ca efectiv nu contează și nu produc un impact relevant.
Ideea în articol este alta… electricele sunt OZN-uri (așa ziceți voi focile), dar culmea sunt deja uzate moral (vezi top devalorizare). Electricele sunt găuri negre încă de la dezvoltarea lor… plus ca nu sunt cu zero emisii. ;)
Cine folosește mașini noi, le vând după 3-5 ani, ca să cumpere din nou una nouă. Ori dacă rămân cu “OZN-ul” după gât se cam distruge piața.
Cei care susțin BEV-urile se reduc de la o zi la alta, la fel abureala la care ați pus unii botul.
Cred ca majoritatea vrem o planeta mai curată… dar BEV-urile de astăzi au făcut exact inversul din cauza proastei implementări. Lansarea unei tehnologii încă în dezvoltare la o așa scală este un mare eșec și vom vedea rezultatele. Fabrici care au costat sute de milioane și care nu vor atinge capacitatea maximă și care în 5 ani trebuie retehnologizate cu ghici ce… alte sute de milioane.
Așa prostie… mai rar, și este la nivel planetar.
Parveniții fac precum descrii tu, ca își aduc aminte de unde au pornit.
Tu ești un parvenit in devenire, ca încă nu ai nas de EQS.
Ai rezolvat ce?
Mi se rupe de ce gândești referitor la mine. Când am nevoie de feedback știu unde “să merg”, o fac constant.
Ai ceva de comentat/argumentat la articol??? No, ioi… pauză ;)
Exact, ai constant nevoie de validare, bolnavule.
S-a dus vestea cu devalorizarea, am vazut si eu si am si mentionat aici ca gasesti masini electrice SH cu km putini si devalorizare "de sa sparie gandu". Daca as fi dat o galagie de bani pe un ID3 acum 2 ani ca sa-l vad acum la 20k mi-as da cu pumnii in cap. Nu pentru aia 25k aruncati pe geam ci pentru ca am fost fraierit. Tot mai multi se prind ca esti cam fraier daca iei o electrica noua. Articolul asta vine ca o confirmare rece si nemiloasa a acestei realitati. E adevarat: exista EQS la 60k cu putini km. Deci niste unii au pierdut 60k in 2 ani pe o masina care deja e cumva depasita. Asa ceva te deranjeaza chiar daca ai castigat banii aia la loto. Nu ai cum sa nu te simti fraierit. Aviz amatorilor. :)
Adevarul este ca bogatii stiu sa utilizeze toate instrumentele legale si mai putin legale pentru a-si pastra si mari averea. Unul dintre acele instrumente este bunul colectibil. Nu conteaza cat costa un EQS AMG, de exemplu, cu numarul 1 din 500 sau 500 din 500. Nici cat se devalorizeaza.
Mercedes inca mai are de papat la devalorizare. Si voi la fel. Adeca pana sa ajungetz sa ganditz inainte sa scritz.
PS Stati apropae de @cap-de-maimutz ca ajungeti ca el. Mesteri la habarnambism