Chiar dacă cei mai mulți producători au început să se concentreze asupra dezvoltării de mașini electrice, costurile de producție ale unei astfel de mașini sunt mai mari decât cele ale unui vehicul cu motoare termice. Această situație ar urma să se schimbe în viitor.
Un studiu nou, realizat de compania americană de consultanță Gartner, sugerează că aceste costuri de producție ale mașinilor electrice ar urma să fie mai mici decât cele cu motoare termice începând din 2027. Reducerea costurilor de producție va fi ajutată de inovații în procesele de fabricație, precum și de design-ul acestor mașini.
„Noii producători OEM vor să redefinească status quo-ul în lumea automobilelor”, spune Pedro Pacheco, vicepreședintele departamentului de cercetare din cadrul Gartner. „Ei au adus inovații noi care micșorează costurile de producție, cum ar fi arhitectura centralizată sau introducerea gigacasting-ului care ajută la reducerea costului de producție și a timpului de asamblare și care au fost adoptate și de producătorii consacrați pentru a putea supraviețui”, mai adaugă acesta.
În schimb, chiar dacă aceste costuri de producție pentru mașinile electrice vor fi mai mici, același studiu spune că va exista o creștere a costurilor de reparație cu până la 30%, până în 2027.
Din această cauză, este foarte probabil să vedem mai multe mașini electrice considerate a fi daune totale, iar unii asigurători ar putea inclusiv să refuze unele mașini din cauza costurilor de reparații foarte mari.Studiul mai preconizează și faptul că vânzările de mașini electrice vor crește la nivel global în următorii 2 ani. Pentru finalul lui 2024, Gartner estimează că vor fi vândute 18.4 milioane de mașini electrice la nivel mondial. În 2025 ar urma să fie vândute 20.6 milioane de astfel de vehicule. Ca o referință, în 2023 au fost vândute 15.4 milioane de mașini electrice la nivel mondial.
Totuși, situația nu va fi la fel de bună pentru producătorii mici și pentru companiile start-up, cum ar fi Lucid, Fisker sau Rivian. Studiul avertizează că, până în 2027, 15% dintre aceste companii vor fi preluate de altele mai mari sau vor da faliment.
via Carscoops
Devine din ce in ce mai clar ca viitorul va fi transportul in comun.
Românul s-a născut nemulțumit.
- Este adevarat ca Ivan Ivanovici a primit o masina din partea partidului comunist?
- Da, este adevarat, cu doua mici corectii. Nu era o masina ci o bicicleta si nu i s-a dat, ci i s-a luat!
@alex_cu_a_mic - ai perfecta dreptate. Imi pot imagina problemele pt firme cu flote mari de masini, care de fapt sunt adevaratii cumparatori ai masinilor.
Gigacastingul suna foarte interesant dpdv ingineresc, dar daca reparatia unei daune ajunge sa coste cat o masina intreaga, cine va avea de suferit pana la urma?
Asigurarile vor mari politele la niste sume astronomice, potentialii clienti nu isi vor mai permite o masina noua, piata va merge in jos, marii producatori vor merge la guverne cu mana intinsa sa ceara ajutoare!!! din banii cetatenilor bineinteles. Este un cerc vicios, care pleaca de fapt din lacomia producatorilor auto.
Cred ca nu ne ramane decat sa urmarim ce se va intampla, ca de schimbat ceva nu prea avem cum :(
Eu asta am facut de la inceputul lui 2024, daca am fi mai multi asa, oare ce s-ar intampla cu preturile? Nu cumva ar scadea, ca sa ne atraga? Hmm.. hai la greva, zic!
Iar greva nu prea inteleg cum ajuta. Eu lucrez intr-un domeniu total diferit de cel auto. Ce fel de greva ar trebui sa fac pt a fi luat in seama?
Dacă studiul zice că până în 2027 (probabil cercetătorii din Vaslui), asta înseamnă că în 2026 vom vedea “fenomenul”. Partea interesanta ca modelele lansate de doi ani vor fi în producție la data respectivă, la fel cam tot ce se lansează momentan nu susține ce spun analiștii. Cu ceva sunt de acord… cei “mici” Lucid, Rivian, Fisker etc, nu vor rezista.
brevet publicat pe 27.2.2024
Ford brevetează un nou sistem pentru diminuarea emisiilor mașinilor ICE
De ce-și mai bat capul unii cu termice când dispar curând?!? Sau harnelile astea electrice, de fapt, sunt simple hype-uri în direcția greșită.
Ca_consumator mă interesează pe mine dacă scad costurile de producție?
Euro 7 e și despre anvelope și plăcuțe de frână, deci să avem grijă de mediu și de plămânuții noștri! :)))))))))
Costurile de exploatare, mentenanță, reparații ale electrice sunt netransparente, evoluția prețului asigurărilor electricelor începe să devină clară pentru oricine, iar pt. România e f. simplu, infrastructura de încărcare nu va exista nici în 2055.
Am și eu brevete înregistrate.
Prost ca de obicei.
Tesla dacă nu intră pe zona low cost o să aibă aceeași problemă (asta dacă nu o au deja, dar încă ascund rahatul sub preș cât mai pot).
Nu-i loc și piața în zona premium.
Deja au căzut din toate topurile… și anul ăsta nu o să mai aibă cu ce face propagandă.
Mai rămân dobitocii ca tine, care în lipsa de sinapse li se spune ce să creadă și ce să facă.
Somn ușor… este doar Luni și ai început în forță.
Apropo de sinapse lipsă.... Cum e cu vântul noaptea, geniule?
“Uzina din Wolfsburg nu va mai produce modelul ID.3, chiar dacă lucrările de amenajare a fabricii se află în plină desfășurare. Directorul de producție Christian Vollmer a spus, în cadrul unui interviu, că decizia este una economică, bazată pe faptul că cererea de automobile electrice a scăzut, iar uzina din Wolfsburg va fi utilizată mai eficient, pentru alte modele.”
Lasă sarcasmele pentru cine poate… hai fuga la groapa cu nisip ;)
Du-te și scrie ceva la Alfa-Romeo… ca se “gândesc” să producă un model electric (of course) doar pentru piața din China și SUA.
În China este masacru/canibalism cu electricele și-n SUA li se rupe de electrice…
Suntem în 11 sau unii in 12 martie și nimic “răsunător” legat de creșterile vânzărilor la BEV-uri… deci, este cum am stabilit. ;)
Amuzant e ca pana sa apara comentariile lui aveam 5-0, apoi vine domnia lui si hop 5-7.. bine ca la alegeri nu poate vota de mai multe ori(sper)
Folosesc doar aplicația pe mobil.
Nu candidez la alegeri, deci nu trebuie să conving prostalai ca tine.
“Mercedes Won’t Go All-Electric by 2030 as It Once Promised.”
Poate ajung la 50%… poate :)
Cautati Toyota 1:6:90 Rule.
Si totusi "vor fi mai ieftine". La calitatea materialelor, da, sunt de acord, vor fi mai ieftine..