Piața mașinilor rulate este în creștere în România, în ciuda nivelului mare de poluare și a unor potențiale restricții în viitor. Românii preferă să își cumpere o mașină mai veche, de la un brand mai cunoscut sau premium, decât să cheltuie aceeași sumă de bani pe o mașină nouă și ecologică, dar de la o marcă mai ieftină.
Pentru occidentali, o mașină mai veche de 5 ani este un bun care trebuie înlocuit. În România, aceeași mașină este concepută ca o posesie valoroasă. Tocmai de aceea, unii oameni își construiesc o mică afacere în jurul acestei percepții. Iar pentru ca acea afacerea să devină un succes garantat, automobilele puse la vânzare prezintă falsificarea numărului de kilometri.
Frauda kilometrajului este una dintre cele mai mari probleme ale pieței de mașini rulate la nivel global. Infractorii sunt foarte greu de identificat și de sancționat conform legii, iar numărul acestora este în continuă creștere.
CarVertical a analizat un număr de 570.000 de mașini și a realizat un studiu pentru a afla ce automobile se vând frecvent cun un kilometraj modificat. Astfel, a reieșit că, în 2020, 74.4% din rapoartele mașinilor cu un kilometraj fals erau echipate cu motoare Diesel. Asemenea mașini sunt preferate de cei care parcurg zilnic distanțe mari și este principalul motiv pentru care acestea prezintă valori false ale kilometrajului.
Mașinile pe benzină reprezintă 25% din volumul mașinilor cu un kilometraj modificat, iar cele electrice și hibride sunt cele mai sigure în privința numărului de kilometri cu un procent de numai 0,6%.
Studiul efectuat arată și mașinile care au potențial de fraudare a kilometrajului în funcție de vechimea lor. Modificarea numărului de kilometri poate crește artificial valoarea unui autoturism vechi cu până la 25%.
Conform cercetării, modelele fabricate între anii 1991 și 1995 prezintă cel mai des un kilometraj falsificat.
Asemenea mașini sunt mai simple din punct de vedere tehnic și pot fi modificate mai ușor. În cazul acestora, fraudarea are o valoare medie de 80.000 de kilometri. Totuși, unele exemplare pot avea fraude de până la 400.000 de kilometri.Și automobilele mai noi pot avea probleme cu kiloemtrajul. Cele fabricate între 2016 și 2020 au avut modificări cu o valoare medie de 36.000 de kilometri.
Aflarea istoricului real al unei mașini este un aspect legat și de siguranța noastră. Multe vehicule aflate la vânzare prezintă kilometraj modificat sau daune ascunse, deci este foarte important să verificăm orice mașină pe care dorim să o achiziționăm, indiferent de anul de fabricație sau de motorizare.
Via: CarVertical
Cine dracu isi mai ia masina din 1995?! Sau mai exista masini din 1995? Personal am dus la casat masini din 2005.
Dubios.
In ziua de azi cand poti verifica kilometrajul direct de pe telefonul personal mi se pare putin probabil sa mai fi fraierit in felul asta.
Asta se stie doar de o categorie mai inteligenta de persoane. Samsarii tintesc un anumit public: aia mai fraieri si usor de pacalit, care cred ca daca e germana si e o anumita marca, e implicit buna. Ei nu le vand de bune, le vand pentru ca dupa 5 ani incep sa bage bani in ele si atunci apar romanii inteligenti care le iau ei sa bage bani in ele.
Ce marci sunt vizate in principal?
Daca tot s-a facut raportul, sa se zica si ce marci sunt cele mai pacalite si de ce?
Care sunt cele mai furate si reparate cu piese de o calitate indoielnica?
https://www.g4media.ro/care-sunt-marcile-de-masini-second-hand-cu-kilometrajul-cel-mai-des-modificat.html
Primele 6 pozitii sunt ocupate detasat de BMW :))
Pentru ca marca se adreseaza cocalarilor care dau oricat pe o masina (cotet sau tigaie).
Samsarii cauta fraierii care ar da oricat sa aiba un BMW. Inca o dovada ca e masina prostilor care nu se pricep si sunt usor de pacalit.
https://www.automarket.ro/stiri/fraude-pe-piata-masinilor-second-hand-din-romania-o-masina-are-in-medie-97539.html
Ce marca se zice ca e cea mai reparata?
"BMW este cea mai afectată marcă de probleme, în contextul în care aproape 22% dintre mașinile second-hand cu aceasta siglă au înregistrat reparații la caroserii."
22% din cotete au reparatii, acum daca s-ar zice si cate au ajuns daune totale ar fi si mai interesant.
Daca le-ar casa in loc sa le repare ar fi mai bine si ne-am simti mai in siguranta. Astea sunt sicrie pe roti si adevarate pericole, care mai si ajung pe mana unora care nu stiu sa conduca. E grav: cocalar+ masina proasta, e o combinatie mortals.
Marca de 2 lei care se vinde la tara, la cei care cauta sa se dea smecheri.
https://www.hotcars.com/15-cars-with-the-highest-mileage-ever-recorded/
Daca nu s-ar fi dat km inapoi, erau primele 10 pozitii numai cu BMW-uri, dar asa, mai greu e sa faci un raport cand nu ai pe ce te baza :))
Interesant e sa vezi ca sunt romani limitati bucurosi ca se dau km inapoi, pentru ei asta inseamna ca in realitate masina merge mai mult, nu ca sunt prosti ei si iau masini la care nu au idee cand s-a facut service sau cu ce tip de untdelemn de la bunica s-a facut schimbul de ulei. Oricum ei nu pricep nimic, ce sa le zici lor de service la cotet.
Romanuli ii place sa vadă 180000- 22000km , dacă vede în bord asa ceva o și cumpăra rapid.
Dar astea sunt detalii deja mult prea tehnice, ca sa le stie Dorel de Romania.
El daca vede semnul de BMW sau altceva german, scoate banul ca e germana.
Masinile cu cei mai multi km si printre cele mai fiabile sunt in general japoneze si Volvo. Aici vorbim de masini vechi, cu motoare vechi. Nu prea vezi BMW, Audi sau VAG intre masinile cu multi km, ca nu ajung saracele. Posesorii sunt atata de prosti si nu stiu sa le conduca si sa le intretina.
https://classicsworld.co.uk/news/britains-highest-mileage-car-what-is-it/
https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/highest-vehicle-mileage
Dar la romani e greu de explicat, ca stiu ei ce e mai bine.
Chiar la inceputul articolului se mentioneaza "in ciuda nivelului mare de poluare". Ce sa ii zici taranului de poluare, ca imediat ti-o zice el cu avioanele si vapoarele care polueaza si ca totul e o minciuna, vest europenii sunt niste fraieri.
Macar stii ce fel de motor are Mazda RX-8? Si stii de ce se strica asa repede?
Cand cineva vrea sa faca misto de tine cred ca te intreaba cati km reali si cate accidente a avut caruta ta.
Ca BMW sunt masinile cele mai masluite?
Ca BMW sunt cele mai avariate?
Ca sunt masinile aduse pentru prosti care nu se pricep la masini?
https://youtu.be/b1ZmXxxkqco
Nu iti place articolul pentru ca le zice pe bune si voi romani inteligenti, nu puteti accepta realitatea grava: ce e rebut la germani, e premium la voi.
Vor tot apare articolele astea, dar romanul a dovedit de-a lungul timpului ca fudulia e mai importanta decat partea practica. Pe romanul cu BMW nu il intereseaza partea practica, el vrea sa arate prietenilor si vecinilor ce afaceri bune face el si cum isi ia super masina cu putini km si putini bani.
In realitate plateste cu multi bani prostia.
Dar atat timp cat sunteti multi, samsarii vor prospera pe spatele vostru si germanii la fel. Ei se roaga sa gaseasca personaje ca voi. Ei fac afaceri cu prostii, deci cu cat sunteti mai multi, cu atat mai bine pentru ei, scapa de rebuturi si voi va alegeti cu masini " premium".
E dreptul oamenilor sa cumpere ce vor ei si sa isi asume niste riscuri!!!
Care e problema ca romanii vor masini sh? sunt banii lor si libertatea lor de a alege.
https://www.automarket.ro/stiri/rar-a-verificat-aproape-34000-de-masini-in-trafic-1700-de-masini-erau-in-86241.html
Avand in vedere ca multe masini SH sunt cu mari probleme tehnice, pun in pericol circulatia.
Daca tu vrei sa te trezesti ca intra in tine un retard care are masina facuta din bucati si nu mai are nici bani de anvelope si placute de frana, asa ca circula vai de el, atunci continua sa iti sustii ideea.
Problema oamenilor nu sunt masinile sh, ci masinile cu probleme. Articolele prezinta niste statistici despre masini. Unii pentru ca vor sa se dea smecheri, cumpara tot felul de jafuri care par bune.
Ai dreptate,insa partial.,,Riscurile,,importante nu si le asuma ei atunci cand alearga premium-ul nemtesc sh cu anvelope chinezesti si service no name (cazuri reale,multe).
In schimb garantat vor gasi niste bani ca sa-si lustruiasca bolidul/sigla.
Stiu ce zici. Lucrez in domeniu.
Cand iei masina noua nu se da cu anvelope noi? Si cam cati km faci pana se uzeaza?
E adevarat ca sunt marci care promoveaza drifting si condusul periculos si e posibil ca sa vezi BMW nou cu anvelope praf dupa 2 saptamani, dar aici discutam iarasi de o categorie de persoane deosebite.
Eu am schimbat anvelope la 4-5 ani, uzate uniform.
Pana si la Logan versiuni mai bune primesti Continental sau Michelin.
Bine, acum se vor supara unii cand le zici ca un Logan cu anvelope bune merge mai bine ca un BMW cu Xdrive si la care vezi sarmele prin anvelope, dar na una e premium si alta e o masina de amarati, chiar daca coaja premium costa 3000 Euro sh si Loganul 13000 euro, tot ala cu Logan e sarac si fraier.
Asa e la noi in Romania, noroc ca unii germani sunt mai fraieri si cumpara Dacia, ca la ei nu gasesc masini SH asa bune. In Germania s-au importat in ultimii ani cam 80000 de masini anual. E un numar totusi, daca stam sa ne gandim ca ei ar fi putut alege masini germane sh in locul Dacia, dar na, sunt si pe la ei nepriceputi.
Dar tu nici de asta nu te-ai prins.
De fapt tu vezi si zici doar ce iti convine, tu ai vazut doar o stire cu BMW pe plaja si nu ti s-a intamplat niciodata sa fii depasit riscant de smecheri cu BMW. Unii posteaza filmulete din astea pe YouTube zilnic cu idioti, iar altii chiar si mau idioti se filmeaza chiar ei in timp ce conduc si arata ce meseriasi sunt si ce masini au.
https://youtu.be/2XR2Sl6zC-o
https://www.stiridecluj.ro/social/un-cocalar-cu-bmw-a-facut-drifturi-in-centrul-dejului-pentru-a-si-impresiona-iubita-video
https://youtu.be/oEA2LvcoV8Y
https://www.4tuning.ro/filme-masini/view/olXT_Bif1oZ
https://www.4tuning.ro/filme-masini/view/RziKQjg5ycp
Poti cauta sa vezi si tu cati sunteti, gen fara numarrrrr. E internationala treaba, a nu se crede ca doar in Romania se intampla.
Cum sa îi numești ,,fraieri" pe acei oameni care își cumpără o mașină Sh și nu una nouă ?
Dar se întreabă careva dacă acel ,,fraier " își poate permite o mașină nouă?
Ii permite pensia sau leafa?
Nu vedeți ca pana și haine sau mobilier, electrocasnice, se cumpără masiv la mâna a doua!
Mulți doar visează la ceva nou.
Din păcate noi ca tara și nivel de trai ne situam undeva cam jos.
Auzeam ca ati adus în discuție ca în străinătate se vinde o mașină ca rabla și la noi ajunge un produs Premium!
Este foarte adevărat, dar sunt și acele masini reale și chiar dacă sunt reparate,sunt reparate cum trebuie.
Si nu cred ca în România după ce ai cumpărat o mașină nouă la care ai si credit bancar sau Leasing si ai avut unele probleme sau ai fost nevoit sa o repari, renunti la mașină și cumperi iar alta nouă!
Poți doar cei care își permit!
Nu si oamenii de oamenii de rând cu un salariu modest.
Doar toti stim sau am auzit cazuri în care au cedat motoare sau a apărut rugina la masini noi și cu km chiar puțini imediat ce au ieșit din garanție.
Asa ca fiecare își cumpără dupa posibilități
Booon! Iată premisa. Ei, acu-i acu'. Ar fi imposibil să nu apelăm la dilema lui Lenin: ce-i de făcut? (Revoluția a triumfat, țarismul a fost înăbușit, dar bolșevicii s-au trezit din beția victoriei, constatând îngroziți că au ditamai teritoriul de administrat). Ce zici tu că se cuvine aplicat, ca să rezulte fix panorama socială râvnită de tine?
Ah, da, eu fabulez despre un capriciu personal, iar tu vei riposta invocând "situația normală care se impune într-o țară civilizată". Păi, suntem sau nu civilizați??? Și n-ai precizat adineauri că "BMW jerks" reprezintă o hibă universală?! Așadar, contează gradul de civilizație sau tarele omului hipermodern apar din cu totul alte cauze?...
Ma, romanii sunt plini de idei preconcepute dar nici cu editorii de la AM nu mi-e rusine deloc. Pe scurt, varsta medie a parcului auto in Germania este de 9+ ani. In Romania este de ~12 ani. N-am timp sa caut sursa acum.
Apoi marea majoritate a masinilor care sunt schimbate pe la 3-6 ani provin din anumite scheme de optimizare fiscala adica leasinguri si alte deduceri de taxe sau programe rabla. Nu se duce nici un neamt cu salariu de 3k euro pe luna din care ii mai raman 1500-2000 euro dupa scaderea costului traiului zilnic, sa arunce 30k euro, bani deja taxati odata, pe o masina din care 25-30% reprezinta TVA, taxe si adaosuri, ca apoi s-o vanda dupa 4-5 ani cu sub jumate din cat a luat-o si sa arunce practic 15-20k euro pe geam doar pentru a avea masina noua si sa crape de invidie romanache. Rar se intampla asa. Persoanele fizice tin masinile de obicei mult (8-10-12 ani) iar persoanele juridice le tin mai putin pentru ca asa e mai rentabil.
"În România, aceeași mașină este concepută ca o posesie valoroasă." Depinde pe cine intrebi. In cercul meu, inafara catorva pasionati care mai discutam despre masini si unii chiar isi venereaza posesiile, restul le privesc ca pe niste obiecte cu care-si fac treaba si nu dezvolta nici o pasiune sau atasament fata de ele si cele mai avansate discutii cu ei despre masini se limiteaza la consum si practicalitate.
Cat despre masluirea kilometrilor, e principala sursa de plusvaloare in cazul multor samsari. Daca nu s-ar putea maslui kilometrii, multi samsari s-ar lasa de meserie si multi cumparatori n-ar mai fugi dupa "a face o afacere" si s-ar indrepta spre masini noi sau sh dar mai scumpe.
Masluirea kilometrilor cred ca e pentru domeniul auto, o meserie le fel de veche precum prostitutia pentru omenire, pastrand proportiile temporale.
Încă o dată atest: în loc să ne sugereze o rezolvare în cazul coca & piț (pe care i-am cerut-o mai sus), Mafănel doarme în front. De ce? Fiindcă aceia care urăsc din tot "sufletul" NU vor să dispară însuși obiectul urii lor dezlănțuite, recte "dujmanii" ! Nu, tati, deoarece, într-un eventual climat (cazon) de ordine, liniște, pace și armonie (ei îl invocă asiduu și continuu, dar, în sinea lor, nu și-l doresc!), nemaiavând pe cine să urască, s-ar simți extrem de incomod, ba chiar nu și-ar găsi niciun loc/rost..În fond, sensul vieții lor este zavistia, nu bucuria!
QED. În concepția standard a mafiotului nostru cel de toate zilele, coca & piț TREBUIE să existe! Și, implicit, să se comporte ca de obicei, fără abateri "nespecifice". Astfel, repet, nu vom scăpa de dânsul decât pe buza gropii (a noastră sau a lui).
Următorul pas? Un nou rechizitoriu turbat împotriva "faunei suburbane", respectând întocmai arsenalul consacrat de epitete/etichete.
Aștept, totuși, să ne livreze o statistică exactă a numărului de BMW-uri uitate la punctul mort și, deci, ajunse în apa mării, neoprite nici măcar de nisip :)
De asemenea, câte au fost parcate în diagonală, ocupând două locuri deodată (și acelea la handicapați).
Poate n-ar strica să știm și câți agresori cu BMW au amenințat vatmanii cu bazooka.
PS KFC-ul cu pricina nu este in Vaslui :)
PS. La Piatra Neamt nu exista KFC cu drive-thru.
Iti urez success sa le zici la toti ca se inseala. Dupa cum ziceam, nu eu scriu articolele si nu eu am facut studii.
Cu toții avem capacitatea de a trage concluzii (deseori pertinente), dar să venim și cu idei de ieșire din labirint...pauză de masă. La infinit...
Mă rog, dacă ne place să consumăm în van resursele creierului și să ne răcim gura de pomană...Go ahead, mai pe românește.
Deja mi-e scarba cand mai aud de astia cu baza lor de date de rahat ...
Ca să menții o mașină mai veche în parametrii tehnici și vizuali buni/ foarte buni costă.
