Pe lângă faptul că avem puțini kilometri de autostradă, nici aceștia nu sunt dați în folosință așa cum trebuie. De la lucrări făcute de mântuială și până la deschiderea lor fără zone de servicii sau ieșiri (vezi autostrada București-Ploiești sau Turda-Cluj).
Avem apoi lipsa de experiență a șoferilor pe un drum de mare viteză. Fie că nu păstrează o distanță de siguranță corespunzătoare, fie că circulă pe banda a doua atunci când nu ar trebui să o facă. Bineînțeles, pentru unii viteza maximă de 130 km/h este doar informativă, iar alții chiar circulă pe contrasens.
Oricât ar fi de surprinzător sau greu de înteles, șoferii care circulă pe contrasens pe autostradă nu o fac din neatenție. Potrivit unei anchete realizate de autorități, aceștia încalcă legea și îi pun pe ceilalți în pericol în mod conștient.
„Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect conștient, nu din neatenție, după ce au intrat pe autostradă legal, dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze.
Pentru a corecta această situație, întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus," explică reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.Mai mult decât atât, spun ei, conducătorii auto aflați în această situație circulă cu viteză pentru a ajunge mai repede la următoarea ieșire de pe autostradă. Dacă există, desigur.
„Pericolul de ciocnire frontală, cu consecințe fatale, e cu atât mai mare cu cât, după întoarcere, mulți dintre ei aleg să circule pe contrasens pe cea mai rapidă bandă a autostrăzii (adică pe banda de lângă axul drumului). Și asta nu e tot: ca să scape cât mai repede din această situație, circulă cu viteză mare", au concluzionat ei.
via Mediafax
Ca vrei sa mori e treaba ta. Dar sa iei si pe altii cu tine, este absolut impardonabil.
Un alt aspect ale unor asemenea evenimente demonstreaza cat de usor se pot lua permisele de conducere si cum fabrici de permise precum cele din Pitesti si Suceava au facut ca astfel de soferi sa fie constant un pericol public (cunosc si eu pe cineva, si chiar daca nu am dovezi, sunt 100% sigur ca asa si-a luat permisul).
Cum spunea cineva, se mai intampla sa gresesti sa ajungi pe contrasens, unele noduri rutiere pot fi chiar complicate, iar daca marcajele nu sunt bine facute se poate gresi. Dar cand un tembel intra gresit pe autostrada iar apoi goneste pe banda de viteza in sensul opus, acolo trebuie aplicate amenzi maxime si anularea permisului! Nu scrie nicaieri ca toti oamenii trebuie sa aibe permis de conducere. Unii mai bine circula cu mijloacele de transport in comun, e mai sigur pt toata lumea.
nu, nu au ajuns invers din cauza semnalizarii. la cum ai formulat-o se intelege ca arata semnalizarea gresit, ceea ce nu e cazul. da, poate ca putea fi mai clara, dar asta tot nu iti da dreptul sa o iei pe contrasens.
din comentariile de pe aici e clar de ce suntem asa batuti in cap. modul in care punem problema e incredibil. oricine e vinovat, numai ala de e un tampit de merge pe contrasens, nu. bun asa! macar nu va mai mirati ca de ce se moare. si macar nu mai cereti autostrazi, ca oricum nu stiti sa le folositi.
Nu- s asa idioti politistii sa nu stie ca tre sa- i amendeze pa cei care fac asa gafe mai ales intentionat. Ma enerveaza insa la culme cand aud chestii gen pedepse mai aspre, ca si cand aia au stat sa calculeze" ma daca o iau pe contrasens primesc doar 500 amenda si nu 10000"
Inteleg ca vi se pare nepotrivita hiperbola mea cu executia, mea culpa sensibililor, dar cum puteti veni cu scuze pentru mersul pe contrasens? Cum este posibil asa ceva?
Inteleg ca din varii motive ai ajuns invers, dar cand vezi masini venind spre tine, nu iti pui o intrebare? Nu te duce capul sa te duci pe banda de avarie? Nu vrei sa traiesti chiar deloc?
Niciodata nu ne asumam raspunderea. Ba ca sunt gropi, ba ca sunt localitati, ba ca nu sunt marcaje. Bai fratilor, cand nu e voie, nu faci! Simplu. De asta suntem inca o tara de nespalati; pentru ca toti facem cum ne taie capul si tot noi ne ratoim cand suntem prinsi cu mata in sac. Rusine!
1. Faptul ca exista oameni care gasesc justificare unor astfel de degenerati ne arata inca odata ca Romania va ramane in halul in care e, mult si bine. Nu, nu starea drumurilor e de vina pt asa ceva, nu marcajele, nu Dragnea, nu nimeni. Handicapul mintal amestecat cu "las' ca stiu eu mai bine, nu-mi spun altii ce sa fac" sunt de vina
2. Cum a mai spus cineva, batranii sunt majoritari in astfel de cazuri. Tari precum Germania, Franta sau Anglia se confrunta cu o crestere alarmanta a acestor cazuri si din motive complet idioate, nu considera ca n-ar mai trebui sa dea voie astora sa conduca. Deci nu doar Romania e praf la luat masuri impotriva lor
Daca nu aplici legea pt toti, multi vor crede ca pot scapa si ei cu ajutorul vreunei cunostinte.
E vorba de a gasii si alte solutii decat sa sari cu prostii de genul pedepse mai mari si nimic altceva.
Designul drumurilor este deficitar, eu am luat- o invers din instinct intr- un sens, si drumul nu.mi- a sugerat directia corecta. Unii mai circula si prin tari care- s pe invers si acolo drumurile iti sugereaza pe unde trebuie sa o iei