STUDIU: Mașinile electrice parcurg mai puțini km anual față de mașinile termice

de Alexandru Monenciu
Luni, 13.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu realizat de Universitatea George Washington din SUA, mașinile cu zero emisii parcurg, în medie, cu 7.205 kilometri mai puțin anual, comparativ cu un automobil cu motor termic.

În ultima vreme vedem tot mai multe mașini cu zero emisii pe șosele, dar încă oamenii nu le utilizează la adevărata lor capacitate. Spre exemplu, majoritatea folosesc mașina electrică ca a doua mașină și mai există problema anxietății de autonomie și lipsa unei infrastructuri de încărcare.

Din aceste cauze, mașinile cu zero emisii parcurg anual mai puțini kilometri, comparativ cu mașini termice, arată un studiu realizat de către Universitatea George Washington din SUA.

Cercetătorii de aici au analizat odometrele a 12.5 milioane de automobile uzate și 11.4 milioane de SUV-uri, scoase la vânzare între anii 2016 și 2022. După ce au făcut calculele, a rezultat că mașinile cu zero emisii parcurg, în medie, cu 7.205 kilometri mai puțin (anual) față de suratele lor termice (aici intră și hibridele și PHEV).

În medie, o mașină termică parcurge anual 18.735 de kilometri, în timp ce o mașină cu zero emisii acoperă, în același interval, 11.530 de kilometri.

În ceea ce privește SUV-urile, distanța medie parcursă anual de un SUV termic este de 20.832 de kilometri, iar un SUV cu zero emisii parcurge 17.038 kilometri.

Același studiu mai arată că o mașină Tesla parcurge anual 14.139 de kilometri, în medie, iar electricele de la ceilalți producători acoperă 10.034 kilometri anual.

Una dintre concluziile la care au ajuns cercetătorii americani este că pentru a avea un impact pozitiv maxim asupra mediului înconjurător, mașinile cu zero emisii au nevoie de proprietari care să parcurgă mulți kilometri anual.

via Carscoops

Comentarii (15)

  • Cat de aberant suna asta: cu cat vei merge mai mult cu masina electrica, cu atat vei polua mai putin.

    In schimb daca merg cu o termica de oras doar 6000km/an sunt un nenorocit care distruge mediul.

    O luam razna cu totii in ritmul asta.
    25 2
  • dan capitan de boi
    Masina electrica e facuta pentru distante scurte in oras. E perfecta pentru asa ceva. Un motor termic in oras folosit pe distante scurte e un dezastru. Poluare maxima si uzura maxima. Nu apuca sa atinga temperatura optima de functionare. Pentru extra urban, e alegerea fiecaruia in functie de cerintele personale.
    Daca mai evolueaza bateriile, utilizarea o sa fie pe o raza tot mai mare. Simplu.
    8 26
  • @capitan
    Pentru utilizarea optima in si inafara orasului iti iei o hibrida. Scapi de stresul incarcarii/autonomiei si de povara consumului excesiv in oras pentru ca acolo e buba pentru o masina clasica.
    O hibrida medie cu aerodinamica decenta scoate fara probleme un consum mediu de 3.5-4% pe tona.
    19 2
  • deputy
    parca alt studiu spunea ca proprietarii de electrice fac mai multi km comparat cu o termica.
    poate ma insel dar sincer sunt studii fara rost si fara baza
    10 21
  • În SUA distantele sunt mai mari, nu are nimeni chef ( in afară de redactorii auto care testează), sa mai facă o oprire de cel puțin o oră sa încarce, asa ca merg cu benzina .
    18 5
  • Este si normal, pentru ca masina electrica straluceste la daily driving.
    Pentru nevoile de zi cu zi in oras sau apropiat.
    Cine a facut acest studiu este un redus mintal sau are intentii ascunse.
    Trebuia analizat comportamentul cumparatorilor si utilizatorilor de electrice fata de inainte.
    Cat conduceau in medie inainte si in ce regim si acum cat si cum conduc, SI DE CE?!
    Pentru ca e foarte posibil ca inainte sa fi fost cu naveta de 100km/zi si in urma schimbarii de servici sa lucreze local si nevoile sa le fi scazut si drept urmare cu noua masina, electrica, sa nu mai aiba nevoie de mers.
    Sa analizezi asa, steril milioane de kilometraje, fara sa cunosti si sa iei in calcul profilul de utilizare denota o incompetenta sau rea vointa crasa, asa de cel mai jos nivel.
    2 18
  • @Nico, in marea majoritate Electricele sunt a 2-a sau a 3-a mașină în familie posibil să se refere la folosirea electricelor in detrimentul ICE. Electricele sunt folosite în oraș unde mai mult “stau”, deci puțini km față de clasicele care parcurg distanțe lungi. Firmele de prestări servici, curieri, taxi nu se pot încă “apropia” de o flotă cu electrice. Sunt situații (companii) care au făcut investiția, dar foarte puține. Interesant ca SUV-urile sunt campioanele la distante, ceea ce adăuga lejer 30% la consum/emisii.
    14 2
  • trebuie taxate toate termicele in orase, presimt ca in cativa ani..
    3 19
  • Seriff
    @03:58 Presimiti prost comunistule, uite ce se intampla de fapt si ce se va intampla peste tot odata ce se vor inmulti aspiratoarele cu baterii:
    https://piataauto.md/Stiri/2022/12/Norvegia-introduce-taxa-per-kilogram-pentru-masinile-electrice-din-2023-si-nu-le-mai-scuteste-de-TVA-pe-cele-scumpe/

    Nu te mai bucura atunci cand guvernul impune taxe aiurea oamenilor de rand, de-aia suntem la nivelul asta in Europa fiindca noi mereu ne bucuram cand moare capra vecinului.
    15 5
  • @cherryff
    asta nu inseamna ca nu o sa ninga cu taxe in continuare pe termice.
    4 16
  • deputy
    https://www.automarket.ro/stiri/studiu-proprietarii-de-vehicule-electrice-parcurg-mai-multi-kilometri-104187.html
    5 16
  • Autoever
    @automarket
    Care din cele 2 mega studii este adevarat?
    Niciunul si doar ne pierdem vremea cu traduceri din presa straina?
    5 16
  • @economist electric
    Studiul de marketing al Nissan se dovedește acum o minciună patetică.

    studiu realizat de Universitatea George Washington
    12.5 milioane de automobile uzate și 11.4 milioane de SUV-uri, scoase la vânzare între anii 2016 și 2022.

    Doar un tiriplic electric cu nuca mică ar mai putea întreba ... Care din cele 2 mega studii este adevarat? :)))))))))
    16 5
  • autoever
    asa se intampla cand uiti sa tii evidenta si doar faci traduceri de prin presa straina, fara sa procesezi informatiile :)!
    7 17
  • bravos
    ceasornicarii au rezolvat.hibridele[analog quartz] se vand mai bine decat mecanicele[automate cu svaroski], electricele [digitale cu usb,gps,numara pasii si pulsul,etc]se vand mai bine decat hibridele.cele mai cautate sunt cele cu incarcare solara., capitol la care automobilul inca nu are reprezentznti.
    5 17

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru