Constructorii auto investesc sume generoase în dezvoltarea mașinilor electrice. Noile vehicule sunt prietenoase cu mediul, dar generează și costuri de întreținere mai mici comparativ cu mașinile echipate cu motoare cu combustie internă. Și asta nu o spunem noi, ci analiștii din cadrul firmei Cap HPI.
În urma unui studiu realizat recent în Marea Britanie, specialiștii vin cu o serie de rezultate interensate. Conform rezultatelor, costurile de întreținere în cazul unei mașini electrice sunt, în medie, cu 23% mai mici. Valoarea a fost calculată pentru o perioadă de 3 ani sau 60.000 de mile (96.560 de kilometri).
Mai mult decât atât, specialiștii spun că în cazul modelelor de clasă mică, diferența crește considerabil. Analiștii din cadrul Cap HPI au analizat costurile de întreținere pentru un Renault Zoe și pentru un Opel Corsa echipat cu motorul de 1.0 litri de 90 CP. Pe o perioadă de 3 ani sau 60.000 de mile, britanicii au ajuns identificat o diferență a costurilor de 35.7%.
"Un motor electric are foarte puține componente în mișcare comparativ cu un motor diesel sau pe benzină. Mai mult, șoferii adoptă un stil de conducere diferit, iar acest lucru duce la o uzură mai mică a anvelopelor", a declarat unul dintre reprezentanții Cap HPI.
Via | Fleetnews
Sunt curios ce se va întâmpla peste 5-6 ani, când acumulatorii mașinilor electrice vâdnute azi vor ajunge la final de viață: cine se va ocupa de reciclarea lor, ce costuri vor avea de înlocuire, cât va mai fi "diferența" de costuri de întreținere atunci...
Pentru reciclare, există deja un accord între o firmă care produc sisteme pentru case cu panouri solare şi baterii cu Renault.
Bateriile Renault Zoe ajung ,după 8-15 ani ca powerwall (având încă 70-80% capacitate ) şi ca powerwall se mai pot folosi încă 10-15 ani!
deci ce treaba are aici costul de achizitie?
Luate separat n-au legatura, dar daca esti potential client de electrica, te uiti doar la costul intretinerii cu 20 % mai mic, dar ignori costul de achizitie de doua ori mai mare ?
@Edikk
Banii de la stat nu vor fi pe vecie, uita-te in SUA, pentru Tesla S s-a terminat ajutorul de 7500 dolari, in limita celor 200 mii unitati, la fel se va intampla peste tot.
si acum vorbind serios...cand auzi de o electrica, la ce te gandesti prima data? pret achiztie sau costuri de intretinere. Pe de alta parte, la monetul vorbirii, ce este mai usor de cuantificat banii dati pe masina sau diferenta de costuri
vreau sa spun ca studiul, momentan, nu are o relevanta deosebita in real life, dar ca si informatie generala se confirma o banuiala: masinile electrice sunt MAI IEFTINE DUPA. Doar ca INAINTE TE SEACA. Invers ca la neveste.