STUDIU: Mașinile chinezești vor reprezenta 7% din piața europeană până în 2030

de Alexandru Monenciu
Luni, 13.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu recent, realizat de o companie italiană, mașinile chinezești vor reprezenta 7% din piața auto europeană până în 2030. Totodată, cota de piață a mașinilor europene a scăzut în China.

În timp ce europenii au bătut pasul pe loc, chinezii au făcut progrese mari în ceea ce privește electrificarea. Statul oferă subvenții producătorilor de automobile electrice, locali, iar aceștia produc mai multe mașini decât pot vinde pe piața locală.

Surplusul ajunge în alte zone de pe glob, inclusiv în Europa. Desigur, la un preț mai mic decât al modelelor produse de mărcile europene.

Potrivit unui studiu recent, realizat de compania italiană Aniasa and Bain&Company, până în 2030, mașinile chinezești vor reprezenta 7% din piața auto europeană.

Acest lucru va avea un impact mai mare în țări precum Franța, Italia și Marea Britanie, având în vedere că sunt printre cei mai mari importatori de mașini de pe Bătrânul Continent.

Între timp, autoritățile de la vârful Uniunii Europene se gândesc să introducă taxe vamale mai mari pentru mașinile produse în China. Așa cum spuneam într-un articol anterior, Mercedes-Benz și BMW sunt împotriva acestei decizii.

Potrivit celor două mărci germane, care dețin fabrici în China, UE ar trebui să scadă taxele impuse electricelor venite din țara asiatică, nu să le crească.

Taxele de import mai mari ar încetini tranziția europeană către mașini cu zero emisii, mai susțin ele.

via Autoblog.it

Comentarii (8)

  • Tranziția către electrice este pe STOP, până nu apar alte baterii. Tot ce se produce acum (excepție conservele gen Spring) nu au nici o treabă cu ideea BEV-urilor și anume de a reduce poluarea din orașe. Unde-s BEV-urile de oraș sub 20.000? Cum încarcă cei care stau în oraș la bloc? Ei sunt piața care ar aduce schimbarea, nu creșteri de vânzări gen propagandă Cină stă la casă te miri pe unde, are 2-3 mașini și la majoritatea li se cam rupe de tot.
    Fără mișto să nu mai aud de Bain… am lucrat 3 ani cu consultanții lui pește prăjit, au niște prezentări și niște fișiere standard în Excel, papa a căruță de bani și generează numai prostii. “Copii” de 25 de ani… dar ei sunt consultanți, le făceam temele ca habar n-aveau pe ce lume erau.
    Asta cu 7% mi se pare ca nici nu merită menționată.
    Dacă chinezii nu le produc în Europa o să plătească taxe (sunt sigur, că așa-i corect), dacă le produc în Europa o să plătească aceleași salarii și taxe ca restul, deci nașpa!!!
    2 3
  • tu stii ca un orasean roman conduce vreo 10km/zi? nu are stres cu incarcatul.
    si multi stau si la case sau pe langa oras.
    2 0
  • ioropeana 18k
    https://youtu.be/JM6PHiDeZMI
    0 0
  • Nu știu și nu cred ca cei care folosesc o mașină 10 km/zi sunt relevanți când discutăm de electrice care costă de la 35.000 în sus. Cei care folosesc o mașină 10 km/zi își iau SH care costă sub 10.000… majoritatea mult sub aceata suma, deci nu-s relevanți nici dacă o electrică ar costa 15.000. Recunosc, nu-ți înțeleg argumentele.
    Asta este situația actuală “în aprilie Autoturismele electrice au avut o cotă de piață de 5,5%, față de 13% în 2023”… mai este ceva de adăugat?
    0 1
  • Astea-s mașini?
    0 0
  • Pam, Pam… SUA “În cazul mașinilor electrice, tarifele vor fi majorate de patru ori (de la 25% la 100%), cele pentru baterii vor crește de la 7,5% la 25%, iar cele pentru semiconductori și pentru celule fotovoltaice se vor dubla, potrivit unui comunicat al Casei Albe. Noile măsuri afectează bunuri în valoare de 18 miliarde de dolari și vor intra în vigoare în 90 de zile.”
    Să vedem UE…
    0 2
  • sunt foarte multi care isi iau masini noi pt cativa km sau chiar sa le tina in parcare.
    0 0
  • Depinde de puterea de cumparare si nivelul de inteligenta.
    Multi norvegieni si olandezi isi iau electrice, nu doar pentru 10 km ci pentru naveta, cumparaturi si altele.
    Dar ei sunt la alt nivel.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru