În ultimii ani, gusturile românilor în materie de mașini s-au mai schimbat, în contextul în care mulți au devenit fanii modelelor cu zero emisii. Chiar și așa, un lucru a rămas constant: preferința românilor pentru mașinile second hand importate din vestul Europei.
Un studiu realizat de platforma carVertical arată că românii preferă, în continuare, mașinile rulate importate din țări precum Germania, Franța și Belgia. Concret, dintre toate vehiculele importate verificate de această platformă în 2024, 32.3% au provenit din Germania, 17% din Franța, 11.7% din Belgia, 11.2% din Italia și 7% din Olanda.
"Cumpărătorii români au o preferință puternică pentru mărcile germane precum BMW, Audi și Volkswagen, așa că nu este surprinzător faptul că majoritatea vehiculelor sunt importate din Germania. Multe mașini din Germania revin la dealeri după 3-5 ani de când au fost cumpărate de noi, creând un stoc mare de mașini relativ noi și bine întreținute, care sunt apoi vândute în țările din Europa de Est," susține Matas Buzelis, expert în piața auto din cadrul carVertical.
Desigur, asta nu înseamnă că achiziționarea unei astfel de mașini este lipsită de riscuri.
Potrivit aceluiași studiu, mașinile importate din Polonia (14.3%) au avut kilometrajul manipulat. Urmează mașinile din SUA (13.9%), Spania (10.5%), Italia (10.3%) și Danemarca (8.5%).via carVertical
- majoritatea masinilor sunt achizitionate in Leasing si ai limita 10 000 km pe an. Daca depasesti, platesti in plus. Mai sunt si variante cu 15 000 km pe an dar sunt mai rare. De aia si Sandero se "vinde" bine pentru ca e luat in Leasing si ai de plata cam 100 euro pe luna plus asigurarea.
Dupa 2-3 ani, dai masina inapoi si iti faci contract de Leasing la alta masina.
Ai masina noua in permanenta, nici schimbul de ulei nu il faci ca de, ala se face la 30 000 km fix cand tu predai masina.
Teoretic, ar trebui sa fie masini bune doar ca nefiind masina ta, nu prea o conduci cum trebuie.
Vad des la serviciu, cand plec dimineata de exemplu la minus 5-10 grade, cum posesorul de leasing, a pornit masina si direct piciorul in blana.
Pe de alta parte, majoritatea kilometrilor sunt facuti la exterior, mai ales daca locuiesti in mediul rural. Asadar, orele de fucntionare motor sunt mai putine pentru 1000 de km facuti pe autostrada decat daca freci masina majoritar in oras.
Cat despre mine, care fac cam 40 000 km pe an, un leasing nu mi s-ar potrivi decat ca a doua masina.
Oare de ce germanii nu isi cumpara masinile intre ei daca sunt asa de bune?
Cum de sunt multi clienti din Germania care prefera Dacia noua??? La fel si francezi? Belgienii si ei inca mai cumpara Dacia in timp ce exporta BMW-uri la romanasi.
Cat S – Structural damage that can be repaired
Cat N – Non-structural damage that can be repaired
Mai sunt doua categorii dar alea se refera la mașini care nu mai merg.
Când te uiți pe un site de mașini SH, de exemplu autotrader.co.uk, masina e marcata Cat S dacă vânzătorul, de obicei un service, a luat mașina de la asigurator, a reparat-o și o revinde.
Iar tu, cumpărătorul, poți filtra dacă vrei sau nu sa îți afiseze și astfel de mașini.
Se fac și smecherii? Probabil, dar e penal și aici justiția ficționeaza. E puțin probabil să riște pentru mașini relativ ieftine.
Diferența e ca în România nu exista (sau nu știu eu sa fie) un astfel de sistem. Când cumperi un SH de pe olx nu știi imediat dacă mașina aia a suferit stricăciuni la structura și nu e nimeni responsabil dacă reparația nu e bine făcută. Trebuie sa mergi tu sa o verifici, ceea ce de multe ori se întâmplă după ce ai cumpărat-o, dacă se întâmplă.
Numai vorbim de datul km înapoi care e o practica comuna.
În general tot ce pare prea ieftin nu-i ok.
Nu în ultimul rând o mașină cere un minim de cunoștințe și în utilizarea ei indiferent că este noua sau utilizată, evident că marea majoritate nu avem așa ceva și nu prea ne pasă de anvelope, presiune, echilibrarea, geometrie, ștergătoare, lumini etc.
Despre cei cu gargara cu șmenuri și cocalari nu mai este nimic de spus… unii nu vor să se maturizeze, știu ei ceva ce nu știe nimeni și la fiecare articol hopa revin cu obsesia.
Deci @Matei, pe unde esti tu sa stii ca legile nu functioneaza corect cum iti imaginezi. Functioneaza corect trecut MOT la mecanicii corupti cu sutica de lire.
Vezi ca prin UK sunt multi mecanici condamnati si inca nu s-au linistit.
Deci smenarii cu BMW-urile sunt peste tot.
https://mattersoftesting.blog.gov.uk/how-were-combating-fraud-and-error-within-the-mot/
In schimb in Romania se fraudează in mod uzual. Acum o luna am văzut. Mașina a picat cu brio testul de emisii și un far bătea strâmb. Farul se putea îndrepta ușor, emisiile nu. A trecut nenea alte cifre la emisii pentru 70 RON. Nici farul nu a fost îndreptat. Se și bucura că îi vine la test o mașină mai veche, știa că îi iese ceva.
In afara de ce scrie in Manualul de Utilizare a masinii nu trebuie sa stii nimic altceva.
Ar trebui sa ne despindem de prejudecatile astea de mecanici inchipuiti.
https://youtu.be/WkUaA5QYG9I?si=bHfDTc4mdbsHuNCZ
Prostii cu BMW-urile fac ravagii.
Astia nu doar ca dau spaga la MOT, dar platesc si la psihologic.
Se pare ca toti handicapatii au dreptul la BMW-uri.
Ai grija, cand vezi BMW, fugi ca sunt numai handicapati la volan prin UK.