În ultima vreme vedem tot mai multe mașini cu zero emisii pe șosele, dar încă oamenii nu le utilizează la adevărata lor capacitate. Spre exemplu, majoritatea folosesc mașina electrică ca a doua mașină și mai există problema anxietății de autonomie și lipsa unei infrastructuri de încărcare.
Din aceste cauze, mașinile cu zero emisii parcurg anual mai puțini kilometri, comparativ cu mașini termice, arată un studiu realizat de către Universitatea George Washington din SUA.
Cercetătorii de aici au analizat odometrele a 12.5 milioane de automobile uzate și 11.4 milioane de SUV-uri, scoase la vânzare între anii 2016 și 2022. După ce au făcut calculele, a rezultat că mașinile cu zero emisii parcurg, în medie, cu 7.205 kilometri mai puțin (anual) față de suratele lor termice (aici intră și hibridele și PHEV).
În medie, o mașină termică parcurge anual 18.735 de kilometri, în timp ce o mașină cu zero emisii acoperă, în același interval, 11.530 de kilometri.
În ceea ce privește SUV-urile, distanța medie parcursă anual de un SUV termic este de 20.832 de kilometri, iar un SUV cu zero emisii parcurge 17.038 kilometri.Același studiu mai arată că o mașină Tesla parcurge anual 14.139 de kilometri, în medie, iar electricele de la ceilalți producători acoperă 10.034 kilometri anual.
Una dintre concluziile la care au ajuns cercetătorii americani este că pentru a avea un impact pozitiv maxim asupra mediului înconjurător, mașinile cu zero emisii au nevoie de proprietari care să parcurgă mulți kilometri anual.
via Carscoops
In schimb daca merg cu o termica de oras doar 6000km/an sunt un nenorocit care distruge mediul.
O luam razna cu totii in ritmul asta.
Daca mai evolueaza bateriile, utilizarea o sa fie pe o raza tot mai mare. Simplu.
Pentru utilizarea optima in si inafara orasului iti iei o hibrida. Scapi de stresul incarcarii/autonomiei si de povara consumului excesiv in oras pentru ca acolo e buba pentru o masina clasica.
O hibrida medie cu aerodinamica decenta scoate fara probleme un consum mediu de 3.5-4% pe tona.
poate ma insel dar sincer sunt studii fara rost si fara baza
Pentru nevoile de zi cu zi in oras sau apropiat.
Cine a facut acest studiu este un redus mintal sau are intentii ascunse.
Trebuia analizat comportamentul cumparatorilor si utilizatorilor de electrice fata de inainte.
Cat conduceau in medie inainte si in ce regim si acum cat si cum conduc, SI DE CE?!
Pentru ca e foarte posibil ca inainte sa fi fost cu naveta de 100km/zi si in urma schimbarii de servici sa lucreze local si nevoile sa le fi scazut si drept urmare cu noua masina, electrica, sa nu mai aiba nevoie de mers.
Sa analizezi asa, steril milioane de kilometraje, fara sa cunosti si sa iei in calcul profilul de utilizare denota o incompetenta sau rea vointa crasa, asa de cel mai jos nivel.
https://piataauto.md/Stiri/2022/12/Norvegia-introduce-taxa-per-kilogram-pentru-masinile-electrice-din-2023-si-nu-le-mai-scuteste-de-TVA-pe-cele-scumpe/
Nu te mai bucura atunci cand guvernul impune taxe aiurea oamenilor de rand, de-aia suntem la nivelul asta in Europa fiindca noi mereu ne bucuram cand moare capra vecinului.
Care din cele 2 mega studii este adevarat?
Niciunul si doar ne pierdem vremea cu traduceri din presa straina?
studiu realizat de Universitatea George Washington
12.5 milioane de automobile uzate și 11.4 milioane de SUV-uri, scoase la vânzare între anii 2016 și 2022.
Doar un tiriplic electric cu nuca mică ar mai putea întreba ... Care din cele 2 mega studii este adevarat? :)))))))))