În prezent, China oferă subvenții atât pentru mașinile cu zero emisii produse de mărcile locale cât și pentru cele produse de mărcile străine. În consecință, producătorii de automobile chinezești sunt "angajați" într-un război al prețurilor pe piața locală, iar profiturile nu sunt deloc mari.
Tocmai din această cauză, tot mai mulți constructori se văd nevoiți să facă profituri mari din mașinile vândute în afara Chinei, spre exemplu în Europa.
Un studiu recent demonstrează că mașinile chinezești sunt și de 3 ori mai scumpe în Europa, față de țara lor natală. Dar chiar și așa, sunt mai accesibile decât multe modele europene. Deși oferă mai multe dotări standard și mai multă tehnologie.
Compania Benchmark Mineral Intelligence arată că, în China, costul bateriilor este cu 18% mai mic decât oriunde altundeva. Mai mult, există aceste subvenții acordate de guvern, iar forța de muncă este clar mai ieftină.
Cei de la Reuters s-au concentrat pe prețurile practicate de către cei de la BYD în Europa.
De pildă, prețurile lui BYD Atto 3 sunt mai mari cu 81%-174% față de China.
Un Dolphin costă cu 39%-178% mai mult în Germania, comparativ cu China. Nu în ultimul rând, prețul unui BYD Seal este cu 30%-136% mai mare față de China.De cealaltă parte avem cazul Teslei Model 3, fabricate în China, și vândute cu 30% mai scump în Germania față de piața locală.
via Carscoops
Iar o parte din profit ajunge si la germani, ca doar nu le vand chinezii in Germania si la germani nu le iese nimic.
Deci sa nu mai faca atata valva europenii, ca ei le aduc, ei le vand si ei le cumpara.
Ai exemple? Eu nu reusesc sa gasesc nici unul. Sigur, nu are rost sa sarim de 40K. Ceva pamantesc pe la 10-20-30k.
BYD Dolphin 45kwh e 28k in Germania pe cand Citroen e-C3 44kwh e ~23k.
Cat priveste studiul, pare facut intr-o duminica pe buda. Nu ofera nici o informatie notabila care sa nu fi fost publica si usor accesibila. Nimic despre cat costa sa importi o masina, cat costa compliance-ul european, cat sunt taxele etc. E o colectie de generalitati si preturi culese din zbor si scoase cu ifose de studiu.
Miracolul chinezesc nu e pentru export.
In primul rand multe modele vândute în Europa sunt diferite de cele vândute în China pentru ca Europa are standarde mai stricte. De exemplu au modificări ca sa obțină NCAP mai bun, și astea sunt scumpe.
Apoi intervin taxele vamale și TVA.
"De cealaltă parte avem cazul Teslei Model 3, fabricate în China, și vândute cu 30% mai scump în Germania față de piața locală."
Adică fix taxele vamale și TVA.
Auzi tu mizerie de replica.
Sunt fortate sa faca profit.
MARSH mah hoti mizerabili, fortati sa va imbuibati.
Problema SUNT cei care platesc, sa le tai mainile alora care au cump[arat masini chinezesti (inclusiv noile volvo, smart si dacia spring - printre altele fiind masini cxhinezesti re-imbracate pt non CN)
Dar si aici, avem VW ID3 vandut chinezilor la 20.000 euro (echivalent) si in promitii chiar 16.000, iar noi europenii VW pretinzand peste 42.000 euro.
Si nu e BYD, si alte cacofonii.
Sunt de acord cu masini chinezesti, la pret corect, pt ca spre deosebire de o masina gen vw/citroen/etc...nu au absolut nimic, nu tu distribuitori, nu to piese de schimb nu tu service, etc..
Deci ce nu platesti pe mere, e posibil sa ramai cu paguba completa si sa platesti pe pere inca o data pretul masinii.
Dar de aia o cumperi cu 10 - 15.000 euro in loc de 40.000 ca iti asumi acest risc.
Dar asa, ai acelasi risc urias dar ti se cere pretul la fel de urias, comparativ cu al europenelor.
Deci doar taxa vamala de 10% e justificabila.
Apoi nu am adăugat costurile cu transportul peste ocean, dealerii si alte costuri odată ajunse în Europa (care au salarii și preturi europene).