.......zilele astea am avut "o revelație". Practic nu prea am ieșit decât parțial "la vopsea" cumpărând o Dacie nouă în 2018. Stăteam și mă gândeam siguranță nu am, stabilitate/ ținută de drum slabă, confort nu prea, dotări prea puține.....și atunci ce afacere am făcut? Da într-adevăr confortul psihic că e nouă și teoretic nu bagi bani în eventuale reparații (că asta-i și ideea unei mașini noi, nu?) Deci să zicem că sunt costuri mici: achiziție, mentenanța, casco, prețuri piese, deci un TCO excelent. Dar apoi ce satisfactii ai? Hai că în oraș e ok, dar în afara localităților unde se circulă cum se circulă......mda.....
"și a unor potențiale restricții în viitor" ...... păi într-un fel statul român m-a fraierit în sensul că tot trâmbițează impozite progresive pe norme de poluare, restricții peste restricții, "poluatorul plătește" etc. etc. Deci induce potențialului client ideea că e bine să iei o mașină nouă (eu am luat-o că era visul meu din copilărie, de a avea o mașină nouă, indiferent de cat de modestă) ca să plătești impozite mai mici, să nu ai zone cu acces limitat sau fara acces, revânzare mai bună etc.
Complet fals. Și atunci stau și mă întreb, nu mai bine de 8000 -9000 de euro luam eu un B6 sau un B7 combi și aveam mai multe satisfacții? ( de fapt pentru siguranță mai mult, apoi spațiu și apoi celelalte atuuri)
Asta dacă nu-ți dă și de lucru, adică să prășești un câmp de pir, vreau să zic: de link -uri.
De aprins de la ce sa se aprinda? S-a ciocnit cu vre-un aruncator de flacari in actiune?
Usile cu ce ocazie s-au blocat? Pornise masina de pe loc, atinsese 10km/h si s-au blocat usile automat? S-a deformat caroseria asa de mult incat nu se mai puteau deschide usile? In cazul asta cum de nu si-a rupt gatul de la impact?
Mergi si scoate brevet de inventator cand mai vii cu povesti de astea.
Maşina în speţă a fost lovită în spate la viteză mare, caroseria proastă de Logan deformându-se uşor, iar la şoc mecanic puternic ştii ce se întâmplă cu un recipient cu gaz sub presiune?
Spre edificare finală, i-auzi ce spune 4tuning.ro: “Sunt şanse ca şi în urma unui accident grav din spate, care duce la crăparea rezervorului, să pornească un incendiu”.
Dar, repet, nu este musai nevoie să se aprindă taman rezervorul. Dacă a luat foc un ansamblu sau un subansamblu, nu eşti ferit de riscul a a ajunge incendiul la instalaţie.
Iar dacă tetierele sunt corect poziţionate, nu prea ai cum să suferi vreun traumatism al coloanei cervicale la coliziunea în spate.
Hai, acum apucă-te de sportul cu trei degete din copilărie.
Pe inexo vrei, mă, să-l ridiculizezi şi, în definitiv, să-l reduci la tăcere?! De ce? Fiindcă a stârnit cuibul de viespi de pe AM?...TD!
Se spunea mai devreme despre faptul ca o masina sh poate fi periculoasa in trafic. La fel poate deveni si una noua dupa ceva ani si kilometri. Probabil ITP-urile facute pe bune sunt solutia. De obicei nu prea comentez dar observ ca tot promovandu-se astfel de articole si pareri am ajuns sa consideram sh-urile in toate felurile: "cazane", "bombe pe roti" etc. iar cumparatorii sunt "fraieri", "tarani cu bmw", "romani prosti" etc.
Eu nu zic decat ca trebuie sa nu ne bagam in libertatea oamenilor de a cumpara ce masina vor ei. O fac pe riscul lor si exista mecanisme la care pot apela daca au fost pacaliti.
Culmea e ca eu am cumparat toata viata doar masini noi :)). Si mai sunt si fan al masinilor electrice. Cu aceeasi mare observatie/conditie: sa nu fie interzise cele termice!
Cumparatorul sa fie liber sa cumpere ce vrea el: noua sau sh, electrica sau termica.
Dar nu, ah…ne sufocă noxele, ne crapă plămânii, ne mor copiii, se topesc gheţarii, chelesc urşii polari, se dereglează ecosistemul, se distruge planeta, se închide viitorul bla-bla-bla. Plus: nepăsătorilor, egoiştilor, hedoniştilor, asocialilor, cocalarilor, barbarilor, criminalilor!
Aşadar, cât timp vom fi vizaţi de avalanşa de epitete/etichete preluată mecanic de #rezistenţi de la corifeii Propagandei socialist-milenariste, riposta noastră va fi una promptă şi viguroasă…Punct!