Studiu: mașinile electrice au costuri de întreținere mai mici cu peste 20% față de vehiculele cu motoare convenționale

de Cornel Șocariciu
Marti, 16.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat recent în Marea Britanie a scos la iveală faptul că mașinile electrice au costuri de întreținere mai mici, în medie, cu 23% comparativ cu vehiculele echipate cu motoare diesel sau benzină.

Constructorii auto investesc sume generoase în dezvoltarea mașinilor electrice. Noile vehicule sunt prietenoase cu mediul, dar generează și costuri de întreținere mai mici comparativ cu mașinile echipate cu motoare cu combustie internă. Și asta nu o spunem noi, ci analiștii din cadrul firmei Cap HPI.

În urma unui studiu realizat recent în Marea Britanie, specialiștii vin cu o serie de rezultate interensate. Conform rezultatelor, costurile de întreținere în cazul unei mașini electrice sunt, în medie, cu 23% mai mici. Valoarea a fost calculată pentru o perioadă de 3 ani sau 60.000 de mile (96.560 de kilometri).

Mai mult decât atât, specialiștii spun că în cazul modelelor de clasă mică, diferența crește considerabil. Analiștii din cadrul Cap HPI au analizat costurile de întreținere pentru un Renault Zoe și pentru un Opel Corsa echipat cu motorul de 1.0 litri de 90 CP. Pe o perioadă de 3 ani sau 60.000 de mile, britanicii au ajuns identificat o diferență a costurilor de 35.7%.

"Un motor electric are foarte puține componente în mișcare comparativ cu un motor diesel sau pe benzină.

Mai mult, șoferii adoptă un stil de conducere diferit, iar acest lucru duce la o uzură mai mică a anvelopelor", a declarat unul dintre reprezentanții Cap HPI.

Via | Fleetnews

Comentarii (9)

  • Probabil pana schimbi bateria...chiar sa-i credem ca vor oferi ei altceva decat "consumabil"? Din ce vor trai "saracii" producatori?
    14 5
  • Cristi
    ...și costul de achiziție cu 200% mai mare.
    Sunt curios ce se va întâmpla peste 5-6 ani, când acumulatorii mașinilor electrice vâdnute azi vor ajunge la final de viață: cine se va ocupa de reciclarea lor, ce costuri vor avea de înlocuire, cât va mai fi "diferența" de costuri de întreținere atunci...
    12 5
  • Acest studiu este în favoarea electricelor ? Zoe pleacă de la 33.000 euro aproximativ, Corsa 1.0 de pe la 12.000, cu tot cu bonusul oferit de stat, diferența rămâne de peste 10.000 euro în favoarea Corsa. Să mai bage o fisă băieții cu studiul.
    7 5
  • Costurile de întreținere sunt dictate, într-o anumită măsură, și de politica firmei producătoare.
    3 2
  • Edikkk
    30.000 vs 10.000 .... 10.000 de la stat şi 10.000 diferenţa între benzină şi curentul electric !!


    Pentru reciclare, există deja un accord între o firmă care produc sisteme pentru case cu panouri solare şi baterii cu Renault.

    Bateriile Renault Zoe ajung ,după 8-15 ani ca powerwall (având încă 70-80% capacitate ) şi ca powerwall se mai pot folosi încă 10-15 ani!
    7 5
  • @dan....stii ce ala cost de intretinere.

    deci ce treaba are aici costul de achizitie?
    4 4
  • @vianu

    Luate separat n-au legatura, dar daca esti potential client de electrica, te uiti doar la costul intretinerii cu 20 % mai mic, dar ignori costul de achizitie de doua ori mai mare ?

    @Edikk

    Banii de la stat nu vor fi pe vecie, uita-te in SUA, pentru Tesla S s-a terminat ajutorul de 7500 dolari, in limita celor 200 mii unitati, la fel se va intampla peste tot.
    6 3
  • studiul face referire STRICT la costuri de intretinere. Orice om cu scaun la cap pune in balanta cost achizitie-cost intretinere. Sau poate crezi ca astia cu electricele sunt tampitii de pe urma?

    si acum vorbind serios...cand auzi de o electrica, la ce te gandesti prima data? pret achiztie sau costuri de intretinere. Pe de alta parte, la monetul vorbirii, ce este mai usor de cuantificat banii dati pe masina sau diferenta de costuri

    vreau sa spun ca studiul, momentan, nu are o relevanta deosebita in real life, dar ca si informatie generala se confirma o banuiala: masinile electrice sunt MAI IEFTINE DUPA. Doar ca INAINTE TE SEACA. Invers ca la neveste.
    3 3
  • Nimeni nu o sa poata sa faca studii comparative corecte pana cand nu vom avea in Europa o piata mai mare de electrice si plug- in sh ca sa ne dam seama cat pierd la revanzare, daca e adevarat ca bateria tine 10 ani in medie ( imi amintesc mai demult la laptopuri cum bateriile aveau chip si la x ani cadeau automat). Plus ca la masinile cu combustibil fosil multi merg pe mententanta la nea Dorel din colt pe cand la electrice nu stiu daca e o varianta asta. Asa ca pretul de intretinere mai mic cu 20% e fas.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru