STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele

de Alexandru Monenciu
Luni, 14.04.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizația germană ADAC a elaborat un studiu și a concluzionat că mașinile cu zero emisii sunt mai fiabile decât mașinile echipate cu motoare termice.

ADAC este cel mai mare club auto din Germania și Europa, cu peste 20 de milioane de membri. Organizația germană oferă și asistență rutieră, iar anul trecut a răspuns la peste 3.6 milioane de apeluri. Ele au stat la baza unui studiu elaborat.

După ce au analizat toate datele, specialiștii ADAC au concluzionat că mașinile cu zero emisii sunt mai fiabile decât cele echipate cu motoare termice. Chiar dacă numărul electricelor a crescut în ultimii ani, datorită popularității crescute, studiul arată că doar 43.678 de mașini dintre cele peste 3.6 milioane au fost electrice. Sau, cu alte cuvinte, doar 1.2%.

"În ceea ce privește mașinile înmatriculate între 2020 și 2022, mașinile cu zero emisii au înregistrat 4.2 defecțiuni la 1.000 de vehicule," scriu germanii de la Handelsblatt. Dacă ne referim strict la mașinile termice, cifra lor a fost de 10.4 la 1.000 de vehicule.

Cea mai întâlnită problemă, atât la electrice cât și la termice, a fost bateria de 12V.

Aproximativ 50% dintre mașinile electrice și 45% dintre termice s-au confruntat cu această problemă.

Singurul domeniu unde electricele au avut mai multe probleme, comparativ cu termicele, a fost cel al anvelopelor. ADAC susține că în 1.3 cazuri din 1.000, problema raportată a fost la anvelope (0.9 cazuri din 1.000 pentru termice).

via ADAC

Comentarii (22)

  • Fals, nimic nu bate un Bemveu DIZAL 2.0 , N57. Face miliarde de km si au autonomie vreo 2000 km. Cat despre anvelope...nu am vazut BMW care sa nu aiba anvelope roase neuniform dupa ce le ard baietii la drift.
    Ma mira studiul ADAC, ca germanii sunt mari fani diesel, le promoveaza si le cumpara cu milioanele anual...
    Sigur mai apare in curand alt studiu care sa cotrazica acest studiu si sa zica altceva, ca tot DIZAL e la putere.
    7 15
  • Journey
    Și TDI-urile, alea cu i roșu, nu bate, nu troncăne, se știe.
    5 15
  • @Mihai
    Nu are cum să aibă autonomie 2000 de km. Băieții bagă numa' de 50 de lei.
    8 7
  • In peste 20 de ani si vreo 8 masini am schimbat o singura baterie (pe singura masina diesel pe care am avut-o) si nu am ramas niciodata cu masina-n drum incat sa am nevoie de "asistenta". Cu putina grija o baterie tine 6-7-8 ani.
    Oricum, daca cele mai frecvente probleme ale masinilor au ajuns sa fie bateriile de 12V, inseaman ca suntem foarte bine.
    13 5
  • Jian de la Calafat
    Tot ce se poate, ADAC sa aiba in mare parte dreptate, chiar daca acest studiu poate sa fie catalogat si fiind relativ pripit, deci cu rezultate neconcludente.
    Doar ca, ceea ce se omite cu desavarsire, acel detaliu definitoriu, -agreabilitatea la volan-, satisfactiile oferite soferului/posesorului de catre motorizarile ICE sunt incomensurabile in comparatie cu cele ale EV.
    5 5
  • Jian de la Calafat
    Agreabilitatea la volan ar fi incomensurabila, irezistibila, irepetabila si, desigur, irefutabil in favoarea dCi daca Luca de Meo ar reveni la sentimente mai bune fata de dizel.
    3 7
  • Jian de la Calafat
    @Automarket

    Nu considerati ca ceea ce se intampla este deja prea mult?
    Nu era suficient ca am fost insultat in atatea randuri fiindca mi-am expus o simpla opinie, acum chiar trebuie sa accept ca altcineva sa-mi foloseasca abuziv si nickname-ul(ora 14:40)?
    4 6
  • Șoc! :)))
    Deci cea mai întâlnită problemă la electrice e o reminiscență de la termice :))
    10 4
  • Fals, scoase cifre de 2 bani din condei. Problemele sunt altele: costuri uriase la orice reparatie, bateriile nu tin pe termen lung, iarna, anvelopele, statiile de alimentare, conditii de garantie ciudate, consumul mare de curent dubleaza si pretul curentului la toata gospodaria, numai bunatati...
    10 7
  • Daca dai spaga la MOT ca sa treci fara advisory orice troaca BMW Diesel, atunci clar nu sunt probleme boss.
    Poti sa verifici la englezi cate troace trec aia din condei MOT si cam care le pica si pe ce motive.
    Deci astia la ADAC sunt platiti sa ca minta.
    Studiile arata clar ca viitorul e diesel, place la cocalari cum miroase de la prima cheie, e bune ca nu papa ulei, nu investesc in ele decat miminul necesar, adica motorina de 2 lei ca sa porneasca troaca din cand in cand.
    Si marea problema cica e iarna la electrice...alea DIZAL care sunt conduse cate 500 m nu sufera de infundat DPF pentru ca el e anulat.
    Romanii care nu isi permit decat troacele obosite diesel de la vest europeni, e bine sa nu isi mai dea cu parerea despre ce se intampla prin Europa, pentru ca ei sunt gunoierii Europei.
    5 10
  • un cetatean
    Dar " avantajele" ca sunt mai scumpe, cu asigurare din ce in ce mai mare, reparatii colosale, mai ales bateria, astea se pun in balanta unde ? La industria alimentara ? Piata second este din ce in ce mai plina de electrice scumpe pe care nu le cumpara nimeni, dupa ce le-au luat cu pomana de la stat, acum sunt puse la vanzare cu pretul intreg aproape, or fi romanii amatori de second prosti, dar nici chiar asa .
    11 5
  • Au început sa curgă legendele urbane :))
    E plina lumea de gigei care știu ei cât costă sa repari bateriile care au garanție 8-10 ani.
    A, stai, ăștia sunt cei pentru care o mașină de 10 ani e aproape virgină.
    7 8
  • Șoc!
    Veriga slabă la mașini cu motor prin combustie e ... bateria!

    Cum era cu lema aia rostogolită frenetic, ”'multe piese în mișcare, deci lipsă de fiabilitate”?

    Și dacă bateria plumb-acid e o ”reminiscență”, de ce e totuși folosită pe capodoperele electrice ale tehnicii de azi?

    Pentru că reminiscență sau nu, se pare că siguranța și fiabilitatea (raportată la numărul de cicluri mai mic, atenție) în exploatare le fac PREFERATE față de ”minunatele” Li-Ion.

    ”Lead-acid batteries are known for their robustness and reliability. They can withstand a wide range of temperatures and are less sensitive to overcharging compared to other battery types, making them highly important for critical safety functions”
    ”the use of lead-acid batteries in EVs highlights a pragmatic approach to blending new and old technologies to ensure the highest standards of safety and reliability”

    Mici detalii care dezvăluie limitele multlăudatelor baterii (și implicit ale electricelor ce se bazează pe ele).
    8 5
  • Bateria de 12V nu prea are treaba cu bateria de EV folosita la propulsie. Tehnologie cu totul diferita.

    Motivul pentru care sunt încă folosite la majoritatea (nu toate!) electricele este pentru ca bateria mare are 400 sau 800V. Atâta lucru înțelegi, nu?

    Sa schimbi toate echipamentele electrice și electronice sa folosească 400V e nebunie și foarte periculos. Sa folosești un transfortator e foarte scump.

    Au început sa apară baterii de 12V li-ion sau nichel care sunt fie considerabil mai mici și mai ușoare decât cele pe baza de acid, fie mult mai încăpătoare la aceeași dimensiune.

    Robustețea și fiabilitatea mai buna de refera la condițiile în care funcționează, și într-adevăr sunt superioare celor pe baza de litiu. Dar dacă citești atent citatul tău, nu se refera la cât de des se strica.

    Dacă cele bazate pe acid erau asa de bune atunci erau folosite și la propulsie, dar ce sa vezi, nu sunt.
    7 3
  • Seriff
    Eu ma uit acum pe olx, Tesla model 3 care noua a costat in jur de 55 de mii de euro o gasesti din 2020 cu 18.000 euro, toate au km fix la limita la care ies din garantie, pe la aproximativ 180.000 km, pe grupurile de Tesla Owners din Romania sunt oameni care afirma ca au schimbat motorul electric cu un cost de 7000 euro, de baterii nu are rost sa mai zic cat costa, concluzia, da o electrica e fiabila fiindca se strica mult mai rar, dar si cand se strica e jale, plus ca pierzi enorm la devalorizare, eu ma intreb cine se risca sa mai cumpere o electrica iesita din garantie?
    11 6
  • Intre timp câinii latră, caravana trece.
    6 4
  • Nu nu, fără diversiuni, întrebarea e de ce nu au folosit și pentru susținerea funcțiilor vitale ale electricei TOT o baterie mai mică Li-Ion? Că doar era mai mică, iar despre cost......dacă ai minim 40 kWh, ce mai costa încă una mică de maxim 1kWh, dacă tot e așa bună?
    De ce sunt puse plumb-acid (sau nichel-metal la unele hibride)?

    Pentru că (raportat la ciclurile mai puține, da) sunt mai robuste și mai rezistente MAI ALES la temperaturile extreme....călcâiul lui Ahile pentru scumpele electrice cu baterii pe litiu.
    4 5
  • Pai e simplu: nu e nevoie, exista o soluție care funcționează.
    Și, cum ai spus și tu și nu te contrazic, bateriile cu acid au o plaja mai larga de parametri de funcționare, în timp ce cele cu litiu sunt, într-adevăr, mai mofturoase.

    Sunt convins ca în viitor vor fi înlocuite de LFP sau solide, dar momentan nu exista nici motive sa schimbi ceva care merge, nici tehnologia necesară. Iar când se va întâmpla asta se vor schimba și la termice.
    5 2
  • hahaha
    Nu e nevoie de nici un stiudiu.
    E de la sine inteles si era stiut de minim o decada.
    De aia de fapt nu vor producatorii auto de tip legacy sa treaca la electrice si fac orice le sta in putinta sa indeparteze cumparatorii.
    O masina electrica este ideala.
    Nu are nevoie de absolut nimic si nu se strica.
    Singura parte miscatoare este si aia in camp magnetic si deci nici macar acolo nu ai uzura.
    Si la baterii, cu tehnologia actuala, chiar daca exista o mica degradare bateria va tine zeci de ani cu capacitate arhisuficienta.
    Adica de fapt este masina ideala pentru consumator.
    Drept urmare ma astept sa vad masina electrica care sa aiba nevoie de combustibili si de curele si uleiuri si alte consdumabile.
    O vor inventa si va fi fortata spre public.
    Lacomia este maxima.
    Nu exista sa lase astia asa ceva.
    De aia Toyota a cumparat toate patentele (brevetele de inventie si inovatie) din tehnologia solid state battery si lea- bagat sub pres si ameninta cu procese pe oricine doreste sa dezvolte.
    De zeci de ani fac asta, de cand s-au prins ca tre sa ascunda aceasta tehnologie.
    4 2
  • Tesla are asa, bateria de 16v (au avut de 12v) este tot de tip li-ion
    2 1
  • Seriff
    @Alin? O masina electrica nu se strica?
    Tu te auzi ce vorbesti?
    Vezi pe orice grup de Tesla cat costa sa inlocuiesti un motor electric sau o baterie?
    4 2
  • Și înlocuirea motorului la o termică e costisitoare, poate sa fie și 10.000 euro, dar de regula în jur de 5000. Și cutia de viteze sau transmisia se strică, și destul de des.

    Garanția la baterii e 10 ani. Garanția la motorul termic e 5 ani, de obicei.

    Studiul spune clar ca electricele sunt mai fiabile. Restul e can-can. Trompetele anti-EV: neh, lasă că am citit io undeva, mi-a zis mie un prieten.

    La ultima termica pe care am avut-o mi-a căzut transmisia made in Germany. Costa 4000 lire sa repar/înlocuiesc. Am vândut mașina la dezmembrări și am luat electrică și de atunci nu a trebuit sa repar NIMIC. 5 ani!.

    Dar e bine ca ai inceput sa te informezi, e primul pas. Când o sa scapi de preconceptii o sa vezi ca nu e dracul atât de negru.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru