Constructorii auto mizează puternic pe modele plug-in hybrid pentru a respecta normele de poluare care vor intra în vigoare în Europa începând de la 1 ianuarie.
Cu toate acestea, un studiu realizat de organizația de mediu Transport & Environment a dezvăluit că trei dintre cele mai populare modele plug-in hybrid comercializate pe Bătrânul Continent emit în realitate mai mult dioxid de carbon decât în testele oficiale WLTP.
Organizația a efectuat o serie de teste cu versiunile plug-in hybrid ale lui BMW X5, Volvo XC60 și Mitsubishi Outlander.
În cadrul testului în care bateria a fost plină, iar mașinile au putut rula temporar și în mod electric, BMW X5 a emis 41 grame de dioxid de carbon pe kilometru, cu 28% mai mult decât în testele oficiale. Între timp, Volvo XC60 a emis 115 grame pe kilometru (+62%), iar Mitsubishi Outlander 86 de grame pe kilometru (+89%).
În plus, testele realizate de organizația de mediu au scos în evidență emisiile semnificativ mai mari atunci când bateria este goală, iar mașinile utilizează exclusiv motorul pe combustie internă.
Într-un astfel de caz, XC60 a emis 184 grame pe kilometru, în timp ce Outlander a emis 164 de grame, adică de trei sau chiar patru ori mai mult decât datele oficiale.
"Recordul" a fost înregistrat de X5, care a emis 254 grame pe kilometru, adică de 8 ori mai mult decât arată datele oficiale."Modelele plug-in hybrid sunt mașini electrice false, produse pentru teste de laborator și scutiri de taxe. Testele noastre arată că, chiar și în condiții optime, cu o baterie plină, mașinile poluează mai mult decât în testele oficiale", afirmă Julia Poliscanova, director în cadrul departamentului de vehicule curate al organizației Transport & Environment.
Sa vedem la electrice, apropo, cine stie ca elicele eolienelor, dupa ce sunt scoase din uz, sunt ingropate ? Chiar nu ma asteptam la o astfel de solutie ecologica.
https://youtu.be/k15n6QAe8cE?t=1151
Si nenea asta pare ca stie cate ceva despre masini. Nu stiu de unde stie dar stie.
Dealtfel tot video-ul e de vizionat. Ii zice tare bine de X5-ul hybrid si e foarte impresionat de Tesla si reteaua lor de incarcare.
De vizionat ca le zice cu calm si fara patima ceea e din ce in ce mai rar pe mai toate mediile.
M-astept ca multi sa-l stie pe nenea Harry.
Adica sa fim seriosi cine ar crede ca un X5 de 2 tone..emite noxe ca o masina mica de oras...imposibil..
Mafia in industria auto intotdeauna castiga...
Hibridele din articol sunt de ani de zile la vanzare si la vreme doar acuma sa 'descoperit' ca polueaza segnificativ mai mult?? Nee asta se stia....
Nimanui nui pasa de natura asta e sigur.....nici macar mie...As conduce V16 cu consum de 40% zi de zi daca as avea resurse....
Dar nu schimbă cu nimic faptul că un PHEV este mult mai verde decât un full termică, asta pentru că :
1) dacă mergi în oraş, mergi doar electric şi deci 70% verde din energia electrică de la priză - sistemul naţional
Sau 100% verde dacă ai panouri solare
2) înafara oraşului până în X km (posibil 200 km) mergând prima parte full electric apoi doar termic, iar eşti sub full termică - doar de la anumite distanţe mari în sus, începe greutatea PHEV să conteze negativ la noxe
Oricum o PHEV bine închegată este mult mai fiabilă şi plăcut de condus decât o full termică - indubitabil !
Toyota PHEV Prime, Honda Civic, Accord PHEV, Mitsubishi PHEV, BMW PHEV se conduc foarte frumos.
Nu-ti trebe v16 pentru consumul ala .. Il poti obtine cu un Subaru WRX cu 4 cilindri culcati in 2 paturi matrimoniale.
Asta presupunand ca nu o incarci si la serviciu. Daca o incarci si acolo, ai 40 de km pe electric in cele mai crunte conditii de ger si trafic si doar 10 pe benzina. Oricum, in general, pana la serviciu nu face lumea mai mult de 20 kilometri, deci e posibil sa mearga doar pe electric majoritatea.
Nu e eficient, e o incropeala temporara, dar macar e mai bine decat combustia pentru oras. Pana si o hibrida non-PHEV e mai eficienta, ca foloseste energia din franare sa reincarce bateria. Nu vad cum ar putea cineva crede ca o PHEV e inferioara in oras unei masini clasice.
Ca sa nu ma intind excesiv, oamenii astia au testat 3 masini phev intr-un mod diferit de WLTP (distante mai mari, incarcari mai mari, medii diferite) si acum sar in sus ca emit mai mult CO2 decat in testele oficiale.
Pai nu este nici o stire aici, masinile PHEV pornesc cu bateriile pline si cand se consuma, trec pe ICE si incep sa emita si CO2. Daca distanta este mai mica decat autonomia in mod EV, emisiile sunt 0 (sau aproape) cu cat distanta de testare creste emisiile se vor apropia de un hibrid non plugin (ba poate putin mai mari din cauza masei bateriei).
Oricum ar fi insa, hibridele emit mai putin CO2 decat versiunile pur ICE.
@DAN: performanta superioara a modelului BMW din test vine doar din faptul ca are baterie mai mare si implicit autonomie in modul EV mai mare. Daca ne uitam la test in modul EV, a fost singura care a obtinut valori mai mici decat cele declarate.
Nu vreau sa atac vreo marca, spun doar ca astfel de teste pot aduce informatii utile, dar trebuie citit mai departe de titlu si abstract.
Nu-i nimic, banii nostri se vor duce in continuare pe subventii pentru mizeriile astea. Grele, scumpe, sofisticate si proaste. Fara sa ne intrebe nimeni.
In rest, nota 10 pt AM ca dau stiri nasoale despre isteria ultimilor ani cu masinutze cu baterii. Sincer, bravo! Adevarul e mai important decat "valul", si in cele din urma razbate. Fara exceptie. ;)
distanta parcursa 7072 km,
consum benzina mediu 3,2%.
consum electric mediu 28,1kWh%
4930km pur electric
Incarcata aproape zilnic naveta intre 35-80 km / zi (in functie de pandemie).
Restul km au fost drumuri mai mari de 150km.
Autonomie max electrica 92 km, minim 57km.
Pt 394bhp si 2,4 tone, rezultatele sunt OK.
Pai nu scrie omule ca BMW a iesit cel mai prost?
Are baterie dubla fata de Volvo, motor de 3 litri si performante praf:))
Masini germane:))
Si sa nu uitam: BMW are recall la modele plug-in hybrid!!! A nu se incarca la priza si a nu folosi modul sport!!! BMW nu stie inca cum sa rezolve problema:))
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-recalls-all-plug-hybrid-models-due-battery-fire-risk
https://carbuzz.com/news/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery
Distractie placuta!
https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-8977211/Are-plug-cars-really-green-claim-Report-suggests-not.html
Hai ca iti subliniez cate ceva din el:
"The BMW X5 xDrive45e was found to be the worst performer of the three PHEVs analysed"
"The heavy BMW SUV is claimed to produce just 39g/km of CO2. However, T&E said in some scenarios it would produce up to 12 times that amount."
Si se mai mentioneaza in test ca BMW a facut doar 17,5 km in modul full electric, adica mai putin cu 76% fata de cifrele oficiale.
Deci cum naiba ai scos tu iar BMW asa de bine???
Inca ceva foarte important: atat timp cat marlanii cu BMW Diesel parcheaza pe locurile destinate incarcarii masinilor plug-in hybrid, rezultatele sunt si mai urate.
https://images.app.goo.gl/tZL3AnnbzJacB3Lf6
https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/800-miles-week-electric-car-12-things-i-learned
Am un XC90 plugin hybrid MY2017 si in conditiile reale de trafic am mers cam 30 km in medie, folosind modul PURE pana s-a terminat bateria. Asta cu AC pornit, radio si conditii normale, fara economii.
Avand birou la 10 km de casa si putand sa incarc si acolo, am mers full electric pe saptamana si 125 km, deci nu a pornit benzinarul.
Volvo are si aplicatia Volvo on call unde poti vedea consumul pe ultimele 7 zile si o medie pe ultimele 3 luni. La mine arata ca am mers 2/3 electric in ultimele 3 luni si full electric ultimele 7 zile. Deci depinde de om, de traseu de mai multe.
Este adevarat ca plug-in hybrid nu sunt asa prietenoase, dar elimina poluarea din orase si ajuta cand nu poti incarca.
Din pacate nu mereu gasesti functionale punctele de incarcare, iar uneori sunt ocupate de masini cu ICE. Asta e realitatea. Nici full electrica nu e inca ok pentru ca nu sunt destule puncte de incarcare si infrastructura.
Oricum clar mai bune ca dieselurile pentru ca scot poluarea din orase.
1. Toate masinile emit mai multe gaze decat în testul WLTP. Pana aici nicio noutate.
2. Nu e logic că sunt emise mai multe gaze când nu are bateria incarcata ? Pai daca porneste mai des motorul, LOGIC ca emite mai mult.
Ok, si care e noutatea ?!!?!?! Niciuna.
De la abstract să trecem la concret. Iată cum Electrikkk îşi reliefează cameleonismul – adoră să proslăvească tagma oamenilor de ştiinţă, dar NUMAI dacă aceştia cântă muzica “aceea care ne gâghilă urechile într-un mod plăcut” (apud Caragiale). Fraza următoare îmi place însă cel mai mult (până la intensitate orgastică): de regulă, ori îi completează, ori îi corectează el, omul fără menajamente, dar, totodată, fără carte :)
Analog faptului că antihriştii sunt mulţi, şi Electrikkk-ii sunt mulţi…
@botu’, nici noi nu punem botu’ la sofismul tău, başca ieftin. De fapt, orice autist înţelege că motoarele electrice ale “hibridelor” nu au rolul de a proteja direct mediul, ci de a ajuta la reducerea consumului de carburant!!! Şi, precum sublinia şi @tzenu, pe absolut toată lumea o doare dosnic de mediu (indiferent ce s-ar jura în genunchi), astfel că, în definitiv, reducerea consumului la “hibride” nu priveşte scăderea emisiilor, ci protecţia…propriului buzunar, sic!
Păi nu mai bine să dăm credit profesiunii de credinţă a “reginei” genului, recte Toyota, care mizează pe “hibride”, iar nu pe “full electrice” ?
Ha-ha-ha, e-zombilor, pierdeţi bătălii pe toate fronturile…Veţi ajunge ca nici voi înşivă să nu vă mai credeţi.
@Dane (Grecu), stai liniştit; “pretinii” noştri nu suferă nici evidenţele zdrobitoare, nici hegemonia Adevărului. Întotdeauna această minoritate a Globului se va sili să vadă negru ceea ce majoritatea vede alb (şi invers). Pentru că îi hrăneşte spiritualmente taman “tatăl minciunii”, îţi dai seama?!
Mai mult, dieselurile noi nu mai emit CO2 mai putin decat benzinarele, a fost demonstrat de ICCT în Germania cu un test pe stradă cu două Golf 7, 2.0tdi si unul 1.4tsi.
Nu m-ar mira sa vad maine un nou DieselGate care de data aceasta sa loveasca in acesti pseudo hibrizi.
Vreti reducere de consum reala si hibrizi pe bune, poftiti la Toyota si la Honda!
De fapt, cine ştie? Poate că aceasta este teoria relativităţii în variantă modernă, concepută de AM.
Reiau.
** @(@inexorabil), da, OK, n-am de ce să te contrazic. Şi n-am afirmat vreodată şi nici n-am lăsat de înţeles că mi-ar repugna “hibridele”. Sau că acestea n-ar reprezenta cea mai bună metodă de a reduce consumul. Eu incriminez doar imensa cacealma a “protecţiei mediului” (via “full electrice”) şi mentalitatea mefistofelică din jurul “autonomelor”.
Iar dacă unii ar opta pentru “full electrice” nu din raţiuni ecologice, ci fiindcă le place simplul fapt că sunt silenţioase, iarăşi asigur lumea că nu mă deranjează o asemenea motivaţie. La urma urmei, NICIODATĂ nu mă voi declara împotriva unei ideologii, împotriva unui Sistem şi împotriva adepţilor lor doar de dragul de a mă situa împotrivă! Îmi voi argumenta, deci, de fiecare dată atitudinea ostilă **.