Esential
50% | din electricitatea produsa in SUA este realizata de uzinele care prelucreaza carbunele. |
50% | din electricitatea produsa in SUA este realizata de uzinele care prelucreaza carbunele. |
Masinile electrice nu sunt atat de "verzi" precum ne arata constructorii si grupurile de lobby. Conform unui studiu realizat de o serie de oameni de stiinta americani reuniti in Consiliul National de Cercetare din Statele Unite, masinile electrice vor putea sa ridice pretentii in fata celor pe benzina si pe motorina doar daca tehnologiile de fabricare a electricitatii vor deveni independente de centralele care utilizeaza carbune.
"Pentru ca masinile electrice sa devina o alternativa verde adevarata, centralele electrice trebuie sa renunte la carbune sau sa dezvolte noi tehnologii de prelucrare a acestui material", sustine Jared Cohon, unul dintre cercetatorii care stau in spatele proiectului.
Cifrele actuale arata ca jumatate din electricitatea utilizata in SUA este realizata prin prelucrarea carbunelui. Desi valorile nu pot fi comparate, Romania se afla intr-o situatie proportionala aproximativ identica, 42% din electricitate fiind produsa prin tehnologia prelucrarii acestui material.
Conform analizelor, carbunele emite la prelucrare de cateva ori mai multe substante poluante si de doua ori mai mult dioxid de carbon decat ceilalti factori poluanti, cum este gazul natural.Analistii de peste Ocean arata ca, pentru ca masinile electrice sa devina o alternativa viabila din punctul de vedere al mediului, proportia uzinelor care produc electricitate prin carbune trebuie sa scada vertiginos, in locul acesteia fiind nevoite sa creasca uzinele nucleare sau cele care produc curent electric prin surse de energie regenerabile. "Exista si modalitati prin care uzinele de prelucrare a carbunelui pot deveni mai verzi, una dintre acestea fiind captarea si ingroparea definitiva a carbonului in pamant", se arata in comunicatul emis de oamenii de stiinta americani.
In studiu se arata faptul ca, in ciuda beneficiilor legate de limitarea importurilor de titei, masinile electrice ascund costuri uneori mai ridicate decat cele ale masinilor pe motoare termice, cum sunt cele ale materialelor utilizate la fabricarea bateriilor.
Per total, costurile legate de mediu ale unei masini electrice sunt cu 20% mai ridicate decat cele ale unei masini normale.via | Automotive News (inreg.)
pana sa ajung la detalierea comentariului as vrea sa va atrag atentia ca Smogul este un rezultant al poluarii - nu un "material" care produce poluare asa cum ati tradus in articol ( cand smogul a fost pus la un loc cu carbunele si gazul natural )
revenind la subiect :
productia de energie : Energia se produce din carbune ... OK ... putem schimba asta ? Raspunsul este clar , DA . Dar costurile pentru a schimba modul in care producem energie sunt enorme - atat exprimate in $ cat si exprimate in probleme la nivel social - ar disparea o ramura industriala destul de puternic dezvoltata in momentul acesta .
Energia se poate produce evident si pe cai "ecologice" , solar, vant, atomic, maree...etc multe metode scumpe la ora actuala ( desi devin din ce in ce mai ieftine - daca stai la munte poti cumpara si instala o centrala eoliana de 1kW cu 1000E )
Energia se poate "stoca" si sub forma de hidrogen - tehnologia este inca la inceput , dar exista -- asa ca acumulatorii vor fi depasiti moral destul de repede
Captarea carbonului si trimiterea sa in mega rezervoare subterane este un pic aiurea - peste tot in lumea asta se vorbeste despre materiale care au la baza carbonul si care vor inlocui treptat otelul, siliciul din electronice , circuitele imprimate si multe altele ( exista rezervoare de hidrogen construite in structuri de carbon care stocheaza hidrogenul la nivel molecular ... ) . Carbonul o sa fie materie prima industriala in viitor ... iar noi ne gandim sa scapam de el?
astia mai bine salveaza bani decat natura...........
no las ca i bine si asa..............ca peste 20 de ani cand mai suntem relativi tineri toti o sa purtam masti de gaze pe fata si dastea pt ca alti baga bani in buzunar su nu fac nik.........
Aceste studii nu fac decât sa manipuleze opinia publica sau sunt folosit ca "pârghii" în anumite negocieri în vederea obtinerii de avantaje. Sunt ceva de genul...un "grup de cercetatori uzbeci a descoperit ca daca iei pastila nu stiu care vei slabi 3 kg pe saptamâna mâncând în continuare ca o vaca/bou" Fiti sigur ca se vor gasi pe planeta asta din sa zicem 100000000 milioane care vor avea acces la informatia respectiva...500000 care sa si încerce produsul respectiv. Numai ca nimeni stie exact cine sunt "cercetatorii" respectivi,,,si nici cu ce se ocupa ei...s.a.m.d....cred ca a-ti prins ideea.
Va salut!
Cata vreme in jur de 50% din energia electrica este produsa prin arderea carbunelui in termocentrale la nivel mondial - iar arderea carbunelui este mult mai ineficienta decat arderea carburanilor in motoare (sunt inginer si pot sustine asta); in plus se degaja mult dioxid de sulf, care la motoare nu exista; se mai degaja mult oxid de carbon, care la masini se reduce in catalizatoare,, etc (lista estre foarte lunga)
Concluzia este ca masinile electrice polueaza acumindirect sensibil mai mult decat o masina de generatie noua dotata cu catalizator (nu vorbim de cazanele care circula la noi pe strazi) - singurul avantaj ar fi ca poluarea nu se mai produce in orase, ci la locatia termocentralelor.
Situatia se va schimba atunci cand energia electrica va fi produsa in majoritate in centralele nucleare, hidro- si eoliene.
Eficienta masinilor va creste cand energia va veni din surse ecologice. Va creste cand randamentul dintre momentul producerii energiei si acela al punerii ei in folosul direct al omului va creste.
Cum am mai scris - "studiul" este un mare bull-shit - pentru ca in momentul asta nu exista o masina "verde" .. exista doar marketing "verde" . Sa vii sa spui ca masinile "eco" sunt la fel de poluante ca astea normale este ca si cum ar veni basescu la televizor si ar spune ca romania este in criza economica ...
Evident ca problema nu este inmagazinarea lui pentru ca nu exista nici o solutie de stocare infinita, cea mai buna solutie este gasirea unei utilizati pentru acest gaz. Dioxidul de carbon se poate imparti in Carbon si O2 dar momentan nu exista inca o tehnologie care sa faca acesta ecuatie intr-un proces.
Sunt multe de discutat dar masinile verzi nu sunt o solutie cu nimic mai buna decat masinile cu motoarele cu combustie interna. Plus ca eficienta acestor motoare este mult sub 60%, da fapt cele mai eficiente motoare din lume cu combustie interna sunt motoarele folosite in Formula 1 care au un randament de 75-80%, cel mai mare dintre ele si evident si cel mai important ca realizare tehnica.
Si nu va ganditi la motoarele folosite in industria aviatica, ele sunt poate cele mai ineficiente dintre toate, datorate faptului ca nu au gasit metode de a despica aerul (daca vrei mediul) din jurul avionului.
Cine stie fizica, intelege cam tot ce am spus mai sus.
De ce? pt ca nu poti lua determinantii unei stari(a celei actuale in ceea ce priveste productia de energ electr in centrale termice) si sa-i transferi altei stari, a celei de peste 20 de ani cel putin, adica atunci cand masinile electrice vor reprezenta macar 25% din parcul auto.
Solutia acestei pseudodileme e simpla: pe masura ce parcul de masini electrice se va mari, pe masura ce consumul de energ electrica se va mari si el datorita acestor masini, se va mari si productie de energ electrica produsa NU in centrale pe carbuni, ci in centrale ecologice!
Big deal!...