STUDIU: Majoritatea modelelor de pe piata au probleme de vizibilitate
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un organism independent din Australia a facut o serie de teste asupra a 138 de modele disponibile pe piata de pe continentul cu acelasi nume pentru a observa vizibilitatea pe care o ofera modelele respective. Cercetatorii australieni au investigat problema vizibilitatii oferite de unele modele pentru a face un clasament al modelelor cu cea mai slaba vizibilitate.
Aceste modele sunt nesigure pentru pietoni din cauza faptului ca soferii trebuie sa fie ceva mai atenti in unele momente pentru a vedea in punctele oarbe. Din pacate, aceste puncte oarbe sunt frecvente la modelele respective, motiv pentru care acestea prezinta un pericol sporit de accident.
Testele de vizibilitate au fost facute cu ajutorul unor lasere care au fost conectate la o serie de calculatoare. Cu ajutorul unui software, echipamentele folosite au reusit sa calculeze vizibilitate oferita de modelele testate. Vehiculele au fost notate intr-o maniera similara cu cea de la testele EuroNCAP, modelul cu vizibilitatea optima primind cinci stele.
Nici unul din cele 138 modele testate nu a primit cinci stele. Circa 80% din modelele testate au primit doar una sau doua stele, ceea ce inseamna ca acestea ofera o vizibilitate scazuta.
Vizibilitatea scazuta este cauzata de amplasarea montantilor A, precum si de grosimea acestora. Vizibilitatea scazuta la nivelul montantilor A poate duce la accidente cauzate de neobservarea vehiculelor, biciclistilor si a motociclistilor in timpul unor manevre de schimbare a benzii de mers sau in interiorul unei intersectii cu sens giratoriu. Daca producatorii ar face montanti A mai ingusti si mai subtiri, acestia nu ar obtine rezultate bune la testele de rezistenta impact.Cele mai bine clasate modele au fot Volkswagen Golf si Citroen Picasso, acestea obtinand un punctaj de patru stele. Cele mai slab cotate modele au fost Toyota Yaris, Audi Q7 si BMW Seria 1, precum si Honda City, Accord si Legend. Modele precum Mazda3, Toyota Corolla si Toyota Camry au primit trei din cinci stele, pe cand modele precum Toyota Hilux, Hyundai Getz si Mitsubishi Lancer au primit doua stele din cinci.
Unul dintre testele efectuate cuprindea rotirea unui laser asezat pe scaunul soferului la 180 de grade pentru a determina unde era intrerupt campul vizual de catre montantii A si B. Vizibilitatea slaba oferita de anumite modele poate face ca un pieton sau un biciclist sa fie "pierdut" intr-un punct orb in timp ce acesta este la doar noua metri de sofer, pe cand un vehicul poate disparea din campul vizual desi este la circa 20 de metri de vehicul.
Via | Drive.au
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
In rest stabilitate ok pentru clasa ei si motorizare de 1,4 D4-D extraordinara....90 de cai frumosi extraordinara la cuplu.
Am mers si eu cu un fiat punto, in trafic vizibilitatea e ok dar la parcari oglinzile alea mici sunt ingrozitoare...
pe mine ma deranjeaza faptul ca oglinzile sunt prea sus , ar putea fi puse mai jos , am avut 2 cazuri in care la un viraj stanga nu am vazut pietonul din cauza oglinzii
stiu ca suna aberant dar oglinzile alea pe aripile fatza sunt foarte practice
"80% din modelele testate au rpimt"
Cineva avea nevoie de inca o cafea de dimineata...
(ptr multi poate parea stupid-rog seriozitate).
Cand am lucrat la o firma si mi-au dat Logan am inceput sa rad cand am condus-o si m-am uitat in oglinzi...asa mici sunt :)) prea mici...intradevar la modelul restilizat si la MCV s-a remediat problema.
Personal am un Hyundai Accent 2002 si oglinzile sunt mari dar in acelasi timp nu am avut deloc probleme cu vizibilitatea.
Personal, daca vreti puteti sa luati in considerare acest sfat, daca nu, nu, dupa ce am avut vreo 2 incidente cand am vrut sa schimb benzile si nu am vazut masinile din cauza punctelor moarte, m-am invatat si arunc o privire scurta cu coada ochiului pentru a vedea daca este ceva in lateral...m-a ajutat de mai multe ori.
Am auzit ca in SUA este obligatoriu sa iti intorci si privirea si nu doar sa te uiti in oglinda...rog confirmati daca ati auzit si voi de faza asta.
De atunci incerc sa fiu mai atent. Si tot de atunci incerc ca sa "FUG" din unghiul mort al celui de care ma apropii. Practic tot pe mine ma feresc.
de atunci ascult sfatul unui sofer cu experienta, care mi`a zis: dupa ce reglez oglinda din interior, pe celelalte le pozitionez in asa fel incat, unde se "termina imaginea" in oglinda centrala, sa inceapa in cea laterala. asta inseamna ceva munca de adaptare la inceput, eu cel putin eram obisnuit sa vad un pic din "fundul" masinii in oglinzile laterale.
Reversul medaliei se afla la unul dintre colegii mei... Octavia Tour berlina....
de exemplu matizul se parcheaza si conduce usor insa nu de putine ori mi s-a intamplat sa nu vad pietonii. cam nasol.
am circulat si cu un renault laguna. se vede foarte bine in oglinzi, nu sunt probleme nici la parcare, nici in trafic desi masina este destul de mare, lunga.
am condus si un mitsibishi L200. acolo oglinzile sunt foarte mari, nici o problema, se conduce foarte usor si se parcheaza foarte usor pana la momentul in care trebuie sa dai cu spatele si acolo ai un stalp sau un hidrant sau mai stiu io ce, nu se vede absolut nimic masina e foarte inalta si...totusi se conduce mult mai usor decat un matiz
fiat doblo are oglinzi mari insa in ciuda acestui fapt in trafic exista tot timpul un unghi mort care mie mi se pare imens. masina se conduce usor, la fiat volanul se invarte cu o foarte mare usurinta (am inteles ca nu doar la doblo servodirectia e foarte buna), apare aceeasi problema ca la L200 cand dai cu spatele insa e de inteles doar e o duba. ceea ce mai trebuie mentionat este ca nu te ajuta cu nimic sa intorci privirea cand nu esti sigur de unghiul mort. nu vezi nimic - e o duba
la logan, cum au mai spus si altii, oglinzile sunt degeaba, daca la inceput dacile se faceau fara oglinzi, prima varianta a loganului a pastrat traditia, MCV-ul este ok din punctul asta de vedere.
VW golf 4 e o masina foarte buna din toate punctele de vedere, acolo vezi tot si simti ca masina te asculta si poti face ce vrei cu ea.
am condus si o KIA c'eed dar prea putin sa-mi dau seama de toate problemele de vizibilitate insa la prima vedere e ok.
Deasemeni am facut test drive (2008)cu : sandero, mitsu Lancer, focus, SX4, Lacetti, 308, Fusion, Astra break H, Clio III, Accent, Kia C'eed, octavia tour . THE BEST OF VIZIBILITY : FORD FUSOION. dar varaaaa te rupe frateee- mai rau decat in tractor. te bronzezi de-ti trece tot chefu de vizibilitate.
PAREREA MEA, din obs personala cred ca Toyota Rav4 model 2002-2006 este cea mai echilibrata masina produsa vreodata. Destul de inaltutza, marca de renume, ergonomie excelenta si vizibilitate asemeni, spatiu in portbagaj suficient. Pacat ca sunt inca destul de scumpe seccond-urile si au prea multi km, ca tare mi-asi lua una