Prețurile mașinilor electrice au crescut simțitor de la începutul acestui an pe fondul eliminării subvențiilor de stat în mai multe țări europene și din America de Nord. Potrivit unui studiu realizat de Ferdinand Dudenhofer, un expert german în industria auto, mașinile electrice au ajuns să fie mai scumpe cu 21% decât cele cu motoare termice.
Pentru acest studiu au fost luate în calcul prețurile a 20 de modele electrice, fiind luate în considerare și reducerile existente. Aceste prețuri au fost apoi comparate cu modele comparabile, cu motoare termice. Astfel, conform studiului, prețul de achiziție mediu al unei mașini electrice este de 45.040 de euro. Pentru aceste mașini, reducerea medie este de 12.9%, ceea ce înseamnă că prețul de vânzare coboară până la 39.236 de euro.
De partea cealaltă, prețul mediu al unei mașini cu motor termic este de 38.228 de euro. Reducerea medie în cazul acestor mașini este de 15%. De aici, prețul mediu coboară până la 32.355 de euro.
Autorul studiului notează faptul că unele mărci, în special cele premium, încearcă să păstreze un interval de preț destul de mic între modelele electrice și cu motoare termice.
În schimb, unele mărci de volum, cum ar fi Opel și Peugeot, oferă mașini electrice semnificativ mai scumpe decât mașini comparabile cu motoare termice.Un exemplu în acest caz este Opel Corsa. Pe piața germană, versiunea electrică a modelului costă 34.650 de euro, în timp ce versiunea cu motor termic și cu putere apropiată costă mai puțin cu 13.000 de euro. Mai mult, versiunea electrică a lui Opel Mokka este mai scumpă cu puțin peste 9400 de euro față de versiunea cu motoare termice.
Din cauza diferențelor de preț, autorul studiului consideră că "mașinile electrice sunt prea scumpe pentru consumatorul mediu." Pe piața germană, în ultimele 7 luni, doar 5.1% dintre mașinile Opel și Peugeot sunt electrice.
La final, autorul studiului mai menționează că reducerea sau dispariția subvențiilor din partea guvernelor au dus la declinul vânzărilor mașinilor electrice.
via Economica
Da, e bine ca ai confirmat ca electrica își scoate banii după 100.000km. De fapt considerabil mai puțin, ca ai avut grija sa ignori taxele.
Dar dacă ne raportăm la mașini noi de 15-30.000 de euro, care nu-s limitate doar la oraș, e posibil să nu se amortizeze niciodată.
2. Preturile la asigurari sunt mari pentru ca sunt multi prosti care fac accidente. In anumite tari marcile germane au preturi speciale la asigurari.
Nu mai conduceti ca prostii, nu mai sicanati pe autostrazi, nu mai faceti accidente si atunci asigurarile se vor micsora!
https://about.bnef.com/blog/lithium-ion-battery-pack-prices-hit-record-low-of-139-kwh/
https://simpsocial.com/blog/why-insurance-companies-charge-more-for-coverage-of-sports-cars/#:~:text=Higher%2Dhorsepower%20vehicles%20often%20accelerate,between%20horsepower%20and%20accident%20risk.
Acum nu ca un obosit de BMW cu 2.0 DIZAL ar fi masina sport, dar unii asa cred cand vad semnul de BMW si se cred zmei.
In Anglia platesti asigurare marita si daca nu ai facut accident, dar ai
Deci....mai e mult pana departe.
Unele marci sunt mai sigure cu sisteme de prevenire a accidentelor, dar voua nu va plac, ca sunteti COCALARI.
https://www.bizbrasov.ro/2024/01/04/autoturisme-bmw-romania-implicate-accidente-honda-hyundai-porsche/
Cine e pe primul loc Boss???
Singurul lucru, aspect, ce se tot ieftinește este gândirea, atitudinea și dezinformarea unor nefericiți .
Masinile electrice s-au ieftinit si se vor ieftini, nu toate, ca nu cumparam Seria 5 la pret cu Model Y de la Tesla care e mai ieftina.
Taxele alea de 19-37% puse masinilor chinezesti sunt facute exact ca sa dea bine un studiu din asta, ca altfel ar fi mai ieftine, dar germanii trebuie sa isi protejeze industria.
Cat costa o masina electrica chinezeasca care nu are si niste taxe umflate de dealeri care sunt mana in mana cu cei ce le fac.
Multora vă pute Dacia dar nu va deranjează sa dați exemple de mașini noi la 15k care nu sunt limitate doar la oraș.
Nici electrica nu e limitata la oraș.
Eu am recuperat (nu amortizat, că masina nu e o investiție) diferența de preț. Dar eu am avut unele avantaje fiscale. Și unde locuiesc eu taxele sunt mult mai mari. 170 RON pe an mi se pare o glumă. Reviziile sunt mai ieftine, consumabilele mai puține. Pneurile se uzează mai repede dar frânele mult mai puțin sau deloc. Asigurarea e mai scumpă. Din fericire n-am avut niciun incident în 12 ani, și primesc reducere semnificativa, ca reprezint un risc scăzut.
Oricum, dacă ești strâns cu ușa și îți numeri litrii de benzina, probabil și termica e prea scumpă pentru tine.
Exista oameni care își cumpără o anumita masina pentru ca aia vor sa conducă, nu ca sa iasă mai ieftin. Un proprietar de Porsche sau M5 îți râde in nas dacă îi explici că putea sa ia o skoda și de restul 10.000l de benzina. Problema asta nu exista pentru el. Știu ca nu suna bine dar asta e realitatea.
Eu am electrică, sunt mulțumit și de cum merge dar și financiar. Însă asta nu se poate aplica la toată lumea. Nu încă.
Ar fi fost și culmea sa fie obligatorie o tehnologie mai poluanta decât cea existenta. Asta îți răspunde și de ce electricele vor deveni obligatorii.
Romania sta bine la urmatoarele capitole:
1. Primul loc din Europa la cei mai multi morti in accidente rutiere;
2. Ultimul loc in Europa la carti cite;
3. Primul loc in Europa la nefacut update de software la VAG, BMW si Daimler, ca stiti voi mai bine ce se intampla;
4. 2/3 masini obosite importate si doar o treime noi.
Avand in vedere aceste aspecte, clar sunteti inculti si prosti si ii curatati pe germani de troace imputine.
Tu esti cel mai bun exemplu cu Seria 5 DIZAL. Sunt convins ca service nu faci la reprezentanta BMW ca e prea scump si ai tu un baiat care stie mai bine ce piese si cum sa le schimbe.
Masinile diesel se vor ieftini si mai mult in curand cu normele Euro 7, pe langa AdBlue, DPF si alte sisteme, sa vedem cu ce mai vin producatorii.
Apoi s-a constatat ca dieselurile emit particule fine in suspensie la nivelul solului si sunt foarte daunatoare sanatatii si cauzeaza cancer.
Tarile mai evoluate au prezentat multe articole si probe.
https://awhsolicitors.co.uk/articles/industrial-disease/diesel-fumes-cancer/#:~:text=The%20Risks%20of%20Exposure%20to,Diesel%20fumes%20are%20officially%20carcinogenic.
Cu probe!
Si germanii au venit cu mizeria de dieselgate ca sa par ei mai smecheri si mai putin poluanti. In realitate voi sunteti responsabili de moartea multora de cand dati prima cheie la putorile germanilor.
Ii mai si aparati pe germani si pe toti cocalarii care sicaneaza in trafic, pe toti betivii si drogatii.
Si de ce naiba simti nevoia sa raspunzi de 5 ori unei persoane, spunand acelasi lucru, da-ti un check engine ceva, ca e grav .
De aia cand se lanseaza cate o electrica se duc prima data la aia parliti.
La service nu te duci pentru lichid de parbriz, acolo doar completeaza aia. Tu esti din aia care dau spaga la politie sau ITP ca sa treci troaca?
Prin alte tari exista politie si isi face treaba, exista mai multa civilizatie si de aia au aia si alt nivel de trai.
Daca tu si Danut nu va permiteti decat sh-uri obosite de la germani, nu toti fac la fel.
Puneti mana pe carte sa mai evolueze si Romania, ca ajungem de rasul lumii cu cati cocalari avem.
La BMW pica pe capete turbina, ca sa schimbi distributia demontezi jumatate de masina :))
Masinile electrice nu sunt pentru toti. E bine sa isi ia cine isi permite si cine le poate intretine.
Pentru romani tot mai bun e un Bemveu sh DIZAL cu 300000 km, facut din diverse masini ca a fost rupt in doua.
Ce le mai place unora care nu isi permit nici 2 litri de motorina sa isi dea cu parerea despre masini electrice si tari evoluate